מה הולך לקרות ברבע גמר האלופות?

// מאת רועי אורן

בסוף השבוע שעבר נערכה בעיר ז'נבה הגרלת שלבי רבע וחצי-גמר משחקי ליגת האלופות שייערכו בתאריכים ה-9 וה-10 באפריל. משחקי הגומלין ייערכו שבוע לאחר מכן.

המשחקים שהוגרלו הם: טוטנהאם – מנצ'סטר סיטי, ליברפול – פורטו, אייאקס – יובנטוס ומנצ'סטר יונייטד-ברצלונה. לגבי כל אחד מהמשחקים אתן סקירה קצרה, ולאחר מכן אשתף את ההימור האישי שלי.

ליגת האלופות
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

אייאקס – יובנטוס

כזכור, נפגשו שתי הקבוצות בפעם האחרונה בגמר ליגת האלופות שנערך בשנת 1996 באיצטדיון האולימפי ברומא. יובנטוס זכתה אז בגביע בעל האוזניים הגדולות לאחר דו-קרב מהנקודה הלבנה. ברבות השנים השתתפה יובנטוס בעוד חמישה גמרים ובכולן היא הפסידה. הפעם, בשל העובדה שהיא צירפה את המומחה לזכייה בתואר – כריסטיאנו רונאלדו, היא נחשבת כמועמדת הבכירה להניף את הגביע.

שתי הקבוצות נפגשו בעבר 12 פעמים. המאזן הפנימי נוטה לטובת יובנטוס שניצחה בשישה מפגשים, אייאקס ניצחה בשניים נוספים, וארבעה משחקים הסתיימו בשוויון. בנוסף, רונאלדו כבש בעבר שבעה שערים נגד אייאקס.

מאחר ולעניות דעתי יותר חשוב לאייאקס לזכות באליפות הולנד, ויובנטוס נבנתה בשביל התואר האירופאי, היא זו שתעלה לחצי-הגמר בסיכום שני המשחקים.

 

ליברפול – פורטו

שתי הקבוצות נפגשו בעונה שעברה בשלב שמינית-הגמר, אז ליברפול עברה בקלות את פורטו כאשר הביסה אותה במשחק בפורטוגל 0:5, בעוד משחק הגומלין הסתיים בתיקו אפס. ליברפול נראית היום מחוזקת הן מבחינה התקפית, ובעיקר מהבחינה ההגנתית כשעד עתה ספגה 17 שערים בלבד במסגרת הפרמייר-ליג.

שתי הקבוצות נפגשו בעבר שש פעמים – בשלושה משחקים ניצחה ליברפול ושלושה משחקים הסתיימו בתיקו. לפני הניצחון הגדול שלה במינכן, הפסידה ליברפול בחמשת משחקי החוץ הקודמים שלה בליגת האלופות. רצץ שכאמור נקטע.

למרות שכולם חושבים שליברפול מעוניינת יותר לזכות באליפות אנגליה, אני מאמין שהיא מסוגלת לזכות גם בליגת האלופות. בכל אופן, היא תעלה לחצי-הגמר.

מאנה, ליברפול
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

מנצ'סטר יונייטד – ברצלונה

בשתיים משלוש מהזכיות האחרונות של ברצלונה בליגת האלופות היא ניצחה בגמר את קבוצת הפאר האנגלית מנצ'סטר יונייטד של אלכס פרגוסון (השלישית והאחרונה עד כה הייתה 1:3 על יובנטוס ב-2015). בשנת 2009 זה היה 0:2 באצטדיון האולימפי ברומא וב-2011 1:3 באצטדיון וומבלי. בשני המקרים מסי כבש לפחות שער אחד. שתי הקבוצות נפגשו גם בשלב חצי-הגמר בעונת 2009\2008, אז הדיחו השדים האדומים את הקבוצה מקטלוניה בצמד משחקים.

זה לא סוד שליאונל מסי אוהב להבקיע נגד קבוצות אנגליות: הוא כבש סה"כ 22 שערים מול קבוצות מהאי הבריטי (העונה הוא כבש צמד מול טוטנהאם בניצחון של ברצלונה 2:4 בשלב הבתים).

בין שתי קבוצות הפאר הללו היו בסה"כ שמונה מפגשים במסגרת ליגת האלופות, מתוכן ניצחה יונייטד רק פעם אחת ואילו בארסה ניצחה ארבע פעמים, שלושה משחקים נוספים הסתיימו ללא הכרעה.

למרות שאני מעריך את השינוי שחולל אולה גונאר סולשיאר ביונייטד, עצם העובדה שברצלונה מארחת את הגומלין נותן לה יתרון מסוים שיש לי תחושה שהיא גם תנצל, וזאת למרות שיונייטד מפליאה ביכולתה מחוץ למגרשה הביתי.

טוטנהאם – מנצ'סטר סיטי

מפגש בין שתי קבוצות עם שאיפות לתקוע יתד בכדורגל האירופי, אבל חסרות ניסיון במפעל הבכיר ביותר בו. אלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי העפילה לחצי הגמר פעם אחת בלבד, בעוד התרנגולים השתתפו במפעל חמש פעמים בלבד ומעולם לא עברו את שלב רבע- הגמר.

השליטה של סיטי באנגליה בשנתיים האחרונות היא ברורה, אבל בכל הנוגע למפגשים מול יריבות אנגליות במפעלים האירופים היא בבעיה. מתוך ארבעה מפגשים שהיו לסיטי עם קבוצות אנגליות היא הפסידה בכולן. כך למשל, היא הפסידה פעמיים לצ'לסי בשנת 1971 ופעמיים לליברפול בשלב זה בעונה שעברה.

היות וסיטי בכושר טוב יותר מטוטנהאם, והיא לא מתבססת על כושרו של שחקן זה או אחר, היא תצליח לעלות בפעם השנייה בתולדותיה לשלב חצי-הגמר.

*****

בשלב חצי-הגמר תפגוש המנצחת בדרבי האנגלי בין טוטנהאם לסיטי את המנצחת במפגש בין יובנטוס ואייאקס. ואילו המנצחת בין ליברפול לפורטו תפגוש את המנצחת בין ברצלונה ליונייטד. האם המפגשים בחצי הגמר יהיו לפי ההימור שלי? התשובות בעוד כחודש.

סיטי חוגגת
credit to "Manchester City" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח