מי יהיה המחליף של סוארס?

// מאת טקטיקות ומה שביניהן

נכון, עדיין מוקדם להספיד את לואיס סוארס. אחרי הכול, למרות שהחלוץ מאורוגוואי כבר בן 32, יש לו 16 שערים העונה בכל המסגרות והוא ממוקם במקום השני בטבלת מלך שערי הליגה הספרדית, כמובן אחרי חברו לקבוצה, מסי. אך עדיין בברצלונה רוצים להסתכל לטווח הארוך ואחרי כמה רכישות צעירות מרשימות בשנים האחרונות כמו ארתור, דמבלה, לאנגלה ודה יונג, שיגיע בקיץ הקרוב, בברצלונה צריכים להתחיל לחשוב גם על שם כזה לעמדת החלוץ.

ברצלונה, סוארס, מסי
Credit to "FC Barcelona" Facebook page

 

יהיה מאוד קשה למצוא לסוארס מחליף. מעבר לכמות השערים המטורפת שלו מאז הגיע לברצלונה (168 שערים ב-227 הופעות), מוסיף החלוץ גם כמות מרשימה של בישולים ומשחק לחץ חזק ויעיל שעוזר לקבוצה שלו להשיג רבות. אי אפשר גם שלא להזכיר את שיתוף הפעולה העיוור שלו ביחד עם מסי שיצר עבר הקבוצה מאות שערים מאז הגיע החלוץ לברצלונה ב-2014.

כבר בינואר האחרון החלו לצוץ שמועות על מחליפים עתידיים שאולי יגיעו לברצלונה ביום שאחרי סוארס והגיע הזמן לתת ניתוח קצרצר על השמות שעלו בבורסת השמות.

 

לוקה יוביץ', בן 21, סרבי, משחק בפרנקפורט (מושאל מבנפיקה)

מעטים האנשים שהכירו את לוקה יוביץ' לפני העונה הנוכחית. אולי רק אנשי המשחק פוטבול מנג'ר יודעים שמדובר בחלוץ עם פוטנציאל גדול והנה העונה, אחרי שלא מפסיק לכבוש במדיה של פרנקפורט, הוא מתחיל לתפוס שם ברחבי היבשת וכבר מושך את תשומת הלב של הקבוצות הגדולות של אירופה. החלוץ הצעיר מתנשא לגובה של 181 סנטימטרים ובדיוק כמו סוארס גם הוא חלוץ פיזי וחזק שיודע להשתמש בגוף שלו היטב.

בנוסף לכך, החלוץ הסרבי משתף פעולה בפרנקפורט עם צמד שחקני כנף (רביץ' והלר) בדיוק כמו בברצלונה. לשלישייה ההתקפית הזו של פרנקפורט יש מעורבות ב-36 שערים מתוך 39 שערים של פרנקפורט והרבה מכך בזכותו של יוביץ' הנהדר שמוליך את טבלת מלך השערים של הבונדסליגה עם 14 שערים ב-18 מחזורים בהם שותף.

הופעה שנזכור ממנו העונה: 5 שערים במשחק ליגה אחד אחרי הניצחון 7:1 של קבוצתו על פורטונה דיסלדרוף.

לוקה יוביץ'
לוקה יוביץ', כוכב בהתהוות. Credit to "Eintracht Frankfurt" facebook page

 

מקסי גומז, בן 22, אורוגוואי, משחק בסלטה ויגו

היתרון הברור של מקסי גומז לעומת שאר השחקנים ברשימה הם שמקסי גומז מגיע כבר מהליגה הספרדית ומכיר אותה היטב. גומז נמצא בליגה הספרדית כבר עונה וחצי וכבר יש לו במדי סלטה ויגו 26 שערים ב-56 הופעות. בנוסף לכך, הוא מגיע מאותה ארץ של החלוץ המדובר שלנו לואיס סוארס וזה יכול להיות יתרון לא רע אם יגיע לפני שסוארס יעזוב או יפרוש ו-ודאי שהחלוץ הצעיר ילמד מן החלוץ הבוגר המון.

גומז גם כן חלוץ חזק וגבוה שיכול להוסיף לברצלונה הרבה מהאוויר, דבר שאולי לוקה בחסר אצל סוארס, אך בדיוק כמו כל שאר השחקנים מאורוגוואי התשוקה והרעב שלו למשחק יכולים להיות פקטור משמעותי.

הופעה שנזכור ממנו העונה: שער ובישול מול אתלטיקו מדריד בתחילת העונה

 

ניקולאס פפה, בן 23, חוף השנהב, משחק בליל

שם שעלה כמה וכמה פעמים בקרב אוהדי ברצלונה, אך לדעתי כרגע מדובר בשם פחות ריאלי. נכון שמדובר בשחקן שכבש 17 שערים ובישל עוד 11 שערים העונה בליגה הצרפתית, אך ניקולאס הוא יותר קיצוני ימני מאשר חלוץ. נכון שראינו אותו פותח מדי פעם העונה בחוד ההתקפה של ליל, אך התרומה העיקרית של השחקן מגיעה דווקא כשהוא משחק דרך האגפים. הוא מפעיל את המהירות והטכניקה שלו בכדי לחלוף על פני המגנים ולהעביר רוחב לתוך הרחבה או אפילו להבקיע בעצמו. כרגע, בעקבות עומס שחקני הכנף שיש לברצלונה (מאלקום, קוטיניו, דמבלה ומסי) נראה שניקולאס הופך להיות לשם הכי פחות ריאלי מבין השמות שהוצעו למועדון הקטלוני.

הופעה שנזכור ממנו העונה: שלושער שהבקיע בניצחון 3:2 של ליל על אמיין

 

קאספר דולברג, 21, דנמרק, משחק באייאקס

אייאקס וברצלונה קבוצות דומות מאוד בפילוספיית הכדורגל שלהם. אין ספק שההשפעה לכך היא נוכחותו הבולטת של יוהאן קרויף המנוח ב-2 מועדוני הפאר הללו וזה מה שהופך את דולברג גם כן לשם שיכול להחליף את סוארס בעתיד בברצלונה. דולברג אומנם קצת נעלם בעונה האחרונה בגלל פציעה שהשביתה אותו מהרבה משחקים בתחילת העונה, אך לחלוץ הדני עדיין יש 9 שערים ב-14 הופעות. אחד הדברים שמאפיינים את סוארס (לפחות בתחילת דרכו בברצלונה) הוא קור הרוח שלו מול השוער באחד על אחד ובדיוק כמוהו כך גם דולברג, שנחשב לאחד השחקנים עם הסיומת הטובה ביותר בליגה ההולנדית שהופך כל מצב שלו מול השוער לשער כמעט בטוח.

הופעה שנזכור ממנו העונה: שער וסחיטת פנדל בניצחון 3:1 של אייאקס על אוטרכט

 

טימו ורנר, בן 22, גרמניה, משחק ברדבול לייפציג

ורנר הוא השם המוכר ביותר ברשימת השחקנים שמועמדים להחליף את סוארס. החלוץ הגרמני הוא אחד מהאחראים לעלייה החדה של לייפציג בשנים האחרונות ואחרי כמה הופעות מרשימות במדיה אפילו זכה להיות מזומן באופן קבוע לסגל נבחרת גרמניה.

בדיוק כמו סוארס, אחד מהיתרונות הבולטים של ורנר היא היכולת לזהות את השטח שמאחורי ההגנה ולפרוץ אותו בעזרת המהירות הנהדרת שלו. ברצלונה נוהגת לעשות את זה הרבה עם סוארס, אך לרוב אחרי שסוארס מקבל את הכדור הבלמים מספיקים להשיג אותו ולסגור אותו. עם ורנר לא בטוח שזה ייקרה משום שמדובר באחד מהשחקנים המהירים ביותר בבונדסליגה עם כוח מתפרץ שלבלמים יהיה מאוד קשה לעמוד מולו. עוד דימיון בינו לבין סוארס היא היכולת שלו לעבור לאגפים ולדעת לשחק גם משם. סוארס הרבה פעמים מוצא את עצמו באגף השמאלי בכדי למשוך אחריו את השחקנים ולפנות למסי את הדריבל פנימה ואפילו כדי ליצור יתרון מספרי באגף וורנר הוא בדיוק אחד שיודע לעשות זאת. דרך האגפים יכול גם ורנר לגבור על המגן בעזרת המהירות שלו ולהכניס כדור פנימה לעבר הרחבה.

הופעה שנזכור ממנו העונה: צמד ובישול בניצחון 4:1 של קבוצתו על האנובר.

*****

לבנתיים אלה 5 השמות העיקריים שרצו בתקשורת בזמן האחרון, מי לדעתכם יכול למלא את מקומו של סוארס בבארסה בצורה הטובה ביותר בעתיד הלא הרחוק?

טימו ורנר
Via RB Leipzig facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח