מפנטזים על – ריקרדו פריירה, הקנסלו של עונת 18-19

// מאת איתמר דביר

אל תספרו על הטור הזה לאיתמר מור, המנחה השותף בפודקאסט מינוס 4. כי אני הולך לגנוב את מילותיו, דעתו ותחושותיו כלפי ריקי פריירה ולהציג אותן כאן כשלי בלבד. ממש לא היה לו חלק בהן.

ריקרדו דומינגוס ברבוסה פריירה, המגן הימני בן ה-28 של לסטר, הוא אגדת פנטזי פורטוגלית בכירה. הז'ואאו קנסלו של עונת 18-19, אם תרצו. הסיפור עם ריקי הוא סיפור של נכס פנטזי שהיה בעברו לא פחות ממושלם. הוא היה זול, יצירתי, עשה מלא נקודות והיה כיפי לצפייה בצורה שקשה להסביר. שני שערים, שמונה בישולים ו-146 נקודות הפכו אותו לאחד מהכוכבים ההגנתיים של אותה עונה ולאיש אהוב במיוחד בקרב קהילת מאמני הפנטזי.

העונה הבאה הייתה לא רעה. קצת יותר במחיר, קצת פחות בישולים ופציעה שקטעה את העונה מוקדם, אבל 123 הנקודות שצבר השאירו אותו עדיין לגמרי בשיחה כשמאמני פנטזי רבים מחכים לשובו המיוחל של ריקי.

לאחרונה, הוא חזר. בערך…

Ricardo Pereira
פריירה חזר. בערך.
Credit Ricardo Pereira Facebook Page

הוא חזר לתמונת ההרכב, אבל פריירה הוא עדיין לא אותו פריירה שהכרנו בעבר. 0.06 xGI ל-90 דקות אלו לא הנתונים שאנחנו רגילים לקבל מפריירה. בטח לא כשמרבית הדקות ששיחק העונה היו נגד יריבות די נוחות (לידס, פולהאם וולבס). מבחן העין אומר שהסטטיסטיקה הזו קצת משקרת. הוא פעיל, אמנם לא כמו בשיא, אבל עדיין בונה את כושר המשחק שלו. הוא אנרגטי כמו תמיד, חכם כמו בעבר והדבר המעודד ביותר מהחזרה שלו למגרשים – הוא לא תמיד מגן.

ברנדן רודג'רס כבר הראה את הכוונות שלו להסיט את ריקי לחוליית ההתקפה, כאשר ללסטר יש משבצת באגף הימני שאיש לא כל כך מצליח למלא. איוזה פרז לא מתאים לעמדה הזו מבחינה טקטית, ג'נגיז אונדר לא כל כך התאקלם ולא זוכה לקרדיט או דקות ואולברייטון פשוט חלבי וצפוי מדי בשביל להיות חלק מהרכב ששואף לטופ 4. החתמה של מגן ימני עם אוריינטציה התקפית כמו קסטנייה אפשרה לרודג'רס את האופציה לשחק עם שניהם באותו אגף וליצור שותפות מעניינת מאוד לעתיד, כזו שמבינה אחד את השני והייתה בנעליים אחד של השני. ריקי יודע איך לכפות על קסטנייה כשהוא מאגף וקסטנייה יודע מתי להוריד הילוך ולתת לפריירה להשתלב במשחק ההתקפה מהאמצע, וזה עובד נהדר בינתיים.

בכל הזדמנות יש מידה של סיכון. ההזדמנות שטמונה בבחירה בריקי גדולה; לסטר תפגוש בעשרת המפגשים הבאים רק את ארסנל ומנצ'סטר סיטי מקבוצות הטופ השש ובעיקר תפגוש קבוצות תחתית. הפוטנציאל לנקודות ברצף הקרוב של לסטר הוא עצום, וכך גם הסיכון הטמון בפריירה.

Ricardo Pereira
חלק מאחת הנבחרות הכשרוניות של פורטוגל אי פעם
Credit Ricardo Pereira Facebook Page

5.9  מיליון זה לא סכום קטן לשחקן הגנה. במיוחד שרובנו כבר מחזיקים בשני שחקני הגנה יקרים של סיטי. ריקי חזר מפציעה קשה ועם עומס המשחקים, קשה להגיד בוודאות שיוכל פיזית להשתתף בכולם. מעבר לזה, ההגנה של לסטר לא עשתה דבר העונה שיצדיק בחירה בשחקן שלה שעולה 5.9 מיליון. הנתונים של ריקי, למרות שהוא משחק בהתקפה, פשוט לא מצדיקים את המחיר. כאשר ללוקה דין לדוגמה (6.1 מיליון), יש הסתברות גבוהה פי 7 לבשל ואת אותה הסתברות להבקיע.

אז למה בכל זאת? כי הנתונים האלו ישתפרו, במיוחד אם הוא ימשיך לשחק בחולייה ההתקפית ונראה שלשם הוא מיועד. ממשחק למשחק הוא נראה טוב יותר וכרגע לבחור בפריירה זה לראות את הנולד לפני שמגיע. כי בעוד חודש, כשמאמנים אחרים יבחינו בו, נוכל לקצור את הנקודות מהמפגשים הנוחים הצפויים ללסטר בארבעת המשחקים הקרובים. כי לסטר חייבת להמשיך לנצח כדי לסיים העונה בטופ 4 והדרך הטובה ביותר שלה לעשות את זה, היא עם פריירה בהרכב ורצוי גם בחוליית ההתקפה. ויותר מהכל, כי הוא כבר עשה את זה. זה לא הימור על שחקן חדש בליגה שלא הכרנו, אלא חזרה לזרועותיו של האיש שמעולם לא אכזב אותנו כשהיה כשיר.

//

איתמר דביר שחקן פנטזי פרמייר ליג משנת 2017, סיים במקום השלישי בישראל (433 בעולם) בעונת 2017-18 ומנחה שותף של פודקאסט הפנטזי פרמיירליג – "מינוס 4" (זמין בכל הפלטפורמות) להאזנה – https://open.spotify.com/show/1IFr3C4Fl6XaoxiQeIl81I

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח