מדד ת"א צונח – מה מכבי תל אביב צריכה לעשות עם ספאחיה?

לא רק הפועל תל אביב פותחת את העונה בצורה קטסטרופלית, גם מכבי ת"א מאכזבת באירופה ולאחר שישה מחזורים ניצבת עם מאזן מביך של 1-5 באירופה. האם ניתן לשנות משהו?

ספאחיה, מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

אלופת המדינה פתחה עונה מלאת ציפיות לאוהדים שלה. בעונה הקודמת ספאחיה לא עמד ביעד באירופה – העפלה לשלב ההצלבה – אך מכיוון שלקח אליפות בישראל ואולי גם בגלל גובה החוזה שלו (700,000 דולר לעונה לפי פרסומים), בחרו בקבוצה שלא לחתוך אותו ולתת לו צ'אנס גם העונה.

וויצ'יץ' וספאחיה לקחו את המשימה הזו ברצינות והחלו בבניית הסגל לעונה הבאה. דבר ראשון השאירו את כל הישראלים מהעונה הקודמת, מהזרים שמרו רק על פארגו וקיין ויצאו למסע רכש מדהים בקנה מידה אירופי שבראשו עומדים שני שחקנים – סקוטי ווילבקין וטאריק בלאק.

 

נסיבות מקלות

לאחר אופטימיות מסגל הנוצץ, הגיע סידור המשחקים של היורוליג וטיפה שיבש את התוכניות. פנאתנייקוס בחוץ במחזור הראשון, לאחר מכן צסק"א בבית, אולימפיאקוס בחוץ, ברצלונה בחוץ וריאל מדריד בבית וכל זה תוך שישה מחזורים בלבד. מודה שכאשר ראיתי את ההגרלה חשבתי לעצמי שאם הם ינצחו שני משחקים הם יכולים להגיד תודה (בודוצ'נוסט זה היה משחק חובה לנצח). אז אולי כאן בעצם בעיה? כי הגרלת המשחקים באמת קשה.

סיבה נוספת למצב הזה היא אולי מכת הפציעות שעוברת על הקבוצה. כרגע הם נאלצים להסתדר בלי פארגו, כשווילבקין טיפה פצוע, ריי רק חזר מפציעה, בלאק, שפתח את העונה נהדר, נפצע השבוע וסשנס רק נחת וישר עלה לשחק. ועם זאת, צריך להגיד את האמת. הקבוצה נראית רע. אומנם בליגה היא עם הפסד אחד מתוך חמישה משחקים, אבל המבחן האמיתי שלה השנה הוא אך ורק באירופה.

טאריק בלאק
בלאק. קשה בלעדיו. Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

 

אז מה בכל זאת אפשר לעשות?

מצד אחד, באמת לוח המשחקים קשה ויש פציעות. מצד שני, זה עדיין לא מצדיק השפלות כאלו מול ברצלונה, ריאל מדריד והפסד בליגה לגלבוע/גליל. וויצ'יץ' וספאחיה הם האשמים העיקריים במצב הזה וכנראה שכרגע על שניהם ללכת הביתה.

אבל לפני שאנחנו רצים לשחרר את הקרואטי, צריך להבין מי נמצא בכלל בחוץ? הרי אריק שיבק כבר אימן בקבוצה והחליטו לא להאריך את החוזה שלו, ארז אדלשטיין כבר היה שם לחצי דקה בערך, אפי בירנבוים מחוץ ללופ ואני מניח שאריאל בית הלחמי (השם הלוהט של הכדורסל הישראלי) לא יעזוב את גלבוע/גליל באמצע העונה. האופציה הישראלית היחידה נמצאת במכבי ת"א, אפילו אימנה כבר, קוראים לה גיא גודס. האם זה האיש הנכון למשימה? האמת לא בטוח.

 

אם הייתי אוהד מכבי ת"א הייתי משתגע מהמצב הזה, אבל לא בטוח שמשהו חדש, בייחוד עכשיו, יעשה טוב לקבוצה ולא סתם יביא לקריסה עוד יותר גדולה של כל המערכת. אם זה תלוי בי הייתי נותן לספאחיה לפחות עד המחזור ה-10 בשביל לנסות להציל את המצב. אם הוא לא משיג עוד 3 ניצחונות עד אז, הייתי משלם לספאחיה על הכרטיס, אומר לו תודה ושולח אותו הביתה.

עכשיו תשאלו את עצמכם. אם אתם שמעון, פדרמן או רקאנטי. מה אתם הייתם עושים?

שמעון מזרחי, רמון סשנס, מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח