עוד סיוט הונגרי?

מדור "סיפורי פלייאוף" נזכר בפעם האחרונה שהונגריה התמודדה בפלייאוף העפלה לטורניר גדול, לקראת משחקה מול נורווגיה.

השופט הציץ בשעון, קרן אחרונה להונגריה. פינלנד, שמעולם לא העפילה לטורניר גדול, החזיקה עדיין ביתרון 0-1 שהיה אמור לעלות אותה על חשבון הונגריה לפלייאוף העלייה למונדיאל 98', אבל אז קרה הדבר הבא:

הכדור פגע בלא פחות מ-3 פינים לפני שעבר את קו השער, באחד השערים העצמיים ההזויים בהיסטוריה. זאת הייתה הפעם האחרונה שהונגריה העפילה לפלייאוף, פלייאוף שהיא תעדיף לשכוח.

יותר גרוע מישראל

היריבה בפלייאוף הייתה יוגוסלביה החזקה והמחודשת (למעשה סרביה ומונטנגרו של היום), בטורניר המוקדמות הראשון שלהם מאז מלחמת האזרחים שפירקה את המדינה. הסרבים היו חדורי מוטיבציה לחזור לבמה המרכזית, אבל לא הזיקה גם כמות הכישרון העצומה בסגל – מיאטוביץ', סאביצ'ביץ', מילושביץ', מירקוביץ', מיכאילוביץ', יוגוביץ' ועוד ביצ'ים למיניהם.

הונגריה אירחה את המשחק הראשון עם ציפיות רבות וגם עם אלק נילאש וגאבור הולמאי בהרכב, אבל לברנקו ברנוביץ' לקח פחות משתי דקות להבקיע את הראשון ליוגוסלביה. בדקה העשירית כבר היה 0-3 ועד ההפסקה צמד של מיאטוביץ' קבע 0-5. אחרי ההפסקה הוא השלים שלושער, מילוסביץ' חתם לפני שאילש המקומי צימק ל-1-7, אגב, לקול תשואות הקהל.

הגומלין היה לפרוטוקול – מיאטוביץ' התעלה על עצמו עם רביעייה וסרביה ניצחה 0-5 כשהיא משלימה ניצחון מצטבר של 1-12. הניצחון המצטבר הגבוה ביותר בתולדות משחקי הפלייאוף באירופה. השני הכי גבוה, אגב, הוא של דנמרק על ישראל כעבור שנתיים.

ומה עכשיו?

יש יותר מדי קווי דמיון בין הקמפיינים. גם הפעם הונגריה הצליחה להקדים את פינלנד, כשהוגרלה לבית נוח גם עם רומניה, צפון אירלנד, ויוון. נורווגיה, שסיימה אז בראש הבית של הונגריה, תהיה היריבה הפייבוריטית בפלייאוף וגם הפעם שער בדקה ה-90' שלח אותם לפלייאוף. אלא שהפעם זה היה שער שמנע מהם העפלה אוטומטית.

מבין כל הנבחרות שסיימו במקום השלישי, הונגריה עמדה לסיים כשלישית הכי טובה ולפיכך להעפיל לטורניר ללא פלייאוף. זה לא בגלל שבאמת הייתה כל כך טובה, אלא פשוט בגלל שבחישוב מחסירים את התוצאות מול האחרונה בבית ובעוד לנבחרות אחרות השמיטו 6 נקודות בשל ניצחונות קלילים על נמושות היבשת, הונגריה ניצלה את העובדה שיוון סיימה אחרונה, מתחת לאיי פארו אפילו, ומולה היא השיגה רק נקודה אחת. אבל צחוק הגורל היה השער בדקה ה-90' של סלצ'וק אינאן הטורקי, ששלח את נבחרתו כשלישית הכי טובה. למעשה, הונגריה היא השלישית החלשה ביותר מבין ה-9.

אז גם הנבחרת הנוכחית של הונגריה לא מרשימה במיוחד ומלבד באלאש דז'ודז'אק המצוין, אין לה שמות גדולים, אבל בהחלט יש התעוררות בשנים האחרונות. בקמפיין הקודם הונגריה הייתה חזק בתמונה בבית קשה עם הולנד, טורקיה ורומניה והציגה כדורגל משכנע, אבל היא גם ספגה באותו קמפיין שמינייה מהולנד, מה שהוביל לפיטוריו של המאמן שאנדור אגברי, וזאת כאמור, למרות קמפיין מוצלח.

מאז עמדו על הקווים של הנבחרת לא פחות מ-4 מאמנים  – ג'וזף צ'אבי אימן זמנית במשחק האחרון באותו קמפיין, אטילה פינטר החל את הקמפיין הנוכחי והפסיד במשחק הפתיחה, פאל דרדאי החליפו זמנית עד הקיץ אז מונה ברנד שטורק הגרמני כמאמן הקבוע. אלא שללא קשר לזהות המאמן, הונגריה של הקמפיין הנוכחי נשארה עקבית ומשעממת.

רק 11 שערים בבית די קל, אבל האופי ההונגרי הלוחמני נשאר עם כמות חריגה של שערים חריגים – שיוויון ברומניה בדקה ה-82', שערי ניצחון בדקות 82' ו-84' בשני המשחקים מול פינלנד ובסה"כ 9 שערים במחצית השנייה לעומת שניים בראשונה, כש-7 מהם מהדקה ה-70' והלאה.

אז הונגריה תנסה להילחם ולא להישבר כמו הנבחרת ההיא, אבל תהיה לה יריבה עיקשת לא פחות בדמותה של נורווגיה, שמנסה לשחזר את שנות ה-90' בהם העפילה לשני מונדיאלים ויורו אחד. מאז נורווגיה נמצאת שם באזור, מסיימת במקום השני לעיתים, פעם לא עוברת את הפלייאוף, פעם מסיימת כשנייה החלשה ביותר, אבל לא מעפילה לטורניר גדול. הפעם היא פייבוריטית ברורה וצריכה לעבור את הונגריה, שתקווה קודם כל לא לעשות בושות כמו אז מול החברים של מיאטוביץ…

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    1;0 אפור של הונגריה..ראיתי את המשחק. למרות נצחון החוץ של ההונגרים שום דבר לא סגור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח