מסי – כתב הגנה

(פנים, יום, בית המשפט לענייני כדורגל)

סדרן: בית המשפט!

(שופט עם גלימה ומשרוקית צועד פנימה, מתיישב על כורסת עור)

שופט: נא לשבת. בית המשפט לענייני כדורגל, יום 22 ביוני לשנת 2018, תיק 1103/18 – עולם הכדורגל נגד ליאונל אנדרס מסי. האשמה: שבירת הלבבות של אוהדי הכדורגל ברחבי העולם. נדמה לי שלכולם ברור שהנאשם כבר הורשע, ולכן….

סנגור: סליחה, השופט…

שופט: כן?

סנגור: אני לא בטוח שלכולם כל כך ברור.

מסי, ארגנטינה
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

שופט: אתה מוזמן לשאת דברים.

(הקהל שורק בוז ומסמן תנועות של מלבן לשופט)

סנגור: כבוד השופט, קהל נכבד. אני, כבוד השופט, לא אמור להיות מאלה שיגנו על הנאשם. אני בכלל נתין של האי מדיירה, כבודו. חבר ותיק ב"טים רונאלדו". אבל נדמה לי שעולם הכדורגל, בהאשמה החריפה שלו, עושה עוול גדול לנאשם. נדמה לי שאין חולק על חלקו של הנאשם בקטסטרופה שהתרחשה אמש בניז'ני-נובגורוד (אגב, רק אני חושב שזה קצת מוזר שאירחו משחק בשתי ערים שונות?)

שופט: אתה בא להתחכם?

סנגור: בכלל לא. כבוד השופט, נדמה לי שכולנו הגזמנו. כן, הנאשם היה צריך להביא את עצמו יותר למגרש, אבל נדמה לי שתקדים אלוהי הכדורסל מעיד….

קטגור: אובג'קשן, כבוד השופט! דיון בענייני המשחק הזה עם החישוק והרשת נועד לדלת השלישית משמאל!

שופט: אובג'קשן אוברולד.



סנגור: תקדים אלוהי הכדורסל מעיד שגם ירום הודו מייקל ג'ורדן שליט"א, לא הצליח לנצח משחק כדורסל לגמרי לבדו. עליי לשלוף את מוצג א' – ההרכב שהעלה סניור סמפאולי, חוליית הגנה שמורכבת מחאבייר מסצ'ראנו, מהדק סיכות, שקית תפוצ'יפס ריקה ומגזין "מעריב לנוער" משנת 1994. ומה שכמעט הספיק מול איסלנד, לא היה מספיק מול הקרואטים…

שופט: "הקרואטים". אתה מתכוון במקרה לאלה שלא עברו שלב בתים במונדיאל מאז 1998?

סנגור: אני כבר הזכרתי שבהגנה של ארגנטינה היה מהדק סיכות? ובכלל, כבוד השופט, מדוע על הנאשם תיפול כל האשמה? איך תנוקה מזה ההתאחדות הארגנטינאית, גוף מסואב וטיפשי שרצה לקיים שני משחקי הכנה למונדיאל החשוב בתולדותיהם: נגד האיטי וישראל? איך אפשר בכלל לסמוך על גוף שנותן לבנאדם בשם "צ'יקי" לנהל אותו? איך שם שלא היה מספיק כדי לסיים בעשירייה הראשונה באירוויזיון יכול לנהל התאחדות כדורגל? ומה עם סמפאולי? איך בנאדם שמסוגל לפתוח בלי שחקן שנתן עונה גרנדיוזית ביובנטוס, ומשאיר את איקרדי בבית, יכול לאמן את נבחרת ארגנטינה ולצאת נקי מאשמה? גם בזה אשם הנאשם?

מסי ומודריץ

שופט: דבריך נשמעו, אני רוצה להכניס את עדת האופי של הפרקליטות, שרת התרבות והספורט, מירי רגב.

(רגב צועדת פנימה עם חולצה של מודריץ', כובע של ברזיל ותליון ענק של מרגרט תאצ'ר על החולצה)

רגב: כבוד השופט…

שופט: כבוד השרה, בואי לא נבזבז את הזמן של כולנו….

רגב: ירושלים, ירושלים, ירושלים, תצביעו לי בפריימריז.

שופט: תודה רבה לעדת האופי של הפרקליטות, ההגנה יכולה להמשיך.

(רגב צועדת החוצה ושרה לנאשם "איך זה לקבל שלוש")

סנגור: כבוד השופט, בית המשפט, הנאשם אמנם אכזב, ושיחק משחק רע, אבל עליי להזכיר בפני השופט את הרקורד הנקי של הנאשם – 383 שערים במדי ברצלונה, 64 שערים במדי הנבחרת, 9 אליפויות (כולן על הראש שלי, כבוד השופט), 6 גביעים, שלוש אליפויות אירופה! האם כל מה שעשה לא יעמוד, ולו במעט, לזכותו גם אחרי הדחה קשה שלו?



שופט: תגיד, אתה לא אמור להיות אוהד ריאל מדריד בכלל?

סנגור: ואתה אמור לדבר עברית?

שופט: נקודה טובה. דברי סיכום?

סנגור: אוהדי הכדורגל הם אנשים עם זיכרון קצר. אנחנו חיים משבת לשבת, וכשיש שלושה משחקים בשבוע זה אפילו מתקצר. אבל לפעמים, גם אנחנו צריכים לעצור שנייה ולהגיד תודה. כי הנאשם, כבוד השופט, כבר 13 שנה נמצא שם על המגרש בשבילנו. מספק לנו זכרונות ורגעים יפים ושערים מבריקים, כדי שאנחנו נוכל לתייק בזיכרון ולהסתכל יום אחד על הכל בערגה. ואולי אנחנו גם צריכים לזכור שנבחרות גדולות נמדדות על היכולת לייצר תלכיד וקבוצה, ולא רק שחקן אחד, גדול ככל שיהיה. את זה ארגנטינה התקשתה לבנות, ולכן היא לא תצליח במונדיאל הזה.

שופט: תודה על הדברים. חבר המושבעים יקרא את גזר הדין.

"אחד שיודע", נציג המושבעים: בכבודו של השופט ובית המשפט, חבר המושבעים מוצא את הנאשם, מר ליאונל אנדרס מסי…. אשם!

שופט: השליכוהו אל הבור!

(סנגור מסמן תנועה של מלבן)

*ההחלטה בדיון לא היתה החלטה סופית. מסי ניצל מהבור בדרך נס, אחרי ערעור ל-VAR שקבע לחדש את הדיון בחודש אוקטובר, לאחר שהנאשם הבקיע צמד בליגה הספרדית נגד אלקורקון מנרסה, שבר את שיא השערים בשנה קלנדרית מעוברת והוכתר שוב – לשמחת בית המשפט – ל"גדול בהיסטוריה העולמית".

ליאנל מסי
קרדיט תמונה: FIFA Football Awards Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח