מעגל החיים של הכשרונות הגדולים של הכדורגל הישראלי

// מאת גיל פז

ליונתן כהן יש הכל. מהירות, פיזיות, בעיטה, סיומת. אתמול כבר החלו ההשוואות לזהבי, אז איך לעזאזל בקיץ הוא יהיה בגיל 24 והוא עדיין כאן?

בעידן המודרני מערכי סקאוט של מועדונים באירופה טוענים שכדי ששחקן מליגות שהן לא הליגות הבכירות ביבשת, כמו ישראל, יצליח באירופה, הוא צריך להגיע לשם בגיל 18, לכל היותר 21, שכן השנים הנ"ל הם הגילאים בהם שחקן מעוצב ובהן ייקבע אם יגיע לשיא הקריירה בגיל 27 כשחקן שמתאים לרמות הגבוהות.

יונתן כהן 4:3
קרדיט לצלם דין מיארה

הבעיה מתחילה כאשר אתה שחקן במועדון כמו מכבי תל אביב, אתה צריך להיות מסי הישראלי בנוער לפני שתושאל לבית"ר תל אביב וחדרה שם רק אם תצליח להראות פוטנציאל תוכל להתקדם למועדון בכיר, כמו בני יהודה, בהשאלה כדי לנסות לתת עונה טובה (גביע או פלייאוף עליון) שתזכה אותך במחנה טרום העונה בקבוצת האם שלך, שם תנסה להוכיח שמגיע לך לעלות מהספסל להראות מה יש לך ברגליים.

אם אתה ממש מרשים, תוכל אפילו לפתוח בכמה משחקים בין סדרת חינוך כזאת או אחרת, ואם אחרי המסלול המייגע הזה הצלחת להרשים, נגיד כמו איילון אלמוג, תקבל חוזה ל-5 שנים שיכבול אותך ברוטציה מתסכלת אותה תנסה למקסם ולסיים בטופ שהוא – דור מיכה – שחקן בן 26 שקיבל חוזה בו מובטח לו לסיים את הקריירה עם חוזה שמן. את רוב העונה הנוכחית אגב הוא רואה מהספסל. מי לעזאזל צריך אירופה?!

 

בשבת האחרונה הייתי בין שבעת האלפים המשוגעים שעלו בשיא הסופה לירושלים לראות את את בית"ר מול ק"ש ולספוג חצי מבול באיצטדיון עם גג שמכסה חצי יציע. את היציע המזרחי לא ממש ראיתי מהמערבי בו ישבתי בגלל הגשם, אבל שחקן אחד כן ראיתי למרות הגשם והוא בלט מעל כולם – עדן קארצב. לא הכרתי את מי שישב מושב לידי, אבל מלמלתי לו, אני לא מבין מה הוא עושה בקרית שמונה, השחקן הזה ברמה של קבוצה אלופה ונבחרת. "הוא עוד ילד", ענה לי הבחור, "הוא יגיע לשם". כנראה הוא צודק, חשבתי לעצמי ואז אתה בודק ומבין שגם הוא כבר אוטוטו בן 20, שזה אומר שאם הוא אחד מהמכבים אשר מחולל נסים, אולי הוא יצליח לסיים את העונה הבאה בגיל 21 במכבי תל אביב כשחקן רוטציה כמובן. לאירופה, כאמור, מאוד יהיה לו קשה להגיע.

נחזור לכוכב של משחק העונה. ההשוואה של כהן לזהבי במקום מבחינה אחת – את שניהם גילו רק בגיל 24, אולי בגלל זה זהבי, שפעם אחת לא הצליח לו באיטליה, מסיים קריירה כה מבוזבזת בסין.

יוסי בניון אמר על הנבחרת שלנו שהיא הנבחרת היחידה בעולם שלא רק שלא עומדת במקום, אלא הולכת אחורה. מה לא נאמר על רמת הנבחרת. מאשימים את המתקנים, את החינוך מגיל נוער, מאמנים פחדנים, הרמה באירופה שעלתה, דור שחקנים חדש ואיכותי שלא קם פה, כמה טענות וסיבות כשהתשובה נמצאת לנו מול הפנים מדי שבוע, רצה לה במגרשי הליגה הלאומית במדי בית"ר תל אביב עם פזילה לכיוון חדרה ובני יהודה…

עדן קארצב מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. כתוב היטב

  2. אחת הכתבות היותר טובות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח