מפנטזים על – בוקאיו סאקה

// מאת איתמר דביר

בוקאיו סאקה, יליד 2001, הוא אחד מהכישרונות האנגליים הכי מגוונים ומרגשים שפרצו בשנים האחרונות לתודעת הפרמייר ליג. הוא זכה לכבוד גדול ולמספר 7 על הגב, באחד מהמועדונים הכי גדולים בממלכה כבר בגיל 19. אוהדי ארסנל העידו עליו לפני מספר חודשים שהוא הטרנט החדש של אנגליה, היורש של רובר פירס ואפילו הביאה השנייה של תיירי הנרי.

זה מרגיש קצת מוזר לדבר על שחקן אחד בהשוואה לכל כך הרבה שחקנים אחרים, בטח כשהם כה שונים אחד מהשני. אבל זה אולי היתרון הגדול ביותר של סאקה – הוא יכול לעשות הכל. שים אותו באגף ימין והוא יבקיע. שים אותו באגף שמאל והוא יבשל. שים אותו בתור כנף אחורי או אפילו מגן והוא יעבוד בשביל הקבוצה שעות נוספות, מבלי שלרגע תרגיש שהוא כועס או מתוסכל מכך.

עוד בתחילת העונה, עם תקווה ממשית שסאקה יתפוס את מקומו באגף ימין, סימנתי אותו בתור הווליו פיק של העונה. 5.5 מיליון בלבד, לשחקן התקפה בפאקינג ארסנל (!) עם כשרון כמו שלו, פשוט מילא את קבוצת הפנטזי שלי בניחוחות של סנסציה.

אבל לא כך הלכו הדברים, לפחות לא בתחילת העונה. ארסנל דשדשה, הכיסא של ארטטה התנדנד וסאקה מצא את עצמו בעיקר ככנף אחורי – מתקשה. כמו ארסנל כולה, גם סאקה התחיל את העונה הזו חלש מאוד ושער בודד (ו-0 בישולים) ב-14 משחקים הראשונים של העונה הספיקו לכל מי שהאמין בסאקה בתחילת העונה, להפסיק להאמין. בסאקה כשחקן, בארטטה כמאמן ובארסנל כקבוצה.

סאקה
ההתחלה הייתה פחות טובה
Credit Bukayo Saka Facebook Page

 

אבל לפעמים צריך לפגוע לרגע בתחתית המדרגה בשביל לעלות חזרה לפסגות הגבוהות ביותר. דווקא אז, כשארסנל וסאקה מצאו את עצמם בבור השחור ביותר של ארסנל בעידן הפרמייר ליג, כשהם בסכנת ירידה ממשית – התחילה נסיקה מטאורית קדימה. שער ובישול נגד צ'לסי בדרבי בישרו על התחלה חדשה, על עונה שמשתנה ב-180 מעלות. כאן ועכשיו. בישול נוסף נגד ברייטון, שער מול ווסט ברומיץ' ושער נגד ניוקאסל, הביאו את סאקה לסכום כולל של 39 נק' ב-5 משחקים האחרונים, בהשוואה ל-29 נקודות שצבר ב-14 המחזורים שקדמו להם. סאקה הוא כעת השחקן עם הפורמה הטובה ביותר במשחק – 7.8 נקודות למשחק, מעל ברונו, דה בריינה, קיין וכל אחד אחר.

ארסנל פוגשת בחמשת המחזורים הקרובים את סאות'המפטון, מנצ'סטר יונייטד, וולבס, אסטון וילה ולידס – מיקס של משחקים מצוינים; ההגנות של וולבס ולידס הן מהגרועות בליגה העונה, אליוסקי לא יודע לעצור התקפות מבלי לקבל צהוב וולבס מחליפה את המגן השמאלי שלה בתדירות לא שפויה. ומשחקים מאתגרים; סאות'המפטון ואסטון וילה נותנות עונות גדולות, מנצ'סטר יונייטד על דרך המלך, אבל רובן ככולן כבר הוכיחו שהן מסוגלות לספוג מול קבוצות שמעזות לתקוף אותן וארסנל היא קבוצה שמעזה.

סאקה
הכל מתחבר ואפילו אובמיאנג נכנס סוף סוף לעניינים
Credit Bukayo Saka Facebook Page

 

אני אסתכן שוב בירידה דרסטית ביכולת של ארסנל ואחזיר מבטחי לילד הכי מרגש בממלכה. זה הזמן של סאקה. הוא רעב, הוא כשרוני, הוא מגוון והוא עולה רק 5.5 מיליון. לפני כשנתיים הביטקוין נסחר בטווח מחיר של כשמונת אלפים דולר למטבע, כיום הוא מפלרטט עם הארבעים אלף. סאקה הוא ביטקוין. אל תגידו לא שמעתי, לא ידעתי ואיך לא קניתי – תעשו לעצמכם טובה, תכניסו קצת סאקה לפנטזי שלכם, לא תתחרטו.

//

איתמר דביר שחקן פנטזי פרמייר ליג משנת 2017, סיים במקום השלישי בישראל (433 בעולם) בעונת 2017-18 ומנחה שותף של פודקאסט הפנטזי פרמיירליג – "מינוס 4" (זמין בכל הפלטפורמות) להאזנה – https://open.spotify.com/show/1IFr3C4Fl6XaoxiQeIl81I

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח