מוקדמות היורו – על מה כדאי להסתכל?

מוקדמות היורו נכנסות לישורת הלפני אחרונה עם מחזורי משחקים 7 ו-8 שיערכו בששת הימים הקרובים. אני יודע שיש לא מעט שמקטרים על פגרת הנבחרות, ולכן הטור הזה ינסה לעזור לכם לדעת באילו משחקים כדאי לכם להתמקד.

מעבר למשחקים בבית הישראלי, שם אנחנו עדיין מקווים שיהיה לנו סיכוי להעפיל ישירות, יש גם את המשחקים ששווה לעקוב אחריהם בקשר לחזית הנוספת, פלייאוף העפלה ליורו. מעבר לכל, יש גם סתם לא מעט משחקים מעניינים. אז קדימה, בואו נצלול.

 

הולנד תנסה להימנע מפנצ'ר (הולנד-צפון אירלנד, חמישי, 21:45)

לאורנג' יש לא מעט אוהדים בישראל ששמחים לראות את ההתעוררות בכדורגל ההולנדי וכשזה מגיע אחרי שני טורנירים גדולים אליהם הולנד לא העפילה, הציפיות רק גדלות, בטח כשאמסטרדם היא אחת המארחות של הטורניר. אבל האמת היא שעד לפני חודש הולנד הייתה במצב לא נוח בכלל במוקדמות. בשל השתתפותה בפיינל-פור של ליגת האומות בקיץ, היא הגיעה לספטמבר כשברשותה רק 3 נקודות מ-2 משחקים, אחרי שהפסידה לגרמניה במשחק הפתיחה.

בינתיים צפון אירלנד ליקטה את כל 12 הנקודות ממשחקיה מול בלארוס ואסטוניה ופתחה של 9 נקודות מהכתומים. אלא שהולנד החזירה את עצמה לחיים עם ה-2-4 הגדול בגרמניה, שמצידה התאוששה לאחר מכן עם 0-3 קליל בבלפסט. כעת להולנד 9 נקודות לעומת 12 של הצפון אירים העיקשים, אבל עם משחק פחות. הולנד אמורה בעיקרון לנצח ולעשות את העבודה, אבל גם תוצאה של תיקו יכולה ליצור לחץ לא רצוי לקראת הביקור בחודש הבא בבלפסט.

ממפיס דפאי, הולנד
Credit to the Facebook page of The Netherlands football team

 

הבית הכי צמוד (קרואטיה-הונגריה/סלובקיה-וויילס, חמישי 21:45, וויילס-קרואטיה ראשון 21:45)

לא פחות מ-4 נבחרות עדיין נאבקות על שני המקומות הראשונים בבית הצפוף הזה, הפער בין קרואטיה הראשונה לויילס הרביעית עומד אמנם על ארבע נקודות, אבל הוולשים עם משחק חסר. סגנית אלופת העולם בינתיים קצת מקרטעת בקמפיין, במשחקה הראשון היא הפסידה להונגריה וגם בחודש שעבר העניקה לאזרבייג'אן נקודה ראשונה בקמפיין עם תיקו מאכזב. היא עדיין פייבוריטית לנצח את ההונגרים ולסיים במקום הראשון, במשחק שגם ישראל צריכה לשאת אליו עיניים. כזכור, העפלה הונגרית ישירות ליורו מפחיתה את סיכויינו להשתתף בפלייאוף. למעשה, כל אחד מהמשחקים הוא בעל חשיבות מכרעת לגבי תמונת הבית הסופית.

Is it coming home? (צ'כיה-אנגליה, שישי 21:45)

בלגיה צפויה להיות הנבחרת הראשונה להבטיח את השתתפותה ביורו כשתשחק בחמישי מול סן מרינו החלשה ביבשת, אבל האנגלים בעלי מאזן מושלם יכולים להצטרף אליהם כבר למחרת אם ינצחו בפראג. האנגלים עד כה מציגים התקפה קטלנית עם 19 שערים ב-4 משחקים ובמשחק הקודם בין השתיים כבשו חמישייה, וכולם כבר מחכים לטורניר שכזכור, משחקי חצי הגמר והגמר שלו יערכו בוומבלי.

אלא שצ'כיה חייבת נואשות את הנקודות. היא כרגע מדורגת שנייה לפני קוסובו המפתיעה, וכל נקודה שתשיג תהווה מקדמה חשובה לקראת המשחק הגורלי בין השתיים בעוד חודש. הצ'כים העפילו עד כה לכל טורנירי היורו שהיו מאז הפיצול מסלובקיה וגם כאן חשוב לזכור שהישראלים מעדיפים העפלה של צ'כיה על פני סלובקיה.

צעירים אנגליה
Credit to "England Football Team" facebook page


נקמה איסלנדית? (איסלנד-צרפת, שישי 21:45)

החלום המופלא של האיסלנדים ביורו הקודם הסתיים כזכור בתבוסה 5-2 לטריקולור ברבע הגמר. גם הביקור הקודם שלהם בצרפת בסיבוב הראשון הסתיים עם רביעייה ברשת. הסקנדינבים הצליחו לתקן עם ניצחון 1-2 על טורקיה, היריבה הישירה שלהם על ההעפלה, אבל במשחק האחרון הם בעטו בדלי עם הפסד 4-2 מפתיע לארמניה.

תמונת הבית היא כזו – טורקיה, שמצידה הצליחה לנצח את אלופת העולם, ראשונה עם 15 נקודות כמו לצרפת, ואיסלנד עם 3 מאחריהם. על פניו הסיכויים של האיסלנדים להפתיע לא גבוהים, אבל גם צרפת הוכיחה בעבר שלפעמים יש לה פנצ'רים במשחקי מוקדמות, וכמובן שאת הויקינגים אסור אף פעם להספיד.

השוויצרים לא שמו לב לשעון (דנמרק-שוויץ, שבת 19:00, שוויץ-אירלנד, שלישי 21:45)

אף אחת עדיין לא מצמצה בקרב המשולש על שני המקומות הראשונים. כל המשחקים בין דנמרק, שוויץ ואירלנד הסתיימו עד כה בתיקו. (טוב, שוויץ ואירלנד כבר היו בסרט הזה עם נבחרת ישראל לפני כ-15 שנה). אלא ששווייץ יכולה רק לכעוס על עצמה על הנקודות שאיבדה. בסיבוב הראשון היא איבדה יתרון של 0-3 מול הדנים ב-10 הדקות האחרונות, ומול אירלנד כבר הוליכה בחוץ לפני שספגה בדקה ה-85'. כעת היא מדורגת במקום השלישי ועם משחק חסר, ויוצאת למשחק על כל הקופה בקופנהאגן. אם תשיג שוב שתי תוצאות תיקו, הכדור יהיה בידיים שלה בצמד המשחקים האחרון בחודש הבא שכן יש לה משחקים נוחים יותר, ואירלנד ודנמרק נפגשות למשחק ראש בראש.

 

החוק הנורווגי?  (נורווגיה-ספרד, שבת 21:45, רומניה-נורווגיה/שבדיה-ספרד , שלישי 21:45)

עוד קרב משולש על מקום ביורו בין שתי הסקנדינביות והרומנים, בבית אליו גם נבחרת ישראל צריכה לשים לב. כאמור, הנבחרת שלנו תקווה שנורווגיה תעפיל ליורו ישירות. אם זה יקרה ביחד עם העפלה צפויה של פינלנד, נהיה באופן ודאי בפלייאוף העלייה ליורו. מצד שני, אם רומניה תעלה, זה יסבך אותנו. מצד שלישי, מי שבכלל פייבוריטית לעלייה היא שבדיה ביחד עם ספרד שעדיין לא איבדה נקודה בקמפיין. כרגע לשבדיה יתרון קל מכיוון שניצחה את רומניה 1-2 ויתר משחקי הראש בראש הסתיימו בתיקו, אבל הרומנים צריכים עוד לארח את שתי הסקנדינביות ולקוות שהם לא יגנבו נקודות לספרדים.

Credit to "Selección Española de Fútbol (SeFutbol)" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח