מי הטופ של אירופה? #10 – ערב מאופס וערב בקרקס

אחרי שחזר מפגרה ארוכה בשבוע שעבר, דירוג העוצמה האירופי חוזר למתכונת שבועית בדיוק בזמן לשלבי ההכרעה בליגת האלופות, בליגה האירופית, בגביעים ובליגות המקומיות.

כל הנתונים המופיעים בטור מעודכנים מפתיחת שנת 2019 ובכך מציגים בצורה הרלוונטית ביותר את הפורמה של הקבוצות בתקופה זו. הדירוג כולל שש קבוצות שהשתתפו במשחקי האלופות השבוע, שלוש נוספות שהתמקדו במפעלים המקומיים ואחת שעל אף שבוע מנוחה שמרה על מקומה בעשירייה בזכות הישגיה המרשימים בתקופה האחרונה.

חושבים שאתם יודעים מי ראשונה? הנה עשרת הקבוצות שלדעתי נמצאות בכושר הטוב באירופה, אחת אחרי השנייה – מהעשירית ועד לראשונה.

פרנקפורט חוגגת
credit to "Eintracht Frankfurt" facebook page

כמעט ונכנסו – אייאקס, מילאן, פרנקפורט וליון.

במקום העשירי – ריאל מדריד

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: הפסד 2-1 בברנבאו לג׳ירונה.

אחוזי הצלחה ב-2019: 69%

מיקום בליגה המקומית: 3.

כיבושים למשחק ב-2019: 2.1

ספיגות למשחק ב-2019: 1.2

זרקור על: קאסמירו. הקשר הברזילאי הוא השחקן היציב והטוב ביותר בשורות הבלאנקוס בשבועות האחרונים, הוא נבחר למצטיין של ריאל בשלוש מחמשת משחקיה האחרונים ואף לאיש המשחק בשניים מהם. יתרה מזו, הוא כבש שלושה שערים ומוביל את שחקני הקבוצה בתיקולים מוצלחים, יירוטי כדורים וזכיות בקרבות אוויריים בחודשיים האחרונים. גרזן אמיתי.

בכמה מילים: רצף שמונה משחקים ללא הפסד, שכלל מפגשים מול ברצלונה, סביליה, אתלטיקו ואייאקס נקטע בראשון האחרון דווקא במשחק הביתי מול ג׳ירונה מתחתית הטבלה. חניכיו של סולארי, שעלו ליתרון, לא הצליחו למנוע מהקבוצה הקטנה של קטאלוניה להשלים מהפך סנסציוני ולצבור נקודות חשובות. כדי להוסיף שמן למדורה, ראמוס דאג להוסיף כרטיס אדום נוסף לרשימה הבלתי נגמרת שלו ולהקשות על קבוצתו לחזור למשחק. בעוד פחות משבוע מחכים לקבוצה צמד משחקי קלאסיקו נוספים, שניהם בברנבאו, שיקבעו יותר מכל איך יראה המשך העונה של ריאל.

 

 

במקום התשיעי – יובנטוס

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון ביתי 3-0 מול פרוסינונה, הפסד 2-0 לאתלטיקו בוונדה מטרופוליטנו בשמינית האלופות.

אחוזי הצלחה ב-2019: 63%

מיקום בליגה המקומית: 1.

כיבושים למשחק ב-2019: 1.9

ספיגות למשחק ב-2019: 1

זרקור על: כריסטיאנו רונאלדו. אמנם לא הצליח להציב את שמו בלוח התוצאות של הוונדה מטרופוליטנו אבל היה ללא ספק הטוב ביותר בשורות הביאנקורי במשחקה המאכזב במדריד. הוא רשם שבעה (!) דריבלים מוצלחים, שתי מסירות מפתח, סחט שלוש עבירות ואף סייע בהגנה עם שלוש הרחקות כדורים. לרוע מזלו כל יתר חבריו לקבוצה רשמו תצוגות נפל באצטדיון שיארח השנה את גמר המפעל כשיאן אובלק מנגד רושם 3 עצירות מרשימות. בעוד שלושה שבועות בטורינו כבר לא תהיה לו דרך חזרה.

בכמה מילים: האליפות אמנם בכיס כבר מזמן, אבל יובה מציגה יכולת איומה בשבועות האחרונים, הרבה מתחת לסטנדרט שמצפים ממנה. בחמשת משחקיה האחרונים היא רשמה רק שני ניצחונות וספגה שמונה שערים. תצטרך לתת משחק לפנתיאון בעוד כשלושה שבועות מול אתלטיקו אם היא עדיין מכוונת על זכייה בטורניר.

 

במקום השמיני – מנצ׳סטר יונייטד

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 2-0 בסטמפורד ברידג׳ של צ׳לסי במסגרת שמינית גמר הגביע האנגלי.

אחוזי הצלחה ב-2019: 83%

מיקום בליגה המקומית: 4.

כיבושים למשחק ב-2019: 1.8

ספיגות למשחק ב-2019: 0.6

זרקור על: פול פוגבה. עוד משחק, עוד ניצחון, עוד שער ובישול ועוד תואר ״איש המשחק״. מאזנו ב-2019 כולל חמישה שערים ושלושה בישולים ב-9 הופעות בלבד, בארבע מהן הוא אף נבחר למצטיין במשחק. הברומטר הצרפתי של יונייטד מסרב לעצור.

בכמה מילים: השדים האדומים התגברו על המהמורה בהפסד לפ.ס.ז׳ וחזרו לנסוע קדימה בכל הכוח עם ניצחון בסטמפורד ברידג׳ במסגרת שמינית גמר הגביע האנגלי. כבר בראשון היא תעמוד בפני מבחן נוסף כשתארח את ליברפול הנהדרת של קלופ למשחק שיפגיש את שני המועדונים המעוטרים ביותר בכדורגל האנגלי, ניצחון מול הסקאוזרס יוכל להזניק את העונה של יונייטד קדימה ולתת לה דחיפה משמעותית לקראת המאני טיים של העונה.

יונייטד חוגגת
credit to "Manchester United" facebook page

 

במקום השביעי – ליברפול

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: תיקו ביתי מאופס מול באיירן בשמינית גמר ליגת האלופות.

אחוזי הצלחה ב-2019: 50%

מיקום בליגה המקומית: 2 (ומשחק חסר).

כיבושים למשחק ב-2019: 1.5

ספיגות למשחק ב-2019: 1.1

זרקור על: ג׳ורדן הנדרסון. משחק אדיר של הקפטן שהיה בכל מקום במגרש מול באיירן וחיפה על היעדר המנהיגות של ואן דייק עם לחימה בלתי פוסקת, אנרגיות ודחיפה שסייעו מאוד למאמץ הקבוצתי מול הבווארים שגם השתלם עם השער הנקי ותוצאת התיקו בסיום.

בכמה מילים: על הנייר, תיקו מאופס באנפילד מול באיירן מינכן עשוי להצטייר כתוצאה מאכזבת לחלוטין בעבור ליברפול ואוהדיה. אבל בכדורגל כמו בכדורגל, שום דבר לא בטוח – הסקאוזרס הגיעו למשחק הביתי מול הבווארים בהגנה חסרה מאין כמוה – ללא שר ההגנה וירג׳יל ואן דייק שהושעה בשל צבירת צהובים וגם ללא צמד בלמי הרוטציה הבכירים האחרים, דיאן לוברן וג׳ו גומז. קלופ נאלץ לפתוח במרכז ההגנה עם מאטיפ הפציע בהופעתו ה-11 בלבד בהרכב העונה כשלצידו פאביניו בהופעתו השלישית בקריירה כבלם. ליברפול שגם עם ואן דייק ספגה תשעה שערים בשבעת משחקיה האחרונים חששה מאוד מהתקפת באיירן שנכנסה לכושר, אך הצליחה לסכל את כל נסיונותיה הודות להתעלות של כלל שחקני ההרכב בראשם קייטה, אלכסנדר-ארנולד ומאטיפ שרשמו יחדיו 7 תיקולים מוצלחים וזכו ב-13 קרבות אוויריים. כבר בראשון הקרוב ממתין לקלופ מפגש סופר מעניין מול סולשיאר באולד טראפורד, שהפסד בו עלול לגרור את הקבוצה לסחרור ואף לעלות לה במקום הראשון בטבלה.

 

במקום השישי – באיירן מינכן

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון חוץ 3-2 באאוגסבורג בליגה, תיקו מאופס באנפילד בשמינית גמר האלופות.

אחוזי הצלחה ב-2019: 76%

מיקום בליגה המקומית: 2.

כיבושים למשחק ב-2019: 2.4

ספיגות למשחק ב-2019: 1.4

זרקור על: קינגסלי קומאן. הווינגר הצרפתי הצעיר שכבר הספיק לעבור כל כך הרבה בקריירה נכנס לכושר שיא במשחקים האחרונים כשתרם 3 שערים ובישול מתחילת פברואר, הוא גם היה האחראי הבלעדי לניצחון החשוב באאוגסבורג בו היה מעורב בכל שלושת השערים וסייע לקבוצתו לצמצם את הפער מדורטמונד ל-3 נקודות בלבד. באנפילד הוא התקשה לבוא לידי ביטוי וגם בשל כך באיירן לא הצליחה לעלות על לוח התוצאות, יצטרך להגיע חד ומפוקס למשחק הגומלין באליאנץ ארנה.

בכמה מילים: באיירן ממשיכה בריצה הנפלאה שלה בחודשים האחרונים עם הפסד בודד ב-15 משחקיה האחרונים, ללברקוזן של פטר בוס. קבוצתו של ניקו קובאץ׳ תצטרך להעלות הילוך נוסף בכדי למחוק לחלוטין את הפער מדורטמונד ולעלות לפסגת הבונדסליגה לראשונה מאד המחזור החמישי בנוסף להעפלה אפשרית לרבע גמר האלופות עם ניצחון ביתי על ליברפול בעוד כשלושה שבועות. המבחנים האמיתיים עוד לפניה.

באיירן מינכן חוגגת
credit to "FC Bayern München" facebook page

במקום החמישי – טוטנהאם

ללא משחק השבוע.

אחוזי הצלחה ב-2019: 73%

מיקום בליגה המקומית: 3.

כיבושים למשחק ב-2019: 2

ספיגות למשחק ב-2019: 0.7

זרקור על: היונג-מין סון. הקוריאני מעורב ב-12 שערים מסוף דצמבר, למרות שהצטרף לנבחרתן באליפות אסיה ונאלץ להיעדר ממשחק פרמיירליג אחד. מרבית שעריו היו מכריעים, שניצחו משחקים והשיגו נקודות חשובות לקבוצה. בשבוע שעבר מול דורטמונד קיבלנו הוכחה חותכת שגם בלי קיין ודלה עלי כשסון נכנס לכושר, אי אפשר לעצור את התרנגולים מצפון-לונדון.

בכמה מילים: ללא רכש, ללא הארי קיין ודלה עלי וללא אצטדיון ביתי טוטנהאם ממשיכה להוכיח לעולם כולו שאסור להספיד אותה. היא ממוקמת במקום השלישי בטבלת הפרמיירליג ומחזיקה במקדמה נפלאה לקראת גומלין שמינית גמר האלופות מול דורטמונד. פוצ׳טינו וחניכיו ניצחו בכל ארבעת משחקיהם האחרונים ואף צמצמו את הפער מליברפול בפסגת הליגה האנגלית ל-5 נקודות בלבד. התרנגולים שמוציאים שפנים חדשים מהכובע בכל שבוע יתארחו בברנלי בשבת וינסו להמשיך את העונה הנפלאה.

 

במקום הרביעי – ברצלונה

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 1-0 ביתי על ויאדוליד בליגה, תיקו מאופס בליון בשמינית גמר האלופות.

אחוזי הצלחה ב-2019: 62%

מיקום בליגה המקומית: 1.

כיבושים למשחק ב-2019: 1.8

ספיגות למשחק ב-2019: 0.8

זרקור על: ג׳רארד פיקה. הבלם הספרדי הוותיק הוא ללא ספק שחקן ברצלונה המצטיין במשחקים האחרונים, בשני האחרונים מול ליון ו-ויאדוליד הוא תרם מספרים מרשימים (6 זכיות בקרבות אוויריים, 5 הרחקות כדורים ו-4 תיקולים מוצחים), סייע לקבוצתו לשמור על שני שערים נקיים ואף נבחר פעמיים לשחקן המצטיין של הקבוצה.

בכמה מילים: ואלוורדה וחניכיו השיגו ניצחון אחד בלבד בחמשת משחקיהם האחרונים, וגם הוא דחוק עם 1-0 קטן וקשה על ויאדוליד. כמו בכל השנים האחרונות, התוצאות והמספרים של בארסה צונחים בחודש מרץ במה שבמרבית המקרים מצטייר כ-"ירידה לצורך עלייה". ברצלונה תהיה מוכרחה לעשות את הקפיצה ולשוב ליכולות הגבוהות שמאפיינות אותה כבר בימים הקרובים, כשבשבוע הקרוב הם יתארחו ברמון סאנצ'ס פיחואן הלוהט של סביליה ואז פעמיים בברנבאו (גומלין חצי גמר הגביע וליגה) במה שיהווה תקופת מבחן אמיתית לבלאוגרנה שעשוייה אף להשפיע מאוד על המשך העונה שלה.

 

במקום השלישי – אתלטיקו מדריד

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 1-0 בראיו ואיקאנו בליגה, ניצחון ביתי 2-0 מול יובנטוס בשמינית גמר ליגת האלופות.

אחוזי הצלחה ב-2019: 60%

מיקום בליגה המקומית: 2.

כיבושים למשחק ב-2019: 1.5

ספיגות למשחק ב-2019: 0.9

זרקור על: חוסה מאריה חימנס. הבלם האורוגוואי הצעיר שמשחק זו החמישית במרכז ההגנה של הקולצ׳ונרוס הוא השחקן המשמעותי ביותר שלה בשבועות האחרונים. האיכויות ההגנתיות המגוונות שלו מתבטאות באספקטים רבים כמו קרבות אוויריים והרחקות כדורים להן הוא מוסיף כדורחם ארוכים מדוייקים רבים ולחימה חסרת פשרות, מול האיטלקים הוא התכבד גם בכיבוש שער היתרון המשמעותי שזיכה אותו גם בתואר השחקן המצטיין. התגלמות של צ׳וליסמו בלוחם אמיתי שעשוי להפוך לאגדה אמיתית במועדון.

בכמה מילים: אחרי שני הפסדים לבטיס ולריאל נדמה שהקולצ׳ונרוס יוצאים לדרך חדשה עם ניצחון 1-0 טיפוסי בחוץ מול ראיו ואיקאנו ועם הניצחון הביתי המהדהד מול יובנטוס בו כל אחד מהשחקנים של סימאונה התעלה בתצוגה בה השלם היה גדול משמעותית מסך חלקיו. אתלטי הציגה השבוע בוונדה מטרופוליטנו את ההצגה הכי טובה בעיר והוכיחה פעם נוספת שהיא לא מפחדת מאף קבוצה אחרת.

חוסה מאריה חימנס חוגג
credit to "Atlético de Madrid" facebook page

 

במקום השני – פ.ס.ז׳

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: שני ניצחונות 1-0 בסנט אטיין ו-5-1 ביתי על מונפלייה במסגרת הליגה הצרפתית.

אחוזי הצלחה ב-2019: 83%

מיקום בליגה המקומית: 1.

כיבושים למשחק ב-2019: 3

ספיגות למשחק ב-2019: 0.5

זרקור על: קיליאן אמבפה. החלוץ הצרפתי הצעיר כבש שני שערים בשבוע החולף. הוא פתח אותו עם עם שער ניצחון חשוב בסנט אטיין וחתם עם החמישי והאחרון בניצחון הביתי הגדול מול מונפלייה. עוד יום במשרד.

בכמה מילים: טוכל וחניכיו המשיכו גם השבוע את המומנטום האדיר מהניצחון באולד טראפורד וכבשו שישה שערים בשני משחקים מול יריבות מהשישייה המובילה. אם הליגה היא הלחם והחמאה של הפריזאים אז המרור ימתין להם בשלבים המכריעים של ליגת האלופות.

 

במקום הראשון – מנצ׳סטר סיטי

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 4-1 בניופורט במסגרת שמינית גמר הגביע האנגלי, ניצחון 3-2 בפלטינס ארנה של שאלקה

במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות שכלל מהפך דרמטי ושער ניצחון בדקה ה-90.

אחוזי הצלחה ב-2019: 92%

מיקום בליגה המקומית: 1 (ומשחק עודף)

כיבושים למשחק ב-2019: 3.8

ספיגות למשחק ב-2019: 0.5

זרקור על: לירוי סאנה. הווינגר הגרמני הצעיר תרם 2 שערים ובישול בשבוע החולף, כולל שער נהדר בבעיטה חופשית מול האקסית שאלקה בו עלה כמחליף בדקות הסיום. מחזיק במאזן פשוט נפלא בכל המסגרות העונה שכולל 13 שערים ו-14 בישולים ב-33 הופעות. ולחשוב העומק המדהים של הסיטיזנס נותן לפפ את הפריבילגיה לפתוח איתו על הספסל.

בכמה מילים: השבוע של התכולים התחיל עם ניצחון קליל בהרכב משני מול ניופורט קאונטי מהליגה הרביעית במסגרת שמינית גמר הגביע האנגלי והמשיך עם מותחן מטורף בגרמניה. המארחת שאלקה הפכה פיגור ליתרון בזכות שני פנדלים מדוייקים של בנטאלב, סחטה אדום צהוב שני ואדום מאוטאמנדי שהותיר את סיטי בעשרה שחקנים, נראה היה שפפ וחניכיו בדרך להפסד. ואז התעוררה המפלצת, סאנה השווה כאמור בבעיטה חופשית אדירה וסטרלינג כבש שער ניצחון מאוחר שבושל בדיוק רב על ידי השוער אדרסון, השלים מהפך מרשים והותיר את סיטי שבוע נוסף בפסגת הדירוג.

סטרלינג כובש
credit to "Manchester City" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח