מפנטזים על – אדינסון קבאני, נטול האגו

// מאת איתמר דביר

אדינסון רוברטו קבאני גומז, המטאדור, הוא מישהו שלא חשבתי שאני אכתוב עליו אי פעם טור לפנטזי פרמייר ליג. לפני הכל, לא חשבתי שהוא כבר יגיע לפרמייר ליג; בן 33, אחרי קריירה מספקת ונהדרת באיטליה וצרפת, נראה שקבאני בפרמייר ליג פשוט לא יקרה. הוא לא כל כך הסתדר עם ניימאר, הרגיש שיש לו עוד מה להעניק לכדורגל ורצה להישאר ברמות הגבוהות עוד קצת, שנה או שנתיים, ואז הגיעה מנצ'סטר יונייטד.

בואו נדבר תכל'ס, לא חשבתי שזה יעבוד. כמו לרבים אחרים, קבאני הרגיש גם לי כמו סוג של פלקאו; חלוץ, דרום אמריקאי, שמגיע מהליגה הצרפתית בשלהי הקריירה, רק כדי להוכיח שהוא "הז בין". אבל קבאני זה לא פלקאו, ממש לא. לא כיף לי לפרגן על רכש טוב למנצ'סטר יונייטד, אבל קבאני הוא בינגו. הוא עושה המון בדקות שהוא מקבל, נטול אגו ברמה פשוט מעוררת הערצה ומשמש כמורה דרך ומנטור לראשפורד ובעיקר גרינווד, שמשתפרים בצלמו.

אדינסון קבאני
מנטור נטול אגו
Credit to Edi Cavani Facebook Page

כל זה יפה ונחמד, אבל לא הופך אותו לנכס פנטזי מרשים או מושך במיוחד. הרי בסופו של דבר מדובר בשחקן מבוגר, שאת הדקות שלו חייבים לנהל ושחקנים כאלה עשויים לא להיות שם שנצטרך אותם, או גרוע מכך, להיות שם עם 8 דקות על הדשא ונקודה שאנחנו ממש לא צריכים. אבל דקות הן דבר גמיש, אלסטי ממש, אלמנט שמשתנה עם פציעות ועומס, היצע וביקוש.

מרסיאל גמר את העונה. לא נגיד שזה טוב לקבאני, אבל בואו נגיד שאני בספק אם הוא חסר לו במחנה האימונים. גם ראשפורד סוחב פציעה במשך כל העונה, כזו שמכריחה את יונייטד לנהל לו את הדקות. הצלע הבולטת האחרונה במאבק אחר הדקות, הוא מייסון גרינווד, שמקבל מאולה יותר קרדיט כעת לקראת סוף העונה, אך מקומו בהרכב ממש לא מובטח. הסיטואציה שנוצרה כרגע, גרמה לכך שבשלושת המשחקים האחרונים קבאני שיחק 2.5 משחקים, די והותר כדי להצדיק בחירה בו במחיר נוח של 7.9 מיליון. לקבאני xG פר 90 דקות של 0.62 ו-xA פר 90 דקות של 0.14 – נתונים פשוט מצוינים, שקשה מאוד להתווכח איתם. הוא יצר שלושה מצבים וזכה לשני מצבים מסוכנים בארבעת המשחקים האחרונים, שזה לא רע, אם כי לא מדהים. ולאחרונה הוא פשוט עובר את מבחן העין, דבר חשוב לא פחות מהסטטיסטיקות.

אדינסון קבאני
עובר גם את מבחן העין
Credit to Edi Cavani Facebook Page

מייסון גרינווד הוא עוד שחקן יונייטד שהצליח למשוך את תשומת הלב שלי בשבועות האחרונים. הנתונים העונתיים שלו פחות טובים משמעותית מקבאני, אבל הנתונים האחרונים שלו דווקא טובים יותר, כאשר הוא יוצר חמישה מצבים וזוכה לארבעה מצבים מסוכנים. לכן אני כן מעוניין להזכיר אותו לרגע, היות וכל מה שנכון לקבאני (מבחינת הדקות), נכון גם לגרינווד. לאחר הפציעות האחרונות של דקל ולאקא, התחושה בשוק היא שאנשים מחפשים חלוץ כרגע ולא קשר, לכן הטור בעיקר התמקד בקבאני ולא בגרינווד.

הטור הזה נכתב לפני שמנצ'סטר סיטי משחקת נגד אסטון וילה, דבר שיכול להפוך את הפסקה הבאה לאפילו יותר תלושה מהמציאות ממה שהיא כרגע – אבל הפער הוא רק 8 נקודות. אמנם הכתרנו כבר את סיטי לאלופת אנגליה, ודי בצדק יש להגיד, אבל הכדור עדיין על הדשא. איבוד נקודות של סיטי בוילה, יפתח את מרוץ האליפות במידה מסוימת, ואם יש מישהו שיספוג מזה מוטיבציה – זה אדינסון קבאני.

//

איתמר דביר שחקן פנטזי פרמייר ליג משנת 2017, סיים במקום השלישי בישראל (433 בעולם) בעונת 2017-18 ומנחה שותף של פודקאסט הפנטזי פרמיירליג – "מינוס 4" (זמין בכל הפלטפורמות) להאזנה – https://open.spotify.com/show/1IFr3C4Fl6XaoxiQeIl81I

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח