נגיעה של מזל ויכולת – בילי גילמור עושה את צעדיו הראשונים

יש כמה סוגים של אמונות בעולם כשזה מגיע לגורל. חלק מהאנשים יגידו שהכל רשום בכוכבים – אנחנו נולדים עם ייעוד מסוים ומה שלא יהיה, הדרך להגשמת החזון כבר סלולה. החלק השני, שככל הנראה רוב האנשים מאמינים בו, הוא שאנחנו יוצרים את הגורל של עצמינו – לפי העבודה הקשה, הנחישות ולא מעט מזל. אצל בילי גילמור נראה שהגורל וכוח הרצון שלו שילבו ידיים.

הילד, רק בן 18, נחשב כבר מגיל צעיר לכישרון ענק, כמו הרבה שחקנים, אבל גם המזל שיחק פה חלק לא קטן. גילמור הוא אחד מהסיבות שצ'לסי קיבלה את באן העברות, העונש שנתן גאולה לשחקני הבית שלה, שסוף סוף קיבלו סיכוי בקבוצת הבוגרים.

בילי גילמור, צלסי
Credit to "chelsea football club" Facebook page

מייסון מאונט, ריס ג'יימס ותמי אברהם הם רק חלק מהשמות שצריכים להודות לעונש שצ'לסי קיבלה מפיפא. מאידך, מזלו של הילד הסקוטי הצנום עוד קצת שפר עליו – הראשון שקיבל את גילמור באקדמיה של צ'לסי היה ג'ודי מוריס, מאמן הנוער אז, אבל היום הוא עוזר המאמן של לאמפרד והוא זה שניסה לשכנע את המאמן האנגלי להמר על גילמור. בנוסף, ההזדמנות הגיעה בדיוק בזמן – הקשר האחורי הספיק לשחק בהזדמנויות מעטות העונה, אבל לאחרונה הוא קיבל את חולצת ההרכב בפעם הראשונה בפרמייר ליג מול אברטון. אמנם הוא קיבל את המקום ב-11 הפותח בזכות לאחר שהצטיין במשחק מול ליברפול, אבל גם בחסד, בזמן ששמונה שחקני מפתח של צ'לסי היו פצועים.

גילמור הודה ללמפארד על המגרש בעוד הוא זכה פעמיים באיש המשחק מול ליברפול ואברטון שסבלו לא מעט ממנו. הילד, שדגמן כמה פעמים עבור סוכנויות אופנה שונות, הופיע על המגרש גם כן בצורה אסתטית ויפה. את היכולות שהביא לדשא הוא למד דווקא מהשחקנים הקטלוניים, אנדרס אינייסטה וססק פבראגס. ברגע שהילד הכשרוני הגיע מריינג'רס למועדון הלונדוני ב-2015 הוא למד לשפר את המשחק בעזרת תוכנת אנליזה, בה הוא היה צריך לבחור שחקן שהוא רוצה ללמוד ממנו. כבר אז הוא החליט שזה יהיה פבראגס. אלא שהשחקן לקח את המשימה צעד קדימה והשקיע בזמנו החופשי בתוכנה שתהפוך אותו לשחקן טוב יותר.

הקשר הטכני שגדל בברצלונה לא הספיק לשחק על המגרש עם גילמור, אבל לאחר ששמע על תרומתו בהתפתחות של הכישרון הסקוטי ועל המשחק הנהדר מול ליברפול, הוא לא יכל להישאר אדיש וצייץ ברשתות החברתיות :"פנטסטי. שחקן בעל אופי ייחודי עם הכדור, הוא מחליט החלטות בצורה אינטליגנטית, תמיד משחרר את עצמו בשביל לספק אופציה למסירה בעזרת זוויות נכונות ומראה שיש בו אפילו מעט אגרסיביות נחוצה". הקשר של מונאקו ואקס צ'לסי הוא לא היחידי שהתלהב מהיכולות של הפליימייקר האחורי.

 

העיתונאי סיימון ג'ונסון אף השווה בין גילמור לג'ורג'יניו ונתן המון קרדיט דווקא לילד :"ג'ורגיניו נהדר בכל מה שקשור למנהיגות ושומעים את הקול שלו בחדר ההלבשה, הוא אחד היחידים שיש להם את זה בצ'לסי. זו סיבה גדולה לזה שפרנק המשיך לשחק איתו אבל – במונחים של מה שהוא מספק עם הרגליים שלו, אני לא חושב שהוא עושה מספיק". אמנם עברו רק שני משחקים, אבל לא מעט אוהדים חושבים שג'ורגי'ניו כלל לא מתאים לליגה האנגלית, בה אין לו מספיק זמן לחשוב ורוב המסירות שלו הולכות לאחור. למרות שאקס נאפולי כן שיפר את ההופעות שלו תחת למפארד העונה, הוא חלק מהסיבה שצ'לסי אינה יציבה.

למרות הכל, צריך לזכור שכשרונות לא חסרים בכדורגל והרבה כוכבים גם נוטים ליפול. גילמור עדיין רק בן 18 וקריירה שלמה עוד נמצאת לפניו, כרגע הוא משחק ללא פחד ולחץ, אבל זה גם בזכות התמיכה שהוא מקבל. הקשר עדיין מאוד רזה ויכול להיות שעוד לא סיים לגדול. בשביל לשחק ברמות הגבוהות, בייחוד בפרמייר ליג, הוא יצטרך להתחזק ולהוכיח את עצמו עוד הרבה. למזלו, לא חסרים שחקנים קטנים פיזית שהכישרון שלהם חסר עוררין שהצליחו למרות כל הסיכויים, אחד מהם משחק איתו בקישור. זה רק עניין של זמן עד שנראה האם ההצלחה של בילי גילמור בצ'לסי כבר סלולה.

בילי גילמור, שחקן המשחק, צלסי
Credit to "chelsea football club" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח