לחזק את הקשר

הרבה פעמים אנחנו שומעים מאוהדים, שהם רוצים שתהיה להם אוזן קשבת בדרגים הגבוהים של המועדון, שתהיה להם כתובת לפנות אליה, איזשהו נציג שיוכל להעביר את תחושותיהם, גם אם הנציג הזה לא יקבע מה תהיה התנהלות המועדון.

הצורך הזה של האוהדים מגיע מתוך אהבה ואהדה לקבוצה ובאופן כללי הוא צורך אנושי לחלוטין. יש לנו קשר רגשי לקבוצה וזה משהו שצריך להתחשב בו. כאשר אנחנו נמצאים עם בן או בת זוג שלא מקשיבים לנו או נותנים לנו אפשרות לפרוק את תחושותינו בתוך מערכת היחסים, אז הדרך לפרידה מבן / בת הזוג קצרה כמו מספר הדקות ששיחק איסלאם כנעאן בבוגרים.

המועדון עובר איזושהי מתיחת פנים. זה עדיין לא שינוי, אבל זאת התחלה טובה, אך עדיין אין קשר ישיר עם המועדון (לא, לכתוב בעמוד הפייסבוק הרשמי של המועדון לא נחשב בעיני לקשר ישיר). ייתכן שבעוד כמה שנים זה יקרה, אך בינתיים המועדון צריך וחייב לחזק את הקשר עם הקהל, בלי אפליה בין מנויים לרוכשי כרטיסים מזדמנים, בין "הקופים הירוקים" ל"יציע הכסף", בין מי שמתרפק על ימיו של "אמד" למי שטוען שהסמל הוא קטן. לכולם אותו דבר. שיוויון לכולם. ממש חלומו הרטוב של כל סוציאליסט.

Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

אז איך המועדון יכול לחזק את הקשר עם הקהל שמגיע למגרש?

מתנות. קטנות. לא משהו רציני, השקעה קטנה (שיכולה להיות מינימלית עם שיתופי פעולה), שאת הפירות שלה המועדון יקצור במשך שנים לאחר מכן, כי אין כמו מתנה קטנה, מלאת רגש ואהבה כדי לחזק את הקשר.
אין צורך לתת מתנה בכל משחק בית, אבל כל חודש או חודשיים להעניק משהו שנושא את הסמל של הקבוצה שאנחנו אוהבים, משהו שנוכל לשאת עימנו בגאווה, להציג אותו ולהפיץ את שם הקבוצה לכל קצוות תבל.

יש מנכ"ל חדש, אסף בן דב, שבא עם רעיונות חדשים ומוטיבציה, אז הנה מספר הצעות שלי, אתם מוזמנים להוסיף רעיונות משלכם ומי יודע אולי הוא יענה להגבהה המושלמת הזאת בבעיטה מהאוויר ישר לחיבורים. כולם יהיו מאושרים. גם יענקל'ה.

# במשחק הראשון של העונה, ליגה אירופאית, ממש מחר, להעניק לאוהדים שמגיעים את צעיף הזכייה בגביע, הרי זה מה שהביא אותנו לאירופה. גם ככה כל מי שחידש מנוי יכל לרכוש את
הצעיף בפחות מ -30 ש"ח. יקר לקבוצה? (אני בכלל לא בטוח שעולה לייצר את הצעיף יותר מ – 10 ש"ח) טוב, אז תנו מחזיק מפתחות ממותג בסמל הקבוצה, קצת פחות סמלי ומפנק, אבל שיהיה.
# במשחק האחרון של העונה לחלק מגבת ים "מכבי חיפה", אמנם בחיפה אין "הפועל", אבל יש ים.
# אנחנו ארץ שטופת שמש ולעיתים ביציע המזרחי סובלים מאוד מן השמש הקופחת על ראשיהם, אז יאללה חלקו כובעים. אמיתיים! כי אני זוכר שפעם כשעוד חגגנו בקריית אליעזר חילקו לנו כובעי נייר מביכים. ממש מביכים.
# מה אתם אומרים על כך שבמשחק הראשון אחרי הרמאדן יחלקו בכניסה בקלאווה. אחד קטן לכל אחד. איזה מתוק וטעים זה יהיה נכון?
# אמרנו בלי אפליה, אז אפשר לחלק אוזן המן בפורים. בלי פרג. מי אוכל פרג?
# הרבה טוענים שהאהבה לקבוצה יכולה לפרק משפחות, אז קדימה מכבי חיפה, אם אתם לא מצליחים להביא למגרש נשים בהמוניהן אז אולי תשלחו להן מתנה דרך בני הזוג שלהן שכן מגיעים
למגרש? זה יכול להיות מוצר טיפוח, מדבקה מגניבה לאוטו (יש קופירייטר בקהל?), תנו לקהל ביציאה פרח שייקחו הביתה. פרח אחד. עם פתק. "אותך הוא אוהב יותר". זה הכל. פשוט נכון?
# נחזור למוצרים כיפיים, כדורגל קטן ממותג, כזה שמשחקים איתו בים.
# ועכשיו נתפרע, מברשת שיניים. תחשבו על זה. להתעורר וללכת לישון עם מכבי שלנו.

אלו רק חלק מהרעיונות שיש לי, יש עוד הרבה מאיפה שהם הגיעו ואני בטוח שגם לכם יש רעיונות שאפשר ליישם במעט מחשבה ועלות כספית נמוכה. כל מה שצריך זה:
1. יצירתיות.
2. להקשיב לקהל.

מישהו שומע?

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח