למפארד מחכה שאספיליקוואטה יחזור לעצמו

// מאת אבי גולדשטיין

ביום שבת (31.8) צ'לסי רשמה תיקו נוסף ועד כה היא במאזן של ניצחון, שתי תוצאות תיקו והפסד. אך לעומת המשחק האחרון של הכחולים מול נוריץ', שם הצליחו להראות כושר עמידה ולהחזיר את היתרון 3 פעמים בדרך לניצחון, נראה כי יש בעיית אופי רצינית בקבוצה של למפארד.

פרנק למפארד, דרבי קאונטי
Cradit to Derby County facebook page

קפטן הקבוצה והמגן הימני מזה 7 שנים, ססאר אספיליקווטה, אמור להיות האיש שמוביל את ההגנה והקבוצה בכלל. היציבות שלו היקנתה לו במשך השנים מקום מובטח בהרכב הקבוצה, ובצדק. שחקן שדה ששיחק עונות שלמות מבלי להחסיר ולו משחק אחד, אך משהו באזפי מתחיל להיסדק.

בעונה שעברה שיחק המגן הספרדי סה"כ 57 משחקים (4867 דקות), כבש שער אחד ובישל 9. כמו ברוב עונותיו בכחול, הוא היה סמל ליציבות בהגנה ובהיעדרו של הקפטן גארי קהיל (ששיחק רק 8 משחקים בכל המסגרות עונה שעברה) ענד את סרט הקפטן על זרועו.

Cesar Azpilicueta סזאר אזפיליקוואטה
Credit to Cezar Azpillicueta Facebook page

את המשחק הראשון של העונה באולד טראפורד פתחו צ'לסי בצורה טובה, ראוי להדגיש – פתחו. אך לאחר מחצית ראשונה טובה, בה ירדו בפיגור 1-0 מפנדל של זומה על ראשפורד, הגיעה מחצית בלהות של צ'לסי בניצוחו של אזפי. 2 שערים במרווחים קצרים שהגיעו בבליצים מהירים היו יכולים להימנע עם סגירה נכונה של המגן.

היכולת החלשה של הספרדי לא נגמרה שם. בתיקו מול לסטר רוב הכנסות הכדור של השועלים הגיעו מהצד שלו ובניצחון על נוריץ' (למרות בישול נחמד), יכולת טובה יותר של המגן הימני הייתה יכול למנוע דפיקות לב של פרנק למפארד. אך השיא (השלילי) הגיע מול עולה חדשה אחרת – שפילד יונייטד.

אזפיליקוואטה רשם 20 איבודי כדור במשחק, 3 יותר מכל שחקן אחר במגרש לפחות ושני השערים הגיעו באמצעות הכנסות כדור מהצד שלו. יש שיטענו שלמרות הנתונים היבשים, סזאר נראה כך בגלל שהוא עובד קשה יותר לחפות על מי שלידו, אך לעומת זאת, יהיה ניתן לטעון שהבלמים שהיו לידו בעבר עשו אותו יותר טוב.

 

ססאר, שחגג 30 לפני מספר ימים, הוא מגן מעולה שלא יהיה ספק, וצ'לסי בורכה ביכולות שלו. כעת צ'לסי נמצאת בתקופת מעבר שכנראה משפיעה גם על השחקן היציב ביותר בקבוצה, אולי אפילו בליגה. תקופות רעות עוברות על שחקנים ולצערם של צ'לסי, זה הגיע גם לקפטן שלהם שהיה אמור להיות הקול שידחף אותם קדימה ויפרוש את כנפיו על חבורת הצעירים.

למרות ההתחלה הפושרת, אספיליקוואטה עדיין לא אמר את מילתו האחרונה ואולי מנוחה קלה לא תזיק לרגליו העמוסות. אך האם זה באמת משהו שיעזור לצ'לסי כשכל מה שמחכה על הספסל זה ריס ג'יימס הצעיר?

zpilicueta סזאר אזפיליקוואטה
Cezar Azpillicueta ססאר אספיליקוואטה
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח