סיכום עונת הפוטבול ותחזית לפלייאוף

// נרי בן פורת

איכשהו הסתיימה העונה הסדירה של הליגה ב – 17 שבועות, לפי התכנון. עונה מוזרה שהושפעה מאוד ע"י הקורונה, עונה שלא הייתה בועה, אלא קבוצות שלמות שטסו מעיר לעיר, ישנו במלונות, גרו עם המשפחות שלהם ומן הסתם נחשפו למוקדי הידבקויות.
וכך קרה שהקורונה הייתה אחת מהגורמים המרכזיים בעונה – מרבית המשחקים התרחשו ללא קהל, או עם ממש מעט קהל בהתאם למדינה בה הקבוצה משחקת, שחקנים ומאמנים החסירו משחקים וקבוצות ממש סגרו את מתקני האימונים בגלל המחלה.

רק לשם הדוגמה, השבוע – המאמן של קליבלנד, קבוצת פליאוף בפעם ראשונה מזה 18 שנה, לא יאמן אותם כי נמצא חיובי לקורונה.
סאן פרנסיסקו בילו את כל חודש דצמבר באריזונה כי עיריית סנטה קלרה לא איפשרה התקהלויות – גם לא לשם ספורט מקצועי, הזייה.

Embed from Getty Images

פלייאוף

השיטה היא ש 32 הקבוצות מחולקת ל 2 אזורים (A.F.C , N.F.C), כאשר כל אזור מחולק ל 4 בתים של 4 קבוצות. לפליאוף עולות 7 קבוצות מכל אזור (פעם ראשונה שזה קורה, עד היום היו 6) והמנצחת של כל בית + 3 הקבוצות עם המאזן הטוב ביותר שלא סיימו כראש בית.
הראשונה מכל אזור ( קנזס סיטי של מהומס + גריין ביי של רודג'רס ) זוכה לשבוע חופש ועלייה אוטומטית לטופ 8 והשאר מתחילות לשחק בסופש הזה: 2 נגד 7, 3 נגד 6, 4 נגד 5, שהמשך הלוז נקבע לפי המנצחות – המדורגת הכי גבוה תארח את המדורגת הכי נמוך.

ניו אורלינס (2) – שיקאגו (7) 23:40 ראשון
סיאטל (3) – ל.א ראמס (6) 23:40, שבת
וושינגטון (4) – טמפה ביי (5) 3:15, שבת
גריין ביי (1) – יפגשו את המנצחת המדורגת הכי נמוך.
באפלו (2) – אינדיאנפוליס (7), 20:05, שבת
פיטסבורג (3) – קליבלנד (6) 3:15 ראשון

המשחקים

באפלו (2) – אינדיאנפוליס (7), 20:05, שבת
באפלו סיימו את העונה במומנטום רצחני ונחשבים למועמדים חזקים לתת פייט לקנזס סיטי. ג'וש אלן, הק"ב של באפלו, שנה שלישית בליגה, מועמד מוביל ל M.V.P ויחד עם צוות תופסים חזק עושים הרבה רעש.
אינדי קבוצת הגנה וריצה טובה עם ק"ב מנוסה (ריברס ששיחק כל החיים בצ'ארג'רס ) תקווה למשחק איטי ושחוסר הניסיון של אלן יפיל אותו.
לסיכום, באפלו עדיפים בהרבה.

סיאטל (3) – לוס אנג'לס ראמס (6), 23:40, שבת
2 קבוצות מאותו הבית אז תמיד קשה לדעת מה יקרה. סיאטל ניצחו לפני שבועיים במשחק הגנתי. בכלל, סיאטל בחצי ה2 של העונה היא קבוצה שמנצחת בהגנה ולא בגלל ראסל ווילסון.
לראמס יש את אארון דונלוד, שחקן ההגנה הכי טוב בליגה והאארון השני הכי טוב בליגה. הראמס כנראה בלי גוף הק"ב הפותח שלהם כי הוא שבר ופרק את האגודל ביום ראשון שעבר, עבר ניתוח ביום שני ועדיין אומרים שאולי יהיה כשיר לשחק.

וושינגטון (4) – טמפה ביי (5), 3:15, שבת בלילה
טמפה עם בריידי עדיפה בהרבה, סיימה 11-5 את העונה לעומת 7-9 של וושינגטון, אבל וושינגטון מארחת כי היא סיימה 1 בבית החלש שלה.
בריידי נראה טוב מאוד בחודש האחרון ועושה רושם שהקבוצה מתחברת, אבל לוושינגטון יש קו הגנה צעיר ודינמי – כאלה שלאורך השנים הפריעו מאוד לבריידי. לא להיות מופתעים אם בריידי יגיד שלום בסופש הקרוב.

טנסי (4) – בולטימור (5), 20:05, ראשון
*המשחק* של הסיבוב הראשון בעיני. בולטימור, למי ששכח, היו שנה שעברה בשיא ההייפ של הליגה עם מאזן 14-2 + M.V.P ללאמאר ג'קסון. טנסי נכנסו בקצת מומנטום, נתנו בראש בפוקסברו לבריידי ואז ניצחו את בולטימור.
טנסי בנויה על התקפת הריצה של דרק הנרי, שסיים עם מעל 2000 יארד במהלך העונה (השחקן ה8 בלבד שעושה זאת) וראיין טאנהייל שניזון מתשומת לב ההגנה להנרי.
בולטימור ממשיכה להסתמך על ג'קסון ומשחק ריצה אגרסיבי, והם באים במומנטום חיובי לפליאוף עם 4 נצחנות רצופים. הרבה מחשיבים את בולטימור לסוס השחור של ה A.F.C ואף קבוצה לא רוצה לשחק נגדה.

ניו אורלינס (2) – שיקאגו (7), 23:40 ראשון
שיקאגו היא הנהנית העיקרית מכך שהוסיפו עוד קבוצת פליאוף לפורמט. עוד עונה בינונית לברס, שלא בטוחים אם יש להם מה לעשות עם טרבסקי בעתיד ואף סיפסלו אותו במהלך העונה. הסיינטס, כנראה בסיבוב פרידה של ברייס, ושוב יש להם סגל חזק ב 2 הצדדים לתת ריצת פליאוף עמוקה. ברייס מתאושש מ 13 צלעות שבורות ונראה כל שבוע יותר טוב. מייקל תומאס הרסיבר המוביל שלו היה פצוע כל השנה וחוזר עכשיו, קאמארה הרץ האחורי אמור לחזור אחרי שחלה בקורונה. בקיצור, אלא אם חליל מאק ישתלט על המשחק וההגנה של הברס תעשה נק' והרבה, לא אמור להיות צמוד.

פיטסבורג (3) – קליבלנד (6), 3:15 ראשון בלילה
מצד אחד, ביג בן בהזדמנות אחרונה אולי לזכות בסופרבול ה 3 שלו, מצד שני בייקור מייפילד, שהוביל יחד עם הרצים האחוריים שלו את קליבלנד לפליאוף לראשונה אחרי 18 שנה (הכי הרבה בליגה).
פיטסבורג פתחו במאזן 11-0, אבל מאז הפסידו 4 מ 5 האחרונים כולל בשבוע האחרון ל..קליבלנד. בקליבלנד כבר שבועיים מתעסקים עם שרשראות הדבקה והם יחסרו חלק גדול מצוות האימון שלהם כולל סטאפנסקי, המאמן הראשי, ומי שמכריז על מהלכי ההתקפה. הוא בכלל לא עם הקבוצה בשבוע האחרון.
הרבה יצטרך להתחבר כדי שקליבלנד תצליח להתגבר גם על הסטיילרס וגם על הקורונה.

 

M.V.P

AARON RODGERS
אין שאלה ומעוזיק יכול לצעוק כמה שהוא רוצה.

היה השחקן הכי טוב השנה והוביל את גריין ביי לעוד עונה מעל הציפיות. למהומס יהיה את הזמן שלו.

אארון רודג'רס
Credit to Aaron Rodgers Facebook's Page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח