מסע הכניסה לשמינייה מתחיל עכשיו

// מאת עידו חסדאי

הסיבוב השני של עונת היורוליג מתחיל, כשהמטרה של מכבי תל אביב היא אחת – כניסה לשמינייה הראשונה בסיום העונה הסדירה

אלבה-מכבי
מתוך אתר היורוליג

 

דווקא אחרי העונה המצוינת אשתקד, ועם שק ציפיות להמשיך ולהיאבק בצמרת היורוליג, עונה מוזרה מאוד עוברת על מכבי תל אביב עד כה. קודם כל, דווקא הסממן המרכזי ביותר לעונה הגדולה שעשתה התל אביבית אשתקד – ווינריות, נעלם לגמרי, והנתון הסטטיסטי שמסמל זאת יותר מכל הוא ש-8 מ-10 ההפסדים של הצהובים במסגרת היורוליג נגמרו בהפרש של 6 נקודות ומטה.

דבר נוסף שמסמל את העונה של הנציגה הישראלית בליגה השנייה בטיבה בעולם עד כה, הוא חוסר יציבות מובהק, כשלצד ניצחונות גדולים נגד ברצלונה וז'לגיריס המפתיעה שהובסה בהיכל מנורה, הצהובים הפסידו לוילרבאן ופנרבחצ'ה החלשות. השחקן שמציג את חוסר היציבות הזו יותר מכולם הוא טיילר דורסי, שלצד הצגות ענק, כמו השבוע מול אלבה החסרה עם 25 נקודות ומול חימקי בפתיחת העונה עם הופעה אדירה של 26 ולא פחות מ8! שלשות, חווה לא מעט משחקי שפל, למשל נגד ולנסיה ופנרבחצ'ה, כשבשני המשחקים קלע לא יותר מנקודה.

 

בעיה נוספת מהעונה עד כה של הצהובים היא הקו הקדמי. לבעיה זו אפשר לקרוא גם – התלות באותלו האנטר. אנטה ז'יז'יץ ודראגן בנדר לא נראים מספיק טוב הגנתית ובטח שלא מספיק טוב כדי למלא את החור שנוצר מעזיבתו של קווינסי אייסי (למרות שחל שיפור קל בשבועות האחרונים ביכולתם), ולכן נוצרה תלות מוחלטת בסנטר הוותיק, האנטר, שעל פיו יישק דבר בנוגע לכל משחק ההגנה של הצהובים.
בנוגע למשחק האחרון נגד אלבה ברלין, הרי שהוא לא משקף ולא ניתן ללמוד ולקחת ממנו יותר מידי לגבי המשך העונה, למעט הניצחון החשוב. זאת מאחר והצהובים הגיעו למשחק נגד קבוצה פצועה וחבולה, ששיחקה שני משחקים באותו השבוע וניצחונם לא הוטל בספק לרגע.

בנוסף, לאחר הסיבוב הראשון, אנו למדים שעל מנת להתברג ב-8 הראשונות בסיום העונה, צריך 18-19 ניצחונות בסיום העונה (וגם זה עלול שלא להספיק במקרים מסוימים). במסגרת הסיבוב השני הצהובים ישחקו 9 משחקים ביתיים (בחלקם משחקים קשים מאוד נגד ריאל מדריד, אנדולו אפס, ברצלונה וצסק"א מוסקבה) ו-7 משחקי חוץ. כדי להתברג בשמינייה הראשונה הצהובים יצטרכו למעוד משמעותית פחות מאשר בסיבוב הראשון ולנצח ברוב משחקיה הביתיים כולל כמה מהקבוצות הבכירות ביבשה.

מסע הכניסה לשמינייה יתחיל בשבוע כפול עם שני משחקים ביתיים מול אולימפיאקוס ובאסקוניה, אליו הצהובים צפויים להגיע ללא אותלו האנטר, ושסיומו ללא שני ניצחונות עלול לסבך מאוד את הצהובים להמשך המאבק. בכל מקרה, המסע על הכניסה לשמינייה מתחיל עכשיו.

ברצלונה - מכבי
קרדיט תמונה F.C. Barcelona
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח