מי חוגג אחרון מעסקת קינדה?

// מאת איתי ברוקמאייר

הרבה מאוד ביקורת סופג משה חוגג בימים האחרונים. אוהדים, פרשנים ומי לא, עומדים בתור להשמיע את דעתם המלומדת על חוסר הנסיון הזועק של הבעלים הצעיר. ברשותכם אבחר הפעם שלא להסכים.

בניגוד לכל המלומדים, שכנראה כבר כיהנו כמנהלים ספורטיביים מדופלמים והצעידו קבוצות להישגים יוצאים מהכלל, אני אנסה לנתח עובדתית ובצורה מנומקת את ההתרחשויות סביב סאגת קינדה.

משה חוגג, בית"ר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים – F.C. Beitar Jerusalem

 

הסעיף

אז כן, אמנם נהוג לרכוש חלקי כרטיס, אך פחות נהוג לאפשר למועדון המוכר להמשיך להחזיק שליטה בגורל השחקן וכן, זה יכול היה להוביל למכירה רעה מאוד עבור ביתר – לדוגמא במחיר של 2 מיליון אירו ביתר לא הייתה נהנית כלל מהמכירה, אלא רק מחזירה את השקעתה בלי שנהנתה מהשחקן וזה אכן היה תסריט מביך משהו אם היה מתממש.

בפועל, במחיר של כ-3.5 מיליון אירו, חוגג ככל הנראה עשה את העסקה הטובה ביותר כלכלית, עם או בלי רצון. אגב, כל אותם המצקצקים היום ציקצקו לא פחות כשחוגג רכש את קינדה ושילם מה ששילם. בינתיים אחת אפס לחוגג, לפחות כלכלית – הרוויח אחרי מספר חודשים סכום פנטסטי.

 

פגיעה מקצועית

כן, קינדה השחקן הטוב ביותר בקבוצה בחודשיים האחרונים ואין על כך עוררין. עכשיו רק נשאר להיזכר ב-2 דברים כדי להיכנס לפרופורציה – בית"ר לא ממש משחקת על תארים השנה. עם או בלי קינדה אליפות היא חלום רחוק ואת הפלייאוף העליון הקבוצה של רוני לוי כבר לא תחמיץ.

אז מה בעצם קרה? הסיכוי התיאורטי לקחת גביע נפגע. אולי ואולי לא. בטוחים כל אותם המבקרים שהחודשיים האחרונים הם אלו שמייצגים את יכולותיו של קינדה? או שמא זו פסגה זמנית ויותר מייצגת כל הקריירה הפושרת של שחקן שמבלי ששמנו לב כבר בן 26? את זה אף אחד לא שואל כי קל להתרכז בסעיפי החוזה. אולי ניתן ללמוד משהו על אופיו (הידוע כנקודת הכשל הגדולה של גדולי כוכבי הכדורגל הישראלי) מכך שמאז קבלת ההצעה הוא אינו מסוגל לראות דשא.
איך בית"ר בלעדיו אתם שואלים? טוב תודה, ממשיכה בכושר הטוב.

 

העיתוי

אז כן, כלכלית ההצעה ראויה ולא, האמת שזה לא מהלך שגרר איבוד אליפות או שינוי במטרות הקבוצה השנה, אבל בכל זאת למה לזעזע בינואר? אי אפשר לחכות לקיץ אז היו מביאים מחליף? לא, לא בטוח שהיו מביאים. כי אוחנה וורד יהיו זמינים על המשבצת ובכנות, בתחילת העונה דובר רבות על חוסר האיזון בסגל, עם קישור מוצף וחוסר בחוד. למעשה, אם היו בריאים וזמינים כעת, כנראה שלא היה כל כך נורא להגיד להתראות.

 

זמן לסיכומים

אני לא אוהד של חוגג ולא את כל החלטות שלו אהבתי. אבל כמו שלא שופטים שחקן בן 17 באותו אופן ששופטים שחקן בן 30 וכמו שלא ניתן להשוות הישגי קריירה לסטטיסטיקה של עונה אחת, אין טעם להשוות את חוגג למיץ' או יענקל'ה. כבודם איתם ותרומתם לכדורגל המקומית ברוכה.

אבל בזמן שלקח להם לפתח את המועדונים והסגלים שיש להם היום (ולא נדבר על כסף שנשפך), חוגג בנה עצמו להיות אדם אמיד בהצלחה מרובה וכעת, משבחר להיכנס לעולם הבעלות על מועדון כדורגל, נוכל כולנו לראות האם תוך עשור ביתר תהיה בליגה של הגדולות באמת. בינתיים, ההשוואות מיותרות.

גדי קינדה, ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק של בית"ר ירושלים
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח