טייק איט איזי

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2016-2017, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. והפעם מרום שפיצר והפועל קרית שמונה.

הפועל קרית שמונה יוצאת לדרך חדשה. משפט שנאמר כל שנה מאז העפילה הקבוצה בפעם השניה לליגת העל בעונת 10/2009. קרית שמונה, קבוצה של איש אחד, הדיקטטור הגדול של ממלכת הצפון, זה ש"קונה בשבע שקל ומוכר במיליארד ארבע מאות אלףףף". הכל תלוי באיזי שרצקי.

הבעלים, שכידוע הוא המוח מאחורי האליפות ההיסטורית, לא מצליח לשחזר מאז את היציבות הרצויה בצפון. אם בעונת האליפות הצפוניים היו סדורים כחיילים, מאומנים ובעיקר רגועים ושלווים, כעת הסגל מורכב בעיקר מצעירים מוכשרים שלא מצליחים לעשות את הפריצה המיוחלת. השחקן ״הוותיק״ במועדון, אחמד עאבד, יכול רק להסתכל בקנאה על חברו לחוד בשנים האחרונות, אופיר מזרחי, ולחלום לשחק באירופה. בינתיים עאבד כבר לא ילד ובמקום לדחוף את הקבוצה קדימה, בן ה-26 מאחי נצרת, מבקיע מעט גולים ולא מייצר מספיק באזז בהתקפה.

טקטיקה היא לא הצד החזק של קרית שמונה הנוכחית. זו שהחליפה מאמנים בקלות יתרה (חסארמה פתח את העונה, שלומי דורה סיים) ויהיה קשה למאמן החדש, מוטי איוניר, לבנות לו טקטיקה ארוכת שנים. כמו כן, יהיה קשה מאוד לאיוניר לשמור על הג׳וב המבטיח. אקס מכבי תל אביב, אחד שמכיר את שרצקי, ינסה להנחיל משחק קשוח, קשרים אחוריים חזקים ואולי טקטיקה איטלקית שהצליחה בקבוצות בסדר גודל בינוני בארץ כמו מכבי פתח תקווה של רן בן שמעון.

בינתיים עירוני קרית שמונה בשלב הליקוטים. לא מעט שחקני מפתח עזבו. גיא חיימוב, מהשוערים הטובים בליגה, עבר להפועל באר שבע, אוסטין אמוטו החלוץ החליט שלא בא לו יותר על הפסטורליות של הגולן, ברונו קוניה ולואיס גוטיירס הזרים עזבו, אופיר מזרחי כאמור, מנסה את מזלו בלוגאנו ודניאל בורחל ועוז ראלי עזבו את עמדות המגנים לקבוצות אחרות.

בשורת הנוחתים אנו רואים שני ברזילאים שהגיעו מטופי מתחתית הליגה השניה בברזיל, בלם בשם הייטור שיחליף את ברונו קוניה בהגנה ורפאל ז׳טאי – קשר אחורי. בנוסף, הגיע דידייה ברוסו, חלוץ שהיה לא רע בכלל בהפועל רמת גן כשכבש שישה עשר שערים בעונה החולפת. חוץ ממנו בחוד שרצקי את איוניר הביאו את אחד החלוצים המפוספסים בליגה, שלומי אזולאי, שעשה עונה טובה מאוד בבני סכנין ומתאים כמו כפפה לקרית שמונה מבחינת צניעות ועבודה קשה. אופיר קריאף, שמחפש את עצמו בליגה אחרי עזיבת הקבוצה מהבירה ותקופה לא טובה במכבי חיפה, הגיע כדי לנסות לשקם את הקריירה הדועכת. השוער איתמר ניצן, ללא ספק רכש מעולה, חוזר לסיבוב נוסף אצל הצפוניים לאחר שבפעם הקודמת הוא היה שותף לאליפות כששימש שוער שני לדני עמוס. בנוסף, כמה צעירים שפוזרו בין מחלקות הנוער אולי יקבלו הזדמנות העונה – כדאי לזכור שמות כמו עידו דוידוב ואורן ביטון.

המטרות של הקבוצה הן להגיע לפלייאוף העליון, להתרחק כמה שניתן מהקשיים של העונה שעברה ולחזור למסלול השיפור של הקבוצה. מבחינת סיכויים, יש להם סיכוי לא רע, הרבה קבוצות בליגה ברמה זהה וכל אחת מהן יכולה להגיע לפלייאוף העליון ולשחק עם הגדולות. הכל תלוי בקבוצה. פתיחה טובה והם שם, פתיחה רעה ואיוניר לא ישרוד עונה. ההשערה שלי היא שקרית שמונה תהיה בין הפלייאוף העליון והתחתון, מקווה בשבילה שתשכיל לתת פוש ברגעים המכריעים כדי לחזור לפלייאוף העליון מכיוון שהפלייאוף התחתון יהיה צפוף בצורה נוראית ולא בטוח שלקרית שמונה יהיה אותו מזל מהעונה שעברה.

הימור – סיום במקומות 7-6 (יחי ההבדל הקטן…)

לפרויקט פתיחת הליגה הישראלית

איזי שרצקי - בובה של לילה
צילום מסך : בובה של לילה
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח