מתרגלים הנאת כדור – סיכום המחזור ה-19 בליגת העל

מפה לשם, או מק"ש ועד ב"ש, נותרו לנו רק שבעה מחזורים לסיומה של העונה הסדירה ולאחריהם ייקבע מי יהיו הקבוצות שיפריעו לב"ש ומת"א לזכות באליפות ומנגד אלו קבוצות ינסו למנוע מהת"א את הישארותה בליגה. אני מניח שרוב הקבוצות יעדיפו להימנות על החלק הראשון של המשוואה וכרגע במאבק הזה נמצאות לא מעט קבוצות. הקבוצה שצריכה לחשוש מצניחתה לפלייאוף הטנגה היא מכבי חיפה. לא רק בגלל הפרש הנקודות האפסי מן המקום השביעי אלא בעיקר בגלל אי היכולת שהיא מציגה כבר לפחות עשרה מחזורים, שהחריף לאחר שחרור השחקנים המסיבי בתחילת חלון העברות החורפי. אמנם מכבי חיפה גם ביצעה רכישות משמעותיות ומילאה שוב את שורותיה וגם פצועיה אמורים לחזור, אך עד שכל זה יתחבר שוב לכדי יכולת מספיקה כדי לנצח את כפ"ס/ אשקלון/ אשדוד, יכול מאוד להיות שהקופים הירוקים יהיו כבר רחוקים מן המקום המוביל לפלייאוף העליון. האם זה יהיה אסון לקבוצה? לא בטוח.
האם זה יהיה רע לליגה? בטוח.
האם נראה עזרה מלמעלה (לא אלוהים, לא בטוח שכדורגל זה הספורט האהוב עליה)? אני חושש שכן.
אני מאמין שהירוקים יאבקו עד המחזורים האחרונים על כניסה לפליאוף העליון וישיגו אותו. אם לא, צפו לבריחה של אלפי קופי קפוצ'ין באיזור חיפה.

יאללה כדורגל.

  1. האקסים של מכבי חיפה – במעבר טבעי לתבוסה של מכבי חיפה בצפון הקפוא. שלושה שחקנים שעברו במכבי חיפה כבשו נגדה במשחק וההילולה והפיקנטריה הייתה גדולה. כולם קפצו על המציאה כאילו זה ארגז מלטיזרס ששלח לך הדוד העשיר מאמריקה.
    השקיטו את התלהבותכם, אני מניח (ולא בדקתי כי יש לי עבודה שתופסת את מירב יומי, אבל אני מזמין אתכם לבדוק ולספר לי) שבכל קבוצה בליגת העל יש יותר משחקן אחד שגדל בנוער של מכבי חיפה או נקנה על ידי מכבי חיפה ואז שוחרר. בכל שנה הנוער של הירוקים משחרר שחקנים לליגות העליונות בישראל ובהתאם, רק בחמש השנים האחרונות נקנו ושוחררו עשרות שחקנים ממכבי חיפה, רובם אפילו מצאו את מקומם שוב בליגת העל וחלקם אפילו עושה זאת בהצלחה. כל שחקן שעבר בנוער של מכבי חיפה ומצליח בליגת העל זאת תעודת כבוד לקבוצת הנוער, כל שחקן שנקנה, שוחרר ומצליח מהווה חומר למחשבה על הקבוצה הבוגרת.
    איפה האמת? אי שם באמצע. מקום שישי, שביעי.
  2. מכבי ת"א – המשחק מול סכנין היה המשחק הטוב ביותר של הקבוצה העונה (כולל החמישייה בדרבי) ובמחצית הראשונה היא הראתה כדורגל שראינו העונה רק מהפועל ב"ש. לחץ מאסיבי בחצי המגרש של היריבה שהונהג בצורה מרשימה על ידי אייל גולסה שלחץ, גלש, תיקל, מסר, הניע, איים על השער ובעיקר הזכיר מה כולנו ציפינו מהנער הזה. המנג'ר / מאמן זמני ג'ורדי מראה לנו מה היכולות של השחקנים והקבוצה שהוא בנה פתאום נראית נפלא כשהוא מנהל את ההצגה. זה מעלה הרבה שאלות בנוגע לעיתוי הפיטורים של שוטא, אבל כמו בחינוך ילדים, לפעמים צריך לעבור דרך מסויימת כדי להגיע למקום הנכון. אז אולי נראה לאוהדי מת"א שזה קרה מאוחר מדי, אך כמו ששרים הסמיטס, How soon is now והעכשיו של מת"א נראה נהדר.
    מתרגלים הנאת כדור
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
  3. הפרשנים – לעיתים (קרובות מדי) הצפייה במשחקי ליגת העל היא חוויה קשה. לא שיש לי ציפייה לראות משחקים ברמה של הפריימיר ליג או הבונדסליגה, אבל קצת כדורגל לא יזיק. מה שהופך את החוויה לבלתי נסבלת בעליל היא רמת הפרשנים המזוויעה. אין לי כל כוונה לעשות שיימינג לשייע פייגנבויים, בוני גינבורג, רפעת טורק ודומיהם, לכן לא אחזור על שטויות ודברי איוולת שהם אומרים בשידור. קברניטי ספורט 1 וספורט 5 חייבים להבין – לא כל שחקן עבר הוא פרשן טוב, כמו שלא כל שחקן עבר הוא מאמן טוב. לשחקני עבר יש אולי נתוני פתיחה טובים יותר, אבל כדי להיות פרשן אתה צריך לכל הפחות לדעת להתבטא. הרי לא תלכו למכונאי רק כי יש לו אוטו, לא תלכו לאכול במסעדה רק כי יש לו מחבתות בבית, לא תשימו את הילד שלכם בגן רק כי לגננת יש ילד, לא תבחרו ראש ממשלה רק כי הוא יודע לדבר (טוב, אולי זאת דוגמה לא טובה).
    בקיצור הבנתם. ואורי אוזן יש רק אחד, אז אם אתם לא מסוגלים לשכפל אותו, לפחות שימו אותו במשחקים מרכזיים יותר. בשבילכם, לא בשבילי.
  4. מנהלת הליגה – שוב הגענו לשלב הזה שאתם לא מסוגלים לומר לי מתי יהיו המשחקים בעוד שבועיים. נו… הרי כבר התעליתם על עצמיכם והוכחתם שזה אפשרי, אז מה מונע מכם את זה כרגע? שום סטטיסטיקה על ספרינטים, בעיטות לשער, החזקת כדור ומפות חום לא יעזרו לי אם אני לא יודע מתי המשחקים ולתכנן את השבתות בצורה טובה יותר. אתם יודעים, יש לי עוד דברים בחיים חוץ מהליגה הישראלית.
  5. קושיות המחזור:
    # תהיו כנים. כמה מכם התרגשו מחזרתו של פדרו גלבאן לבני יהודה?
    # האם יוציאו את מכבי חיפה מהטוטו?
    # היכן תסתיים ההתדרדרות של הפועל רעננה?
    # מכבי פ"ת התלוננו על זימון שחקניהם לנבחרת. הם אמיתיים?
    # ומה הם היו אומרים אם גיא לוזון היה מאמן הנבחרת?
    # האם ב"ש מתגעגעת למיגל ויטור כמו שמרקו התגעגע לאמא שלו?
    # הפועל ת"א רכשה שבעה שחקנים בחלון ההעברות. מה עם איזה מעשר לאלו שלא שילמו להם?

    מתרגלים הנאת כדור
    ורמוט. בדרך החוצה מהטוטו?
    Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח