מהליגה השניה לטופ של ספרד

// מאת רוני קרסניקר

הלה ליגה של 19/20 לא יכלה להיפתח בצורה מעניינת יותר. שלושת הקבוצות הגדולות, ברצלונה, ריאל ואתלטיקו, כבר הספיקו להפסיד והעולה החדשה גרנדה נמצאת במקום הראשון לאחר פתיחת עונה סוערת.

גרנדה, לה ליגה
Credit to "Granada CF" Facebook page

ילדי פלא הגיעו והלכו' קבוצות שהיו בתחתית בסיום העונה הקודמת עלו לטופ, קבוצות שהיו בטופ ירדו לתחתית' פציעות רבות השתיקו שמות דומיננטיים, פרצופים חדשים הגיעו ופרצופים ותיקים עזבו. לאחר שציפיתי בגרנדה, כאמור העולה מהליגה השנייה, מנצחת באיצטדיון הבית הצנוע שלה את ברצלונה, האלופה המכהנת, ידעתי שהעונה הזאת הולכת להיות עונה מהסרטים. גם לאחר קונצרט נפלא של הבלאנקוס בברנבאו הם הצליחו להשחיל שני שערים, והראו שהיכולת ההתקפית שלהם יכולה לפצח את ההגנות הכי חזקות.

גרנדה, כרגע במקום הראשון עם 20 נקודות (הטור נכתב לפני מחזור אמצע השבוע), הפתעה נעימה אפשר לומר, שמעלה הרבה סימני שאלה על הלה ליגה בעונה זו. האם המועדון הקטן יוכל לזכות באליפות על חשבון הפייבוריטיות הקבועות? חשבי ההימורים כמובן לא חושבים כך, וכאשר היחס של ברצלונה הוא 1.4 היחס של גרנדה הוא 1500. למרות זאת, יש אנשים שחושבים אחרת – אחד מהם הוא אגדת העבר של הבלאנקוס, שלא שולל את האפשרות שהעולה החדשה תכין לנו את הפתעת העשור בכדורגל הספרדי.

איקר קאסיאס האגדי צייץ: "אחרי 9 מחזורים הלה ליגה מעניינת, 3 נקודות מפרידות בין הטופ 6 של הטבלה, אתם חושבים שזה ימשיך כך עד סיום העונה?" ולאחר תגובה סרקסטית של עיתונאי שאמר "כן, גרנדה בטוח תסיים במקום השלישי" קאסיאס לא התבייש להשוות אותם "תראה מה קרה עם לסטר לפני כמה שנים…"

והוא צודק כמובן, התשוקה שלהם באמת מזכירה את לסטר, וטבלת הליגה אכן מזכירה את הפתיחה של הפרמייר ליג באותה עונה הזויה. עם הפציעות הנשנות של מסי הענק, חוסר התפקוד בהגנה הלבנה, והבלגן אצל הקולצ'ונרוס לאחר עזיבתו של גריזמן, יש לכל קבוצה סיכוי, כי העתיד של הלה ליגה העונה באמת לא נודע.

אם בעבר ברצלונה הייתה חוגגת עם חמישייה על סלביה פראג, וריאל של רונאלדו הייתה מנצחת את גלאטסראיי 6-0 בטלקום ארנה, הרי שנכון לפתיחת העונה, הפערים הצטמצמו – ריאל מנצחת 1-0 וברצלונה 2-1. זו כבר לא תחילת העונה שאפשר לטעון שהקבוצה עדיין לא התחברה, וזה רק עניין של זמן עד שברצלונה וריאל יחזרו לשלוט ביד רמה בליגה.

כאשר המאמן, דייגו מרטינז, מצליח להעלות קבוצה מהסגנדואה, להוסיף שלושה שחקנים לסגל הפותח ולנצח את ברצלונה, אפשר לדעת שזו לא תופעה זמנית. בעבר היו קבוצות חלשות במקומות האלו ובשלב דומה של העונה שסיימו לבסוף מתחת לחציון הטבלה. אך עם היחלשות הקבוצות החזקות מחד, ומנגד עקביות הגנתית והתקפית, אפשר לתת מחמאות לסגל של גרנדה, ולומר שהפעם יש סיכוי.

הדימיון בין לסטר לגרנדה לא חומק מן העין. גרנאדה בשלב הזה של העונה עם 20 נקודות, יותר ממה שהיה לשועלים בשלב דומה בזמנו (16). והיציבות ההגנתית שלהם מרשימה – ספגו 10 שערים לעומת 12 של השועלים.

אם גרנדה ימשיכו להפציץ, יראו אופי ונחישות, יש להם סיכוי לא קטן, בבירור הרבה יותר גדול מ1 ל1500. המלחמה שלהם על כל כדור וההקרבה האישית שלהם היא זאת שמאפשרת להם להשתחל, גם אם לרגע קט, אל הטופ של הליגה.
האם היכולת הזאת תישמר? אינני יודע. אך איך שזה נראה כרגע, הם כאן כדי להישאר.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח