מגבעת חלפון לגבעת התחמושת

כל כך הרבה מילים שפכו על ראשו של גוטמן, אבל בנקודה אחת לא נגעו לדעתי. היחס של השחקנים לנבחרת, לאורך שנים, נע בין עבודות שירות במקרה הגרוע, קייטנה במקרה הממוצע ושירות מילואים במקרה הטוב.

עבודות שירות – שחקנים שלא ממש רוצים להיות בנבחרת, אבל זה נכפה עליהם עקב לחץ ציבורי או רצון להגיע לחו"ל. אם המאמן לא מזהה את זה ומעיף אותם בזמן, כך גם המשחק שלהם ייראה.

קייטנה – נובעת מהרצון הטוב של מנהלי הנבחרת לתת לשחקנים תנאים טובים. אז לוקחים אותם למלונות פאר לפני משחקים וכו'. השחקנים בד"כ ייצרו אווירה מקלת ראש בהתאם. תקראו למשל מה היה הכי חשוב לשחקני הנבחרת בניצחון המהולל בצרפת לפני שני עשורים – איך להביא לארץ רדיו דיסקים לרכב בלי מכס!

שירות מילואים – המצב האידיאלי. לתת לשחקנים תחושה של שליחות, של שירות למדינה, של ציונות ושכל המדינה מסתכלת עליהם. זה אמור להביא לרצינות. בפועל, כמו במילואים, קודם כל נעשה קפה ונפתח שש בש, אח"כ נחשוב על הדבר האמיתי.

המשותף לכל אלה לדעתי, היא היכולת והאחריות של המאמן ליצור את האווירה הנכונה, לזהות מי יוצר אווירה לא מתאימה ולהעיף אותו ולא לפחד מהתקשורת ומהקבוצות ובזה כמעט כל מאמני הנבחרת כושלים לאורך שנים! אולי מאז ימי עמנואל שפר. שלמה שרף היה הקרוב אליו ביותר, אבל אז באה פרשת נערות הליווי והתפוצצה לו בפרצוף.

הקמפיין הבא של הנבחרת, בו אין לאיש ציפיות מול ספרד ואיטליה, יוצר הזדמנות פז לבנות משהו חדש מהיסוד. המאמן הבא לדעתי, צריך להחליף את כל הסגל! כן, כולל זהבי למשל, ולבנות נבחרת חדשה לגמרי, של שחקנים שלא רגילים לאווירה שהזכרנו וליצור משהו חדש, רציני ועם ראייה לעתיד. לבסס את הנבחרת על שחקנים צעירים ורעבים, גם אם הם פחות כשרוניים לכאורה מהנוכחיים. לכן גם רצוי שהמאמן לא יהיה מי שהיה שחקן בולט בנבחרת בעצמו. מהלך כזה עשוי ליצור כשלון טוטאלי בקמפיין הקרוב, דומה לקמפיין הראשון שלנו באירופה, אבל בקמפיינים הבאים נקצור את הפירות, אם רק נתמיד. להזכירכם, את הקמפיין הראשון שלנו באירופה סיימנו עם 2 תיקו ונצחון אחד בלבד. אפילו אנחנו התקדמנו מאז.

ואם זה לא ילך? מקסימום לא נעלה, הרי זה היה קורה בכל מקרה, אז לפחות נדע שניסינו.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח