ליברפול בחרה לצעוד לבד

// מאת אריאל מורחובסקי

מוצ"ש, השעה 21:00, אני מקבל שיחה מחבר: "יאללה אחי, יוצאים?"

״לא אין מצב, כבר מאוחר, מחר אני חייב לקום מוקדם לעבודה, יש מצגת חשובה וישיבה עם הבוס. לא יקרה."

״יא סאחי, די כבר, תהנה מהחיים, תזרום, אתה מעדיף להתייבש כל שבת מחדש במקום לצאת וליהנות?"

שיחה קלאסית שהייתה קורת לי עם חברים לאורך שנים ותמיד העלתה את הדילמה – האם ליהנות מהרגע ולהראות לחבר'ה שאני איתם עד הסוף או לקחת צעד-שניים אחורה, להיות בוגר ולחשוב על היום החשוב שאחריי. אז ליברפול שלי – אני יודע בדיוק מה עבר לך בראש.

יורגן קלופ, ליברפול
via "liverpool echo" facebook page

 

בחמישי האחרון אחה"צ יצאו כמויות של ברייקינג ניוז על כך שטימו ורנר מ-RB לייפציג סיכם בצ'לסי. ורנר, שכביכול כבר היה סגור בליברפול ונתן להם את המילה שלו שהם המועדון שיקבל זכות ראשונים, גם אם לא יובטח לו הרכב ובשכר לא גבוה כלל ביחס לשוק. הרבה גבות הורמו, אוהדי צ'לסי חגגו על הכוכב שיצטרף יחד עם זייך לסגל הצעיר והמלהיב של לאמפרד, אבל אוהדי ליברפול היו בעיקר עסוקים בהודעה הלא צפויה. איך קרה שהשחקן שכל כך רצו לפחות שנתיים, שהיה תפור לסגל וכבר סגור מכל פינה, התפספס מהמועדון שידוע בשנים האחרונות ביכולת שלו לנהל עסקים?

אז מסתבר שליברפול עדיין מנהלת עסקים מדהים וזה עדיין לא פופולארי בכלל. מפרסומים של הכתבים האמינים שמסקרים את ליברפול, הבועה שהיינו בתוכה לפני הקורונה התפוצצה וכעת מבינים במועדון את ההשלכות הכלכליות. הכסף מהמנויים, הכרטיסים והחבילות המיוחדות יוחזרו לאוהדים, בעונה הבאה כנראה לא יהיה קהל, המכירות של המרצ'נדייז ירדו, יש הוצאות גבוהות על האקדמיה החדשה שבדרך וכנראה גם זכויות השידור יפגעו. פגיעה שמסתכמת בלפחות 70 מיליון פאונד.

אחרי שהבינו שהמצב הכלכלי כרגע רחוק מלהיות נוח, אחרי הפסדים מהעונה הנוכחית ועם הכנסות דלות בעונה הבאה, המועדון מעדיף כרגע להשקיע בהארכות חוזים של שחקנים משמעותיים כמו ואן דייק, ווינלדום ואליסון ולחזק ולשמר את המרקם הקיים, מאשר להוציא 60 מיליון יורו על ורנר שיצטרף לסגל, שגם בלעדיו יזכה כנראה בתואר השני הגדול שלו תוך קצת יותר משנה.

ורנר
Credit to "RB Leipzig" Facebook page

 

ליברפול תכננה שהרכש של ורנר יהיה משמעותי בחלוקת הדקות של שחקני ההתקפה בעונה הקרובה, אבל אחרי שדחו את אליפות אפריקה 2021, שהיתה אמורה להתקיים בחורף הקרוב ולהעלים את סלאח ומאנה לפחות לחודש מהפרמייר ליג, ורנר לא נראה כמו רכש כל כך דחוף. ייתכן וליברפול תעדיף להתנהל בחכמה ולחסוך את הכסף לקיץ הבא, *בו* כנראה תצטרך להתחמש, בדיוק כמו שתכננה לעשות הקיץ.

בנוסף, ליברפול כנראה תנצל את הסיטואציה כדי לרענן את הסגל בצורה קצת שונה. שחקנים כמו שאקירי, לוברן, ווילסון, גרואיץ' ואפילו אוריגי נמצאים כעת על המדף ומועמדים למכירה (יחד עם לאלנה וקליין שמסיימים חוזה ויעזבו בתום העונה) כדי לפצות על ההפסדים ולפנות כסף לחוזים חדשים שעתידים להיחתם. שחקנים מהנוער, כמו ג'ונס שהבקיע מול אברטון בדרבי, ניקו וויליאמס, שמסתמן כמגן הימני הבא והארווי אליוט, בן ה-17 בלבד, יקבלו כנראה דקות נוספות במקום שחקני הסגל הרחב שיעזבו.

 

ב-FSG, חברת ההנהלה של המועדון, מעדיפים כרגע להיות החבר הסאחי שמעדיף לחשוב על מחר מאשר על הלילה. מעדיפים לחשוב על לשמור על מצב כלכלי וניהולי בריא לטווח ארוך, מאשר לקחת את הסיכון עם ההגעה של ורנר. אין אוהד, שחקן בסגל או חסות, כולל נייקי הטריים, שלא היה מעדיף שורנר יבוא ויוסיף עוד פלפל להתקפה של ליברפול. גם ברור שאני הייתי רוצה ללכת וליהנות במסיבה עם החברים. אבל לפעמים המחשבה על המחר הרבה יותר משתלמת. במיוחד כשליברפול בדיוק חוזרת לטופ והדבר האחרון שהאוהדים שלה היו רוצים הוא שהיא תעלם לעוד 30 שנה אחרי אליפות היסטורית.

קלופ ליברפול
credit to "Liverpool fc" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. כתבה טובה מאוד ובכלל אוהב לשמוע אותכם בכפית. מה שלא ברור לי זה אם מדובר על דחיה של חיזוק כזה בשנה בלבד (כמו שאתה רושם "ולחסוך את הכסף לקיץ הבא") אני לא בטוח שיהיה שחקן אחר שמתאים לתבנית. מקווה שאני טועה ובכל כל מקרה אין קלופ וי טרסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח