עוד ניצחון כזה ואבדנו

הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לקבוצה במשבר בחודש האחרון, חוץ מלקבל את מכבי חיפה, זה לקבל את מכבי פתח תקווה. מכבי חיפה אמרה תודה ולקחה שלוש נקודות. ובכל זאת עוד ניצחון כזה ואבדנו.

קודם כל נאמנות
קרדיט לשחר עזרן ולדף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה

מצד אחד אני קצת מרחם על גיא לוזון. בלי להיכנס לוויכוח האם הוא מאמן טוב או לא, האם הוא מתאים למכבי חיפה או לא וכן הלאה, גיא לוזון אובד עצות. מכיוון שהעונה של מכבי חיפה גמורה (גם אם יש סיכוי כלשהו לסיים במקום שמוביל לאירופה). הוא עד כדי כך אובד עצות שהוא החליט לחזור לבייסיק. שניים וחצי קשרים אחוריים. קשר אחד "חופשי" מאחורי שני חלוצים. כל כך לבייסיק שכל מי שיכול לייצר בחלק הקדמי אבל לא משתלב במערך האפור והמחושב יורד לספסל (ורמוט). כל כך בייסיק שהמחיר של להחזיק את האמצע ולהיות שם אגרסיבי הוא לשלוח שני קשרים לא יצירתיים לרוץ באגפים (ואצק ו-וולבלום). כל כך בייסיק שאין ברירה לתלות את התקוות בשני חלוצים יצירתיים שיצליחו לבד לייצר משהו מקדימה (עם סיוע די לא אפקטיבי של קהת).

גיא לוזון מכבי חיפה
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

מצד שני אני לא מבין את גיא לוזון, בראיון אחרי ההפסד לסכנין, גיא לוזון אמר בפירוש שהבעיה של מכבי חיפה היא לא במוטיבציה, "השחקנים שלי רוצים ומנסים ומשקיעים אבל לא הולך" הוא אמר. ואז החל מיום שני שלח את המסר לכל מי שרצה לשמוע שהוא מאוכזב מהרצינות של השחקנים ואף שקל לבטל את האימון המסכם. עונש ראוי אין ספק, אבל המסר, מה המסר גיא? השחקנים שלך צריכים מסר ברור. או שהם לא רציניים וכל מי שלא רציני שיישב על הספסל או ביציע ותודה רבה. או שהם רציניים ומלאי מוטיבציה ואז יש משהו אחר מקולקל, שאני רוצה לקוות שאתה יודע לזהות.

מכבי חיפה זכתה אתמול בשלוש הנקודות, אבל שוב לא זכינו לראות אף לא ניצוץ קטן של כדורגל. משהו שיבשר שהעונה גמורה אבל יש פה עם מי לעבוד בעונה הבאה. אסף בן דב, מנכ"ל הקבוצה, אמר שבמכבי חיפה "מודעים לבעיות ויעשו מה שצריך על מנת לפתור אותן". בן דב התחיל את תפקידו אומנם רק השנה, אבל משום מה האמירה הזאת שלו לא מפיחה בי תקוות כלשהן. גיא לוזון הוא המאמן השלישי העונה של הקבוצה, צעירים מקבלים צ'אנס, אבל בהיעדר סבלנות (לא רק מצד הקהל, גם מצד ההנהלה שדיברה על תהליך ובכל זאת שלחה את המאמן ואת המנהל המקצועי הביתה), קשה לראות אותם מצליחים בקבוצה שכל מה שעומד לנגד עיניה הוא לחזור ולהביא תארים. ההדלפות לעיתונים חזרו להיות מנת חלקו של כל מי שמעורב בקבוצה. בקיצור חגיגה.

גיא לוזון
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

מה יהיה שנה הבאה? מי ראוי שיישאר ומי צריך לעזוב? האם גיא לוזון הוא האיש להצעיד את הקבוצה הזאת קדימה? וסביב מי צריך לבנות את הקבוצה? בוא נשמע את דעתכם בתגובות.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח