סוכנים כסף ומה שביניהם

// מאת יהודה דונט

"בכירים במועדונים סיפרו לי שלא פעם נתקלו במתווך – סוכן שאמר להם, שלמו לי 50 אחוז עמלה או שהשחקן הולך למקום אחר". מי שעומד מאחורי המשפט הקשה הזה אינו עיתונאי, אלא לא פחות מנשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין.

אלכסנדר צ'פרין, אופא
Credit to "UEFA" Facebook page

רבים מהבעלים והמנהלים במועדונים ברחבי תבל יזדהו עם האמירה הזאת ואף יכולים להוסיף סיפורים דומים על סוכנים שניהלו איתם משא ומתן על שחקנים כשברור שאינטרס שמניע אותם הוא לא טובת השחקן /המועדון.

תופעה זאת לא פסחה גם על הליגה שלנו, שבשונה מרמת הכדורגל בה, בסיפורי שערוריות היא יכולה בהחלט לתת פייט לליגות הבכירות ביבשת.

דוגמה אפשרית לכך הוא הסוכן דודו דהאן. בעונת 2017/18 פרסמה ההתאחדות לכדורגל את הנתון הבא: קבוצות ליגת העל שילמו העונה סכום כולל של 7.78 מיליון שקל, מכבי חיפה הוציאה הכי הרבה וסכנין הכי מעט, הקבוצה היחידה שלא צוינה היא הפועל עכו. האם מדובר בעבודת שטח טובה של המועדון עצמו שפתר את הצורך בסוכנים? ההשוואה לקבוצות אחרות מעמידה את הנתון הזה בסימן שאלה.

דודו דהאן
Credit to Scoutpush Dudu Dahan Facebook Page

ב-2017 פנה דהאן לקבוצה ולפי הפרסומים שכנע אותם שביכולתו למצוא משקיע שיציל את הקבוצה. הוא קישר את המועדון לדניאל סטנצ'ו הרומני שהצהיר כי הוא מעוניין להשקיע במועדון. בסופו של דבר התברר שמילים יש, אך את המעשים יש לחפש. אך זה לא העיקר, דהאן כנראה הצליח להשפיע בצורה ישירה על מקבלי ההחלטות במועדון כפי שמשתקף מכמות השחקנים שהוא ייצג שהרכיבו את סגל הקבוצה באותה עונה, למרות שהיו ספקות לגבי האם הם מתאימים לליגת העל. בסיום העונה הזאת עברה הפועל עכו לשחק בימי שישי.

באותו עונה נשמעה נגדו טענה על קשר שלו לכאורה לספסולו של מיכאל אוחנה בהפועל באר שבע אחרי שדרכם נפרדה. דהאן, חשוב לציין, הכחיש כל קשר שלו לקבלת החלטות בהפועל עכו ולספסולו של אוחנה.

בכלל בליגת-העל שומעים מדי תקופה על סוכן מסוים שמואשם ברצון עודף שלו להעביר שחקנים. רק לאחרונה הוציאה הפועל תל אביב הודעה שמאשימה את הסוכן אבי נימני בהתנהגות שאינה לרוחם, כלשונם. בכדורגל העולמי אחד הסוכנים ששמו מקושר בקביעות לשערוריית העברות שונות הוא הסוכן האיטלקי-הולנדי מינו ראיולה. דוגמה טריה היא מתיאס דה ליכט של פי הפרסומים לא הגיע לברצלונה, אלא ליובנטוס, למרות רצונו, בגלל שראיולה מעוניין בכך מסיבותיו.

 

אולם למרות שקל ומצוי להשמיץ אותם, הסוכנים חשובים ואף לפעמים קריטיים בשביל השחקנים. לא רק מבחינת קידום מקצועי, אלא גם בתור יועצים. סוכן טוב תמיד יהיה שם בשביל הלקוח, בשביל לעזור ולתמוך בו, בעולם הכדורגל המסובך.

בסופו של דבר, כמו בכל דבר שמעורב בו כסף (ויש הרבה..), יש את האנשים הקצת פחות ישרים שיבואו לעשות סיבוב על כולם וכל עוד לא יהיו הגבלות שיעצרו זאת, נמשיך לשמוע על סוכנים לא הוגנים שמכתימים את שמם של כל הסוכנים.

דה ליכט יובנטוס
Credit to "Juventus" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

7 תגובות

  1. אחד הטורים הכי גרועים שלכם

  2. דני בן שמעון

    כתבה יפה!

  3. אחלה כתבה!

  4. כל מילה בסלע

  5. שלומי הגבר

    כתבה מענינת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח