נבחרות העונה, חלק א' – הפורצים

לאחר שחלק מהליגות (כמו הולנד וצרפת) הודיעו על סיומן, בעוד שאצל שאר הליגות לא ברור עדיין מה יעלה בגורלן, זה זמן מספיק טוב לסכם את העונה. והפעם – הפריצות.

על חלק מהשחקנים ברשימה כנראה לא שמעתם לפני עונה, על חלק שמעתם אבל ממש לא הערכתם כמה הם טובים, אבל כולם הוכיחו השנה שיש להם מקום בטופ. אז נבחרת הפורצים של העונה, הנה אנחנו מתחילים:

שוער – דין הנדרסון (שפילד יונייטד)

גיל: 23

אחת ההפתעות הנעימות של העונה היא שפילד יונייטד. הקבוצה, שעלתה מהליגה השנייה באנגליה בעונה שעברה ובניגוד לרוב הקבוצות שעולות ליגה באנגליה לא התפתה ובזבזה את כספי העלייה על שמות סמי נוצצים שבסוף יתבררו כפלופים, אלא החליטה להישאר עם אותו שלד, שחלקו מלווה אותה עוד מהליגה השלישית. ההימור התגלה כהצלחה כבירה כשבעונת הפרמיירליג הראשונה שלה שפילד ממש התחרתה על המקומות שמובילים לאירופה בעונה הבאה ולפני עצירת הליגה היא דורגה במקום השביעי שמוביל למוקדמות הליגה האירופית. השחקן הבולט של שפילד העונה הוא ללא ספק השוער – דין הנדרסון.

הנדרסון שייך למנצ'סטר יונייטד ובשתי העונות האחרונות הושאל לשפילד. העונה הוא הראה יכולת מרשימה במיוחד, כאשר הוא מדורג במקום השני מבין שוערי הפרמיירליג בספיגות פר 90 דקות ובמספר המשחקים בהם שמר על רשתות נקיות. בעיני רבים הוא שוער העונה בליגה. בעונה הבאה מחכה לו חתיכת תחרות על אפודת השוער הראשון באולד טראפורד מול דויד דה חאה.

 

מגן ימני – אשרף חכימי (דורטמונד)

גיל: 21

עוד שחקן שהולך לעשות הרבה כאב ראש לקבוצה שהוא שייך לה זה אשרף חכימי, המגן המרוקאי המוכשר ששייך לריאל מדריד ובשנתיים האחרונות מושאל לדורטמונד אמנם קיים בתודעה של אוהד הכדורגל הממוצע כשחקן עם פוטנציאל, אבל בעונה האחרונה חכימי הצליח להוכיח עד כמה הפוטנציאל הזה גדול. בעקבות המעבר של דורטמונד לשיטת 3 בלמים, חכימי קיבל את עמדת הווינג בק הימני, עמדה המצליחה להוציא ממנו את המיטב. השילוב הקטלני בין דריבל מסחרר להגבהות מדויקות הפכו את חכימי לנשק קטלני במיוחד שסיפק בליגה 10 בישולים, הכי הרבה בין שחקני ההגנה בבונדסליגה ומקום שני בין שחקני ההגנה ב-5 הליגות הבכירות. אמנם הוא עוד חסר בחלק ההגנתי, אבל לפי מה שהוא הראה העונה בדורטמונד הוא לגמרי שווה את זה. עכשיו בריאל מדריד יצטרכו לקבל את ההחלטה.

 

בלם – דאיו אופמקאנו (ר.ב. לייפציג)

גיל: 21

גם השם דאיו אופמקאנו מוכר ככישרון עצום לחובבי הכדורגל האירופי (ובעיקר לחובבי הפיפא והמנג'ר), אלא שהעונה ר.ב. לייפציג, קבוצתו של אופמקאנו, ספגה פציעות רבות בחלק ההגנתי מה שדרש ממנו בגיל 21 להנהיג את חוליית ההגנה, דבר שעשה בהצלחה רבה ולמרות הפציעות הרבות לייפציג ספגה 26 שערים בלבד העונה (ההגנה הכי טובה בליגה לצד באיירן מינכן). אופמקאנו הוא בלם מהסוג שהיום כל הקבוצות הגדולות צריכות: הוא מוביל כדור מצד אחד, אבל בעל משמעת הגנתית מהצד השני. זאת גם הסיבה שלייפציג כל כך נחושה להאריך לו חוזה כרגע.

 

בלם – קגלאר סיונצ'ו (לסטר)

גיל: 23

בקיץ האחרון לסטר מכרה את הארי מגוויר למנצ'סטר יונייטד תמורת 85 מיליון יורו, אך אינפלציית המחירים בכדורגל האנגלי גרמה לכך שמועדונים שמו תג מחיר מופרז ולא פרופורציונלי על כל בלם שלסטר רצתה להביא כמחליף. לכן לסטר החליטה לעשות הימור ולהשתמש בשחקן שכבר יש לה כמחליף למגוויר: קגלאר סיונצ'ו. סיונצ'ו חתם בלסטר בקיץ 2018 מפרייבורג הגרמנית ולא ממש הרבה לשחק בעונתו הראשונה בקבוצה, אך בעונתו השנייה הוא קיבל את תפקיד הבלם הפותח והראה לכולם מה הוא שווה. לסטר הפכה להיות אחת מהפתעות העונה כשהיא במקום השני ובין השאר זה בעקבות היכולת של סיונצ'ו להתאים למקום של מגוויר בצורה כל כך חלקה.

מגן שמאלי – אלפונסו דיוויס (באיירן מינכן)

גיל: 19

כשאלפונסו דיוויס חתם בבאיירן מינכן לפני שנתיים, מעטים חשבו שהוא יהפוך להיות אחד מהטובים בעמדתו בעולם. הוא היה סך הכל ווינגר צעיר ומוכשר עם דריבל יפה ומהירות מסחררת, אבל ממש לא יותר מזה. עוד פחות חשבו שהוא יהפוך לאחד המגנים השמאליים הטובים בעולם, אבל המאמן האנזי פליק, שהפך למאמן באיירן באמצע העונה, ראה את הפוטנציאל במהירות ובעוצמה של דיוויס והעביר לתפקיד המגן השמאלי ומאז הוא לא מפסיק להרשים. גולת הכותרת הגיעה בבישול לרוברט לבנדובסקי בשמינית גמר ליגת האלופות מול צ'לסי.

 

קשר אחורי – אדוארדו קמאבינגה (רן)

גיל: 17

השחקן הכי צעיר ברשימה, והיחיד שמגיע מהליגה הצרפתי הוא אדוארדו קמאבינגה. הליגה הצרפתית מביאה מדי שנה שחקנים צעירים ומבטיחים, לרובם קשה להיכנס לתודעה של האוהד הממוצע וזאת מכיוון שרבים לא ממש עוקבים אחרי הליגה הזאת, אז למה דווקא קמאבינגה?

אולי זה בגלל הגיל, הקשר הצרפתי יליד אנגולה זכה בגיל 16 בלבד(!) בשחקן חודש אוגוסט בצרפת ובגיל 17 הוא סיים עם הכי הרבה תיקולים בליגה הצרפתית ונכנס לנבחרת העונה לאחר שהוביל את קבוצתו למוקדמות ליגת האלופות. קמאבינגה סומן על ידי לא מעט קבוצות ובראשן ריאל מדריד כמטרת רכש שאפשר רק לחלום איך הוא יראה בשיאו.

 

קשר מרכזי – פדריקו ואלוורדה (ריאל מדריד)

גיל: 21

במשך כל הקיץ רדף זינדין זידאן אחרי פול פוגבה ולא הצליח. למזלו, היה לו קשר אדיר בחינם מתחת לאף. פדריקו ואלוורדה עבר לריאל מדריד מפניארול האורוגוואית תמורת 5 מיליון יורו בלבד, כבר בעונה שעברה זידאן התחיל לנסות ולבחון את תפקודו בקבוצה וכנראה אהב את מה שהוא ראה, כי העונה ואלוורדה לא רק קיבע את מקומו בהרכב הפותח, אלא היה אחד השחקנים הכי טובים של ריאל.

הוא מביא איתו למגרש סיבולת, אתלטיות, כיסוי שטחים, תיקולים מדויקים והרבה כוח רצון שהוביל אותו, בין השאר, לבצע תיקול פראי על אלברו מוראטה, שאמנם גרם להרחקתו מהמשחק, אך מנע מריאל לספוג שער ולבסוף לנצח בפנדלים. ריאל מדריד סבלה מלא מעט בעיות העונה הן בחלק ההתקפי והן בהגנתי, אבל אין ספק שפדריקו ואלוורדה הוא נקודת אור שבריאל ירצו לשמר.

 

קשר מרכזי – מרטין אודגור (ריאל סוסיאדד)

גיל: 21

צריך להודות, זאת הייתה עונה משעממת וקשה לצפייה בליגה הספרדית. הקבוצות שהובילו את הליגה סבלו מחוסר יכולת להבקיע שערים (ריאל מדריד), כדורגל הגנתי להחריד חסר שאיפות התקפיות (חטאפה, אתלטיקו מדריד) או סתם הנעת כדור מרדימה וחסרת פואנטה (ברצלונה, סביליה). לתוך זה נכנסה ריאל סוסיאדד, אחת ההפתעות הנעימות של העונה. סוסיאדד שילבה את העובדה שהיא משחקת בפסגה הגבוהה בספרד עם כדורגל התקפי ומלהיב המבוסס על שחקנים צעירים וכשרוניים, כשהבולט שבהם הוא מרטין אודגור.

אודגור זכור היטב לאוהד הכדורגל הממוצע. הוא נקנה בגיל 16 בלבד על ידי ריאל מדריד מסטרומסגודסט הנורווגית והפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של הליגה הספרדית. כדי לממש את הפוטנציאל שלו, ריאל מדריד שלחה את אודגור להשאלות בכל מיני קבוצות – תחילה בקבוצת המילואים של ריאל, אחר כך בהירנביין ההולנדית, אך רק בוויטסה בעונה שעברה אודגור הראה עד כמה הפוטנציאל שלו באמת גבוה, העונה, כדי להתרגל לכדורגל הספרדי, אודגור הושאל לסוסיאדד ונתן עונה שבעיני לא מעט אנשים מקנה לו את תואר שחקן העונה בספרד ונכון לכרגע נותנת לסוסיאדד מקום בליגת האלופות לראשונה מעונת 2013/14. לא ברור מה יהיה גורלו של אודגור בעונה הבאה והאם הוא יחזור סוף סוף לשורות ריאל מדריד, אבל אין ספק שבריאל סוסיאדד ישמחו להשאיר אותו עונה נוספת.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏לעשות ספורט‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏
 credit to "real sociedad de futbol" official facebook page

חלוץ ימני – אדאמה טראורה (וולבס)

גיל: 24

השם הכי מבוגר ברשימה. טראורה הוא הלייט בלומר האולטימטיבי, הוא גדל באקדמיה הנחשבת של ברצלונה וכבר בגיל צעיר הראה את האיכויות שלו: מהירות, עוצמה ודריבל ברמה הכי גבוהה שיש. אבל הייתה לו בעיה אחת שמנעה ממנו להביא את היכולת האלה לידי ביטוי: הוא לא חושב. הוא רץ ספרינט בלי להבין לאן הוא רץ, עושה דריבל מוקף בשחקני היריבה בלי למסור לשחקן פנוי, פשוט הולך עם הראש בקיר.

הבעיה הזאת לא רק שמנעה ממנו לשחק בברצלונה, אלא גם ריסקה אותו כל הדרך למידלסברו מהליגה השנייה באנגליה. כאשר וולבס קנתה אותו כשעלתה לפרמיירליג ב2018 זאת הייתה נראית כמו רכישה קלאסית של קבוצה שעלתה ליגה וקונה שחקנים לא מוכחים ובעיתיים כשברור המקרים זה לא יעבוד. ואכן, בעונתו הראשונה בקבוצה טראורה לא באמת הצליח לייצר איזושהי השפעה, אבל העונה הכל התפוצץ. טראורה הפך להיות המפלצת שכולם ציפו ממנו כשהוא כובש 4 שערים ומוסיף לכך 7 בישולים ובכללי משאיר אבק לבלמים ומעיף ממנו מגנים. לא מן הנמנע שנראה את טראורה משחק בנבחרת ספרד ביורו הקרוב.

 

חלוץ מרכזי – ארלינג האלאנד (ר.ב זלצבורג / דורטמונד)

גיל: 19

אם היה צריך לתאר את ארלנג האלאנד במילה אחת אז המילה הזאת הייתה "גולים". במשחקו הראשון בליגת האלופות הוא כבש שלושה כאלה נגד גנק, במשחקו השני הוא כבש שניים כאלה נגד אלופת אירופה באנפילד ואת שלב הבתים הוא סיים עם 8 כאלה, שני רק לרוברט לבנדובסקי, אבל בלי העפלה לשמינית. ולכן, בחורף האלאנד ניצל את סעיף השחרור שלו ואחרי חצי שנה בלבד בזלצבורג, שבמהלכה הוא רשם בליגה האוסטרית נתונים מטורפים של 16 שערים ו6 בישולים ב14 משחקים, הוא עבר לדורטמונד, וגם שם השערים לא הפסיקו.

במשחקו הראשון בקבוצה הוא עלה מהספסל בדקה ה56 וסיים עם לא פחות משלושער ומשם המשיך בריצה מטורפת כשכמעט כל בעיטה שלו נכנסת לרשת, ריצה שהגיעה לשיאה עם צמד נהדר נגד פריז סן ז'רמן בליגת האלופות. האלאנד נראה כמו רובוט. השילוב בין גודלו העצום (1.94 מ'), פניו הילדותיות ואופיו הרגוע והאדיש בצורה קיצונית, גורמות לו להזכיר את הדמות של ארנולד שוורצנגר בסרטי שליחות קטלנית ואין ספק שהוא בדרך להיות מהכוכבים הגדולים בעולם.

 

חלוץ שני – לאוטארו מרטינז (אינטר)

גיל: 22

אז נכון, הוא לא בדיוק חלוץ שמאלי, אבל הרגשתי שהנבחרת הזאת לא תהיה שלמה בלי לאוטרו מרטינז. החלוץ הארגנטינאי צעיר נקנה בעונה שעברה על ידי אינטר מראסינג קלוב בה גדל, אבל לא ממש הטביע את חותמו. רק העונה, עונתו השנייה בקבוצה, תחת המאמן אנטוניו קונטה ובשיתוף פעולה מעולה עם רומלו לוקאקו המתקמבק, לאוטרו מראה שהוא חלוץ ברמה הגבוהה ביותר.

מעבר למספריו היפים בליגה (11 שערים ובישול ב-22 משחקים), מרטינז ייצר את רוב ההתלהבות סביבו בזכות המשחקים הגדולים שלו, שם הוא היה נראה במיטבו כאשר כבש נגד יובנטוס, נאפולי, ברצלונה ודורטמונד (פעמיים). בשלב הבתים של ליגת האלופות הוא כבש 5 שערים ב-6 משחקים ונראה שאופפת אותו הילה של סטאר קוואליטי שיש למעט מאוד שחקנים בגיל צעיר. זאת גם הסיבה שעל פי הדיווחים ברצלונה רוצה לרכוש אותו תמורת 75 מיליון יורו בקיץ הקרוב.

 

ספסל (בקצרה)

פרדראג ראיקוביץ' (ריימס): בן 24. ראיקו מיודענו שמר על 12 רשתות נקיות, סייע לריימס לספוג הכי מעט שערים בליגה ונבחר לשוער השנה בצרפת.

מריח דמירל (יובנטוס): בן 22. הטורקי הראשון בהיסטוריה של יובה הוכיח השנה שהוא בלם מעולה, הצליח לדחוק את מתיאס דה ליכט מההרכב הפותח, אבל אז, לצערו, נפצע ברצועה הצולבת פציעה שתשאיר אותו זמן רב מחוץ למגרשים.

ריס ג'יימס (צ'לסי): בן 20. ג'יימס הוא אחד מהשחקנים שקיבלו במה במהפכת הצעירים של צ'לסי ואולי המרשים שבהם. בזכות היכולת שלו, למפארד העדיף להעביר את אספיליקווטה לעמדת המגן השמאלי כדי שג'יימס עצמו יוכל להיות המגן הימני.

ווילפריד אנדידי (לסטר): בן 23. בשלושת העונות האחרונות אנדידי הוא אחד המתקלים הטובים בליגה האנגלית. העונה הוא אחד השחקנים הכי חשובים בעונה האדירה של לסטר.

כריסטופר אנקונקו (ר.ב. לייפציג): בן 22. אנקונקו נזרק מפריז סן ז'רמן והצטרף ללייפציג והוא נותן עונת בכורה נהדרת בגרמניה עם 4 שערים ו12 בישולים כשהוא מוביל ב5 הליגות הבכירות במסירות מפתח ל90 דקות. נותן לדשאן חומר למחשבה לקראת היורו הקרוב.

ויקטור אוסימן (ליל): בן 21. חלוץ ניגרי, חזק ועם סיומת מעולה שכבר הושווה לדרוגבה. בעונת הפריצה שלו כבש 13 שערים בליגה הצרפתית והוביל את ליל למרחק נקודה ממוקדמות ליגת האלופות.

אנסו פאטי (ברצלונה) בן 17. הווינגר הצעיר קיבל מקום בהרכב של ארנסטו ואלוורדה רק בגלל פציעות, אבל הלהיב מאוד את האוהדים. קיקה סטיין כבר השתמש בו כשחקן רוטציה לכל דבר. יש ממנו ציפיות אדירות, ואם יצליח להגשים אותם בברצלונה יכולים להיות מרוצים.

הרכב הפורצים של השנה באירופה 2019-2020

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח