מצא את ההבדלים

על פניו, אתמול היה ערב מושלם למועדון מכבי ת"א, כאשר שתי הנציגות הבכירות שלו, בכדורגל ובכדורסל ניצחו את יריבותיהן הספרדיות (אם רוצים לדקדק ולהתעקש על סמליות, שתי יריבות ספרדיות שהשם שלהן מתחיל ב-ו'). כשבוחנים מקרוב את שני המשחקים הללו, מגלים הבדלים של שמיים וארץ.

מכבי תל אביב, בלקמן
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

נתחיל מהכדורגל – בשורה התחתונה יירשם שמכבי ניצחה את ויאריאל. 3 נקודות במשחק חוץ מול קבוצת צמרת מספרד. עזבו עכשיו את זה שהמשחק לא קבע דבר מבחינת ויאריאל, שעלתה עם הרכב מאד משני כי יש לה ביום א' את ברצלונה על הראש. גם ההרכב הזה אמור היה להספיק כדי לנצח יריבה ישראלית. אין ספק שבמבחן התוצאה מכבי רשמה אתמול תוצאה יוצאת דופן. עכשיו מגיע האבל…

אבל! גם הניצחון הזה לא יכול למחוק את העובדה שהקמפיין הזה היה מחפיר. שמכבי הגיעה למחזור האחרון עם נקודה בודדת ו-0 שערי זכות. שמול קבוצה בינונית כמו סלביה פראג מכבי נראתה פשוט רע, פעמיים. שבמשחק החוץ מול אסטנה זה פשוט היה מעליב. הניצחון הזה גם לא יכול למחוק את העובדה שמכבי לא הצליחה לנצח בבית את האחרונה בטבלה. את זה שההגנה של מכבי חלשה מאד וההתקפה פשוט אנמית ואפתית. הפציעות לא יכולות להוות תירוץ. בשביל זה בונים סגל עמוק, ולמכבי יש בסגל לא פחות מ-5 חלוצים, לא כולל אצילי. אלא מה? קיארטנסון לא מצליח להיכנס לעניינים, עטר ובלקמן לא יציבים, שוינפלד חלוד ויצחקי…עצוב לי לראות אותו.

ומעל לכל זה, הדבר המתסכל באמת הוא הגישה למשחק. בלא מעט משחקים העונה, מכבי נראתה פשוט כאילו לא אכפת לה. זה קרה במשחק באשקלון, כשב-0:2 השחקנים פשוט החלו לזלזל ושילמו על כך מחיר כבד, זה קרה במשחק השערורייתי בטרנר, כשביתרון מספרי הקבוצה לא שינתה מערך ולא שיחקה על מנת לנצח, זה קרה במשחק מול רעננה, כשאחרי שער דרדלה בשלב מוקדם הקבוצה פשוט הפסיקה לשחק ולמזלה הצליחה לשמור על 3 נקודות וזה קרה גם מול אשדוד, כאשר לכל אורך המחצית השניה לא היה אף אחד שלקח על עצמו את המשחק, אף-אחד לא הראה שהוא באמת מפנים את זה שאוטוטו מאבק האליפות בורח.

מכבי נראית לא טוב. עוד לא מאוחר לתקן ואולי עם דסה וגולסה שחוזרים ובתקווה שאצילי יחלים בהקדם עוד אפשר לעשות שינויים, אבל הסוויץ' האמיתי חייב לקרות בראש. ובכל מקרה, לא לקחת את הניצחון בספרד כדוגמה, כי הוא לא דוגמה לכלום. בימים כתיקונם זה היה יכול להיות הישג אדיר ומרהיב, במצבה הנוכחי של הקבוצה הניצחון הזה הוא לא יותר מאשר גניבת דעת.

אלירן עטר, מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

מצד שני, קבוצת הכדורסל. זו בוודאי לא מהקבוצות הכשרוניות ביותר שהיו למכבי. הסגל לוקה בחסר ומצבם של הישראלים עגום מתמיד (אם כי זה נכון גם לגבי עוד קבוצות בליגה). ובכל זאת, מה שמכבי עושה בחודשיים האחרונים מרשים מאד מסיבה אחת – האופי. מה שלא היה לקבוצה הזאת ב-3 השנים האחרונות מסתמן כרגע כגורם משמעותי בעונה הנוכחית. מכבי של השנה היא קבוצה שלא מרשה לעצמה להיכנס למשברים. נכון, מבחינת היכולת יש חוסר יציבות וראינו את זה בתבוסות מול אנאדולו וברצלונה, אבל מצד שני אחרי כל אחת מהתבוסות האלה מכבי ידעה להתאושש מיד ולנצח במשחק הבא.

ניקח לדוגמה את שלושת הנצחונות האחרונים, מול ז'לגיריס, י-ם ו-ולנסיה. במשחק הראשון, מכבי הובילה בבטחה במה שנראה כניצחון קליל ולפתע ברבע הרביעי הליטאים החלו לצמצם את ההפרש וכמעט כמעט סגרו אותו. בעונה שעברה מכבי איבדה כמה וכמה פעמים יתרון דו-ספרתי בדרך להפסד. הפעם מכבי ידעה לעצור את זה בזמן וברגעי ההכרעה לא נשברה, לא טעתה בקבלת ההחלטות והצליחה להשלים את המשימה. במשחק השני קרה בדיוק ההיפך, אחרי 2 וחצי רבעים צמודים מכבי קלטה שי-ם מתעייפת, לקחה את המושכות לידיים ופשוט התפוצצה על המגרש ופירקה את יריבתה בפינאלה מרשים. מול ולנסיה רוב המשחק היה צמוד, אבל ברבע האחרון מכבי פשוט הראתה שהיא יותר מחויבת ויותר רוצה (אפשר לסלוח על הטעויות בסיום ואני מאמין גם מזה הקבוצה תלמד למשחקים הבאים).

מכבי תל אביב, קול
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

אם בקבוצת הכדורגל יש סגל מגוון ואיכותי שלא ממצה את עצמו בגלל חוסר תיאום והיעדר מלחמה מספקת, בקבוצת הכדורסל ההיפך הוא הנכון – הסגל מוגבל וקצר יחסית אבל מדובר בחבורה של פייטרים שמשחקים עם המון הקרבה והתלהבות. פייר ג'קסון ומייקל רול הם קלעים מחוננים, אבל לא פחות מהם ראוי לציין את בולדן, תומאס, טיוס ודיברתולומיאו, שלצד עבודה התקפית חשובה עושים גם המון עבודה שחורה בהגנה ומשחקים עם 100 אחוז מחויבות. נכון שכדורסל הוא משחק של סטטיסטיקות ומלחמה זה לא תמיד מספיק, אבל ביורוליג של העונה, כשיש הרבה קבוצות לא יציבות, מכבי הנוכחית יכולה וצריכה להגיע להצלבה.

על הליגה הישראלית בכלל אין מה לדבר, המטרה מספר 1 של מכבי השנה היא להחזיר לעצמה את תואר האליפות, וכרגע נראה שהיא בדרך הנכונה לשם. כמובן שזה עוד מוקדם מאד, אבל משהו בגישה הכללית של מכבי הנוכחית למשחק נראה הרבה יותר טוב ממה שראינו ממנה בשנים האחרונות.

לסיכום: אם ג'ורדי קרויף מחפש דרך להציל את העונה לקבוצה שלו, הוא יכול לשאוב השראה מספאחיה ושחקניו. אם ימצא את הדרך להטריף אותם ולגרום להם להתחיל לרוץ ולתת באמת את כל מה שיש להם, אולי עוד יכול לצאת משהו מהעונה הזו.

נבן ספאחיה, מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח