מי סוחב את הפסנתר?

אומרים שפורטוגל הפכה ליוון החדשה. משחק נוקשה, הגנה מעולה, בלתי ניתנת להכנעה וחלוץ שמכריע משחקים בנגיחות. אפילו מאמן הנבחרת, פרננדו סנטוס, שאימן בעבר את נבחרת יוון בהצלחה, ממשיך את דרכו של ריהאגל בהצלחה.

ואומרים שפורטוגל תנסה לעשות "יוון" לצרפתים, בדיוק מה שקרה להם לפני 12 שנה כשיוון עקצה אותם 0-1 בגמר הביתי. אבל חריסטאס הוא לא רונאלדו, וליוון לא היה שחקן יצירתי כמו נאני ובטח שבאותה נבחרת לא היה איזה כישרון עולה כמו רנאטו סאנצ'ז.

אז ניסיתי לחשוב את מי פורטוגל כן מזכירה לי, ואז זה היכה בי. לא צריך ללכת אחורה עד 2004, אלא למונדיאל -2002 ולנבחרת שדוברת את אותה שפה, ברזיל. מה הקשר בין הנבחרת שזכתה במונדיאל כשהיא מנצחת את כל שבע משחקיה בצורה מרשימה לבין זו שרשמה ניצחון אחד ב-90' דקות? מסתבר שלא מעט.

ברזיל לא הייתה אחת הפייבוריטיות לזכות בתואר ב-2002. מי שכן הייתה דווקא פייבוריטית באותו טורניר היא פורטוגל עצמה, שעברה את הולנד במוקדמות. אבל ביחד עם צרפת (כן כן) וארגנטינה, נשרה כבר בשלב הבתים בטורניר הראשון שנערך על אדמת אסיה.

אז ברזיל ופורטוגל ניצלו הגרלות יחסית נוחות בזכות הפאשלות של הפייבוריטיות האחרות בטורניר. מלבד המשחק מול אנגליה, ברזיל הדיחה בדרך לגמר את קוסטה ריקה, סין, בלגיה וטורקיה כשבשורותיה מככב החלוץ – רונאלדו (בהקבלה ל…רונאלדו) כשנאני הפעם מתפקד על תקן ריבאלדו, אחד האנדרייטדים הגדולים. לטעמי ריבאלדו היה המצטיין של הטורניר וכך גם לטענת סקולארי. הוא כבש 5 שערים עד לגמר והבעיטה החזקה שלו בגמר גרמה להדיפה לא טובה של קאן, ומשם לשער הראשון של רונאלדו. גם בשער השני רונלאדו יכל למסור לריבאלדו שהיה בעמדה נוחה, אבל כבש את השני וסיים את הטורניר עם 8 שערים. מי שזכה אגב בתואר המצטיין היה דווקא השוער הגרמני.  נאני כסייד קיק נותן טורניר ענק ויש לו מקום בנבחרת הטורניר.

הצלע השלישית ברו-רו-רי היה רונאלדיניו הצעיר, עם הראסטות והיכולת האישית הגבוהה – או במילים אחרות, רנאטו סאנצ'ז. שניהם בלטו וכבשו ברבע הגמר. תוסיפו גם הגנה קשוחה (למרות ששתיהן ספגו לא מעט) ושוער יחסית בינוני.

אלא שברזיל לא הייתה זוכה בתואר ללא הסוסים השחורים שלה, הקשרים האחוריים, קלברסון וג'ילברטו סילבה. על האחרון נאמר המשפט הנהדר – "ג'ילברטו סילבה נשא על גבו את הפסנתר עליו ניגנו רונאלדו וריבאלדו". סילבה היה נהדר במהלך הטורניר וסגר את מרכז המגרש. האם המקביל שלו הוא אדריאן סילבה? למרות שמו, דווקא לא. אקס מכבי חיפה שקיבל צ'אנס רק בשלב הנוקאאוט דווקא יותר על תקן קלברסון, שעד לשלב רבע הגמר רק שותף כמחליף, אבל מאז תפס את בהרכב את מקומו של ז'וניוניו פאוליסטה, שהיה מוכשר אבל קצת רך (מישהו אמר ז'ואאו מוטיניו?).

אז מי סוחב את הפסנתר? על פניו נראה שאת העמדה של סילבה תפס וויליאם קראבליו, הקשר האחורי המצוין של ספורטינג, אבל נראה שבמקרה של פורטוגל, כל אחד תופס רגל אחת של הפסנתר בו נוגח רונאלדו והלכידות הזאת היא כרגע הדבר היחיד שיכול לתת לפורטוגל את התואר. בברזיל שלא נראה שתזכה בקרוב בטורניר גדול, גם כן ישמחו לתואר פורטוגזי של האחות הקטנה (או הגדולה) ושל רונאלדו, שבכך יוביל 0-1 על מסי השכן בתארים בטורנירים גדולים.

Credit to "UEFA EURO 2016" Facebook page
Credit to "UEFA EURO 2016" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח