משני צידי הים

אני לא מבין למה אומרים שאין בירושלים ים. הרי זה ברור שבית״ר ירושלים בים. אפשר להבין קבוצה שתקועה חזק במקום השלישי כשהיא מתכננת את העונה הבאה ואליה באה הקבוצה שהכי רוצה לנצח משחק. מעבר לנקודות שבקופה, הסיבה האמיתית ליכולת החלשה ברורה לכל והיא למעשה דוגמה קלאסית להתנהלות שגויה של בעלים, יש שאפילו יגידו התנהלות קרקסית.

אלי טביב מנהל מאבקים להשארת עומר אצילי בפתיחות תקשורתית מוחלטת, כאילו מועדון בית״ר הינו ארגון פילנטרופי בשקיפות מלאה, ואל מולו עומר אצילי, הפרוספקט של בית״ר ירושלים, השחקן שברור שיימכר, מתנהל בחוסר אחריות גם מצידו ומצד סוכניו ובאי כוחו. הסיפור נכתש בתקשורת מכל צד. הילד ענק, הבעלים ׳קמצן׳, הילד לא מוכן להגיש הצעה נורמלית, הקבוצה עושה לו משפט שדה. כשטל כחילה התיישב ביציע ליותר מחודש אף אחד לא פצה פיו. ניסו קפילוטו סגר את החורים, אפילו דניאל אסקלינג שיחק וטל, הסמל ממחלקות הנוער והבן של אהוד, ניהל את מאבקו להישארות בקבוצה בשקט תעשייתי. מקרה כחילה ג׳וניור הינו שונה בתכלית ממקרה אצילי. לכאורה שני שחקנים שעלו ליציע בעקבות רצון להשתדרג בחוזה, אולם בזמן שכחילה לא שיחק, מועדון בית״ר היה בתקופת שיפור. לעומת זאת, בזמן שעומר אצילי לא נמצא על המגרש, לקבוצה מהבירה יש %50 הצלחה. האווירה השלילית ממעללי אצילי את טביב יצאה מחדרי חדרים, זלגה למגרש ולרגליים של השחקנים האחרים, שגם הם רוצים חוזה משודרג בקבוצה שיוצאת בהצהרות אליפות לעונה שעדיין לא התחילה.

קשה לטעון מי צודק ומי טועה, אך חשוב להסתכל על העובדות. לעומר אצילי יש חוזה לעונה הבאה תחת טביב. יש לו אפשרות לעזוב הקיץ ולהפוך לליגיונר או לשחקן סגל רחב במכבי תל אביב. אם עומר יבין שבמכבי תל אביב הוא ייכנס לסולם היררכיה שבו יהיה ברמה של דור מיכה או אפילו מתחת, כנראה שלא שווה לקפטן בית״ר ירושלים העונה לערוק מקווי הבירה (שישאל בנושא את דן איינבינדר, שלומי אזולאי ואבי ריקן). אם עומר וסוכניו יחפשו מציאות באירופה, עלול הכישרון למצוא עצמו בטיול תרמילאים באירופה הקצת פחות קלאסית, כשהוא נלחם על מקום מול שחקנים חזקים יותר ממנו פיסית ומנטלית.

הבעיה הכי גדולה של הרומן בין אצילי לטביב היא עתידו של אצילי שכרגע חורה ועולה לכל אוהד ליגת העל. מה טוב בהדלפות קרי ״אני לא פצוע״ וגם ״שסלובו ישתתף בוועדת משמעת״? המלצה אישית ולא אובייקטיבית שלי היא שעל עומר להישאר ובזאת אני פונה להנהלת בית״ר ירושלים. אנא מכם. למען בטחוננו, תנו לנו את ההזדמנות ליהנות משחקן כמו עומר אצילי בעונה הבאה, עשו את המו״מ בדלתיים סגורות או לפחות בשיחות סקייפ בלתי מודלפות. סיגרו על תנאים שיתאימו לשני הצדדים ותגאלו אותנו מידיעות יומיומיות. גם ככה הילד כבר לבש את בגד הים…

יש משפט בסרט הביוגרפי על להקת Def Leppard שבו נאמר להם "you can be the stones or you can be the knack“. כלומר, אתם יכולים להיות משהו היסטורי שכולם יזכרו ויוקירו או שאתם יכולים להיות להיט חולף. על אצילי וטביב להבין איפה הם רוצים להתמקם בין שני הקצוות האלה.

קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח