סיכום עשור ב UFC – חלק 2 – הנוק אאוטים

לחלק 1 (ההכנעות של העשור)

אוטוטו נגמר אולי העשור המשמעותי בחיי ה UFC. עשור בו נחתמו שתי עסקות שידור משמעותיות מאוד במפת הדרכים של הארגון. תחילה היו ב FOX, ולקראת סוף העשור חתמו עם ה-רשת לצרכני ספורט – ESPN. בתווך נכנסו נשים לארגון, הארגון עצמו נקנה, וקיבלנו את הסופרסטאר האמיתי הראשון בתולדות הארגון.

מה לא היה לנו בעשר השנים האחרונות? שינויי חוקים, כניסת הארגון סוף סוף למדינת ניו יורק, החמרה בבדיקות הסמים, ויותר מכל – דריסת רגל במיין סטרים. אז כדי לסכם את העשור התכנסו, אני, עצמי וכותב שורות אלה, והרכבנו את מה שכל אוהד ספורט הכי אוהב – רשימות.

MMA UFC
Credit to "UFC" Facebook page


תזכורת לגבי הסיכום שלי לעשור הזה ב
UFC:

  • אני מתנצל בפני כל הארגונים האחרים – כל הכתוב מטה מתייחס ל UFC (כולל WEC וסטרייקפורס שנבלעו בתוכו). אין לי, לא הידע, ולא הסבלנות להסתכל מחוץ לארגון הזה, ובכל זאת מדובר בארגון המוביל, אפילו אם קיימים לוחמים טובים מחוצה לו (וקיימים).
  • כל הבחירות כמובן מבוססות דעה, ניסיון וטעם אישי. מאוד אשמח לשמוע דעות שונות.
  • אצלי העשור מתחיל ב 2010 (כלומר אפילו אם זה קרה ב 31 לדצמבר 2009 – זה לא כאן…)

אז איך נסכם את העשור? ובכן, לפנינו חמש קטגוריות, ובתוכן עשרת הגדולים\זכורים\חשובים וכו'. לא סידור מדעי, ואפילו חלק מהדברים שכחתי לחלוטין (אפילו נוק אאוט מדהים מיולי 2019…). אם כך, בואו נמשיך עם…

הנוק אאוטים הגדולים של העשור:

  1. ישראל אדסניה על רוברט וויטאקר. 5 לאוקטובר 2019

טרי, ישר מהתנור. רוברט וויטאקר פשוט לא מצא דרך לפגוע באדסניה ארוך הגפיים והסטרייקר הטכני יותר. אדסניה לעומת זו, בחר את המכות ותפס את האלוף המכהן כמה פעמים לפני ששלח אותו סופית אל הקרקע וזכה בחגורת המשקל הבינוני. (החל ב 8:45)

  1. ליוטו מאצ'ידה על רנדי קוטור. 30 לאפריל, 2011

מי זוכר את קראטה קיד המקורי? אז זה זה. רנדי כנראה היה צריך לפרוש "קצת" קודם, אבל לפעמים צריך איזה ברזילאי שיתן לך מספרת לסנטר, על מנת להגיע להחלטה הסופית. ביצוע מעולה של ליוטו.

  1. בריאן אורטגה על פרנקי אדגר. 3 למרץ, 2018

אדגר מעולם לא ספג נוק אאוט עד לערב הזה, ואף הוביל בסיבוב הזה, תוך שהוא מנחית קומבינציות על יריבו שגראפלינג היא ההתמחות האמיתית שלו. אבל אורטגה הוא גם חזק פיזית, וכשהוא כן מנחית אגרוף נקי, הפוטנציאל לסיומת לא קטן. הוא הצליח לתפוס את פרנקי קודם עם בעיטה לראש, אחר כך מרפק רשע לפנים, ואחריו עם אפר קאט מהגיהנום. הגוף של אדגר עלה באוויר כסנטימטר לפני שנחת על הקרקע.

  1. קונור מקגרגור על ז'וזה אלדו. 12 לדצמבר, 2015

נוק אאוט מהיר. מהיר מאוד. 13 שניות. קונור ניצל את האגרסיביות (שלא לומר חוסר האחריות) והמומנטום של אלדו בתנועה כלפיו, על מנת להנחית את השמאלית המפורסמת שלו. הכוכבים התיישרו, הכל תיקתק לפי התוכנית של מיסטיק מאק, והשאר – הסטריה. (אפשר לדלג ל 0:50)

  1. הולי הולם על רונדה ראוזי. 14 לנובמבר, 2014

בעיטה שנחתה במלבורן, אוסטרליה והכתה גלים ברחבי העולם. תום עידן רונדה ראוזי (היא עוד תשוב על מנת לקבל מכות מאמנדה נונייז, אבל פה התחיל הסוף). תזמון מושלם, תוכנית משחק מעולה שנתנה להולם את התואר אלופה. (אפשר לדלג ל 1:07)

  1. פרנסיס אנגאנו על אליסטייר אוברים. 2 לדצמבר, 2017

"הטורף" מקמרון הוא אחד מהחובטים החזקים ביקום. אוברים גם "לא פראייר" וקיק בוקסר מעוטר בפני עצמו (אך סנטר שקיבל כמה וכמה מהלומות בשנים האחרונות). כשמדברים על כוח של משקל כבד, על "כיבוי אורות", מדברים על נוק אאוט כזה. הוק? אפר קאט? משהו באמצע, עם היד השמאלית, שלח את אוברים לישון מיד עם נחיתת האגרוף. (אפשר לדלג ל 0:40)

  1. אנדרסון סילבה על ויטור בלפורט. 5 לפברואר, 2011

לסילבה יש לא מעט סיומות בספר הזכרונות, אבל זה היה אחד מרגעי ה"וואו" האלה שהקפיצו אותי מהספה. סילבה כהרגלו בקודש, השתעשע זמן מה עם בלפורט, חמק מהמכות שלו, שלח כמה בעיטות נמוכות, ופתאום הרגל השמאלית שלו מזנקת כמו נחש, ונוחתת חלק על פני היריב. השופט עוד מאפשר לסילבה להנחית עוד שני אגרופים כשויטור על הרצפה, אבל לא היה בהם שום צורך.

  1. חורחה מסבידל על בן אסקרן. 6 ליולי, 2019

הזוי? משוגע? לא יודע מה משוגע יותר. העובדה שזה הנוק אאוט המהיר בהסטוריה, או שמסבידל התאמן על המהלך המדוייק הזה במחנה לקראת הקרב. בדיעבעד, ניתן להבין את ההגיון בשיגעון, שכן היה ברור שלבן יש רק נשק אחד מול חורחה וזה ההורדה לקרקע. הבעיה? כדי להוריד לקרקע צריך לתפוס את היריב, וכשההורדה הטיפוסית של אסקרן היא הצלילה אל הרגליים, מה הפלא שחורחה "פשוט" קפץ קדימה עם ברך מעופפת?

  1. אדסון בארבוזה על טרי אטים. 14 לינואר, 2012

אדסון בארבוזה הוא אחד הבועטים המוכשרים ב UFC (אם לא הטוב שבהם), והשלמות הזו שבבעיטה המסובבת לסנטר, השאירה את כולנו, אוהדים, שדרים, פרשנים עם פה פעור. בין אם מהלם, או בשאגה. טכניקה מושלמת, תזמון מושלם, תנועה יפה, חלקה, לא התפרעות אלא מחשבה וכוונה.

עד לא מזמן זה היה המועמד הוודאי שלי לתואר. אלא ש…

הנוק אאוט של העשור:

יאיר רודריגז על הזומבי הקוריאני. 10 לנובמבר, 2018

יום הולדת שמח לי, עם הקרב המרכזי של האירוע שציין 25 שנה ל UFC. הזומבי הקוריאני דוחף את האקשן כל הקרב, מוביל בבטחה 5-0 עד לשניות הסיום, ואז נכנע לייצר שלו ורודף אחרי יאיר, שבדיעבעד כנראה טמן לו פח כניסיון אחרון, שאפתני, להפוך את היוצרות. האס שרודריגז שלח, היה מרפק בשניה האחרונה של הקרב, מלמטה, למעלה, בום. הלם. שוק טוטאלי. נוק אאוט משום מקום, אבל יצירתי כל כך. מבחינתי מועמד לנוק אאוט של כל הזמנים. (הנוק אאוט הראשון בוידאו)

מה ה-10 שלכם? איזה נוק אאוט שכחתי? ממי התעלמתי?

מוזמנים לשתף את הבחירות שלכם (וכמובן את הסדרה הזו עם חבריכם).

בפעם הבאה נעבור על הקרבות של העשור.

לחלק 1 (ההכנעות של העשור)

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח