מפנטזים על – דיוגו ז'וטה, האיש שצריך להיות בקבוצה שלכם

// מאת איתמר דביר

דיוגו חוזה טשיירה דה סילבה (או ז'וטה, אם תרצו), הוא ככל הנראה השחקן החשוב ביותר כרגע בפנטזי פרמייר ליג. לאחר מעבר די מפתיע במידה מסוימת לליברפול בתחילת העונה, ז'וטה התאקלם מהר. ממש מהר. את הופעת הבכורה בליגה הוא עשה מול ארסנל וכבש ממש מספר רגעים לאחר שעלה מהספסל. נריץ קדימה חצי שנה וז'וטה כבר ביסס את מעמדו כסופרסטאר בהתהוות ואפילו הספיק להיפצע למספר חודשים בין לבין.

הוא טס במחיר. מי שהכניס אותו מוקדם כבר הרוויח 0.3 מיליון לערך הקבוצה וכנראה שירוויח הרבה יותר בשבועות הקרובים. אז למה ז'וטה הופך להיות כל כך פופולרי? כי הוא כנראה הבחירה הטובה ביותר כרגע לפנטזי – תנו לי להסביר למה.

דיוגו ז'וטה
התאקלם מהר ושכח מהאקסית
Credit to Diogo Jota Facebook Page

נתחיל בז'וטה עצמו; האיש הפך למכונת שערים דמיונית. הוא מתנשא לגובה של 1.78 מטר, לא דרדס אמנם, אבל לפחות 10 סנטימטר פחות מבלם ממוצע באירופה. ובכל זאת, הוא הבקיע בתקופה האחרונה ארבעה שערים בראש (שלושה בנבחרת, אחד מול ארסנל). לשערים האלה הוא הוסיף עוד שניים ברגל נגד וולבס ונגד אותה ארסנל ומחזיק ברקורד של שישה שערים בחמישה משחקים, לאחר תצוגה די פושרת מול ריאל מדריד בליגת האלופות. יש לו דריבל טוב, סיומת טובה, אבל הנכס החשוב ביותר שלו – הוא הראש.

לכל חלוץ גדול, באמת גדול, יש שני דברים שהוא פשוט חייב בארסנל; הראשון זה קור רוח והשני זה ראיית משחק, או יותר נכון הבנת משחק. דיוגו ז'וטה הוא החלוץ הכי רגוע שראיתי מימיי בליברפול. הוא אף פעם לא משתולל, לעיתים נדירות מאוד נתפס בנבדל וכמעט תמיד מכין את עצמו מספיק טוב, בשביל שיהיה לו את הרבע שנייה להרים את הראש ולהבין איפה בדיוק הוא נמצא, לפני שהוא בועט או מוסר. הוא מבין את המשחק מצוין, מספיק טוב בשביל להחליף מקומות עם מאנה באגף על בסיס של כל כמה דקות לפעמים, למרות שהצטרף רק השנה לליברפול, מבלי לעבור שום פרי סיזן.

דיוגו ז'וטה
מחליף מקומות עם מאנה באגף על בסיס של כל כמה דקות ולפעמים גם מוריד אותו לספסל
Credit to Diogo Jota Facebook Page

אם נכנס קצת למספרים, נבחין שז'וטה מספק בליגה xG של 0.44 ו-xA של 0.19 ל-90 דק' במשך העונה; מספרים ברמה של ראחים סטרלינג, אילקאי גונדוגאן, קון אגווארו, סאדיו מאנה, גארת' בייל וסון יונג מין. מאז שחזר מפציעה הוא גם חזר להרכב; אמנם מול ארסנל הוא עלה מהספסל, אך ניתן לומר שהסיבה לכך הייתה בגלל ששיחק שלושה משחקים בנבחרת. הוא עלה שש פעמים העונה מהספסל והבקיע ארבעה שערים, ככה שגם אם הוא לא פותח, אולי זה לא כזה נורא.

הסיבה השנייה שז'וטה הוא הנכס מספר אחד כרגע, היא ליברפול עצמה. טעות טקטית גדולה של קלופ נגמרה בתבוסה בדי סטפאנו מול ריאל מדריד, אך באופן כללי ליברפול נמצאת במגמה חיובית כרגע. המגמה החיובית הזו משחקת תפקיד חשוב הרבה יותר, בהתחשב בכך שאנחנו נמצאים בישורת האחרונה של הליגה וליברפול פשוט חייבת לצבור נקודות בשביל להגיע לטופ 4. הישורת האחרונה הזאת קורצת אפילו יותר, היות ולליברפול יש את לוח המשחקים הנוח ביותר עד סוף העונה, למעט ארסנל ו-וולבס, שכרגע לא נראה שמשחקות על כלום.

המתכון המנצח לנכס פנטזי הוא פורמה טובה של השחקן, בתוספת רצף משחקים נוח, כל מה שמעבר לכך? בונוס. ז'וטה בכושר הטוב ביותר בקריירה שלו, עם רצף המשחקים הכי נוח שאפשר לבקש, בקבוצה שחייבת ניצחונות והיא עצמה משתפרת כרגע יחד איתו. זה לא דיון, ז'וטה צריך להיות בקבוצה שלכם – וזו הפעם הראשונה העונה שאמרתי דבר כזה.

//

איתמר דביר שחקן פנטזי פרמייר ליג משנת 2017, סיים במקום השלישי בישראל (433 בעולם) בעונת 2017-18 ומנחה שותף של פודקאסט הפנטזי פרמיירליג – "מינוס 4" (זמין בכל הפלטפורמות) להאזנה – https://open.spotify.com/show/1IFr3C4Fl6XaoxiQeIl81I

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח