כמו להתנגש עם פורד אסקורט בשיא המהירות – הכנה ל-UFC 260

// מאת יונתן קופרברג

סיקור מקדים לקרב המרכזי באירוע UFC 260, בין סטיפה מיאוצ'יץ' לפרנסיס נגאנו על תואר ה-UFC למשקל כבד.

UFC 260
Credit to "UFC 260" Facebook page

"כדורגל משחקים 90 דק ובסוף גרמניה מנצחת" אמר גארי ליניקר. אין ציטוט שמתאר יותר טוב את חוקי הכדורגל (זה לא טור על כדורגל). שתי קבוצות משחקות במשך שעה וחצי, שבסופן הקבוצה שהבקיעה יותר מנצחת. בכללי, ברוב ענפי הספורט אפשר לנצח רק בדרך אחת. מהידע האישי שלי רק אומנויות לחימה, סנוקר וקווידיץ' יכולים להסתיים בכמה דרכים. זה היופי באומנויות לחימה (MMA) – קרב יכול להיגמר בכל רגע ובכמה צורות, במיוחד בקרבות במשקל כבד.

האובססיה האישית שלי ל-MMA מגיעה לשיאה בקרבות אליפות במשקל הכבד. המחשבה שקרב יכול להיגמר בשנייה תמיד משאירה אותי על קצה המושב. לשמחתי, אני לא לבד בסירה. אם מוציאים את הקרבות של קונור מקגרגור ופלויד מייוות'ר מהספירה, הרשימה של ה-PPV הכי נמכרים מכילה בעיקר קרבות HW (Heavy Weights). ובסופ"ש הזה קיבלנו אחד כזה! באירוע UFC 260 שיתקיים ב-27.3.21, במתחם ה-UFC Apex שבלאס וגאס, יתמודד פרנסיס נגאנו (15-3) מול האלוף סטיפה מיאוצ'יץ (20-3) על התואר אלוף העולם של ה- UFC למשקל כבד. זה יהיה המפגש חוזר בין השניים. בקרב הראשון מיאוצ'יץ' ניצח בהחלטה.

לולא הקרב היה HW, הסיכויים של נגאנו לקבל רימאטץ' היו כמעט אפסיים. בהיסטוריה של ה-UFC יש רק 5 מקרים בהם מתמודד שלא היה אלוף בעבר הפסיד לאלוף בפעם הראשונה וקיבל קרב חוזר לא ישיר. ב-4 מהם האלוף ניצח גם בפעם השנייה. אז למה הקרב מעניין? נגאנו הוא מהות החוויה ב-HW, יש לו כוח שיכול להפיל סוס. מתוך 10 ניצחונות, 9 מהם הגיעו בנוק-אאוט, 7 היו כבר בסיבוב הראשון. בקרבות שלו אין זמן לשבת, כל מכה שלו יכולה לסיים את הקרב, ואחרי 4 נוקאאוטים רצופים מול צמרת המחלקה אין עוד יריב מלבד האלוף.

הדרך של נגאנו לקרב החוזר היתה קשה. לאחר ההפסד למיאוצ'יץ' הוא ניפגש מול דריק לואיס, קרב בין שתי מפלצות נוק-אאוט, קרב שהיה "צריך" לספק פיצוצים, הסתיים עבורו בהפסד. הקרב הוכתר כאחד הקרבות הכי משעממים בתולדות הארגון. שניהם פחדו כל-כך מהכוח של היריב ובמקום "מלחמה" קיבלנו קרב מצמוצים. אחרי 2 הפסדים רצופים, ה"טורף" חזר לעצמו – הוא ניצח 4 קרבות רצופים בנוק-אאוט בסיבוב הראשון, בזמן ממוצע של 40 שניות לקרב! (בליידס, ולאזקז, דוס סנטוס, רוזינסטרוייק). רצף ניצחונות כזה לא השאיר יותר מידי ברירות לדנה וויאט וקבע שנגאנו הוא המתמודד הבא שילחם על התואר. נגאנו סלל לעצמו את הדרך לקרב חוזר, אבל יותר מרשימה הדרך שלו אל ה-UFC.

 

נגאנו נולד בכפר נידח בקמרון, אביו היה מכה את אמו ולכן גדל אצל דודתו. בגיל 10 נאלץ לעבוד במכרות חול כדי לממן ציוד לבי"ס. במהלך הילדות כנופיות ניסו לגייס אותו לשורותיהן, בגלל המוניטין המפוקפק של אביו כלוחם רחוב. רק בגיל 22 הוא החל להתאמן באגרוף. אחרי 4 שנים של אימונים בקמרון הוא החליט לקחת את הצעד הבא בקריירה ולהתאמן בצרפת. מסע ההגירה שלו לקח 16 חודשים בהם סיכן את חייו מס' פעמים וישב גם בכלא. בצרפת מאמנו הכיר אותו לענף ה-MMA ותוך שנתיים הוא כבר נלחם ב-UFC.
היום נגאנו בן 34 ונלחם על התואר בפעם השנייה (אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על המסע שלו מוזמנים לשמוע את הראיון עם ג'ו רוגן.)

נגאנו הוא מהגר מדרגה ראשונה, אך מנטליות המגרים (באנגלית נשמע יותר טוב) לא פסחה גם על יריבו סטיפה מיאוצ'יץ'. בן למהגרים קרואטים שמצאו לעצמם בית בקליבלנד. אמו דחפה אותו לספורט כבר בילדות, ובתיכון הוא היה אתלט מחונן שהתחרה בבייסבול והיאבקות. הוא למד בקולג' כאתלט והתחרה ברמה הכי גבוהה להיאבקות חובבנית (NCAA Div I) ועל הדרך גילה את עולם האיגוף וה- MMA. מיאוצ'יץ' הצליח להטמיע את המיומנות שלו בקרבות וסגנון הלחימה שלו הוכח כאפקטיבי. אחרי 6 קרבות שנגמרו בנוקאאוט, מיאוצ'יץ' קיבל חוזה ב-UFC.

ה"הנוסחה של מיאוצ'יץ'" מאד מתאימה ל-UFC. מתאבקים עם טכניקת אגרוף בד"כ מצליחים בארגון. אוסיף את המנטליות שלו כיליד קליבלנד ועבדותו ככבאי ויצא מהמשואה "בן ז**ה קשוח במיוחד". אז אם בעבר תואר "האיש הכי קשוח בעולם" היה שייך לאגרוף, היום זה MMA, וסטיפה מיאוצ'יץ' לא משאיר מקום לספק. מיאוצ'יץ' מחזיק בשיא ההגנות למשקל כבד (4), ניצח הכי הרבה קרבות על התואר במשקל כבד (6), מוביל את המחלקה עם בונוסים (9) ומכות שפגעו. עם ניצחונות בולטים מול קורמייה (2), וורדום, אוברים דוס סנטוס ונגאנו, סטיפה מיאוצ'יץ' הוא ללא ספק ה-HW הכי טוב אי פעם.

 

התחזית שלי

אומרים שסגנונות "עושים" קרבות וכשמדובר בקרב חוזר, התוצאה לרוב נשארת זהה, אבל הסגנון של נגאנו לא עושה קרב אלא מסיים אותו. ע"פ דנה וויאט "..עוצמת האגרוף שלו זהה בעצומה ל96 כ"ס שזה כמו להתנגש עם פורד אסקורט בשיא המהירות", כשכל אגרוף שלך זאת תאונת דרכים הניצחונות מגיעים מהר, 2 סיבובים או פחות בדגש על הפחות. למרות זאת, אני עדיין מאמין שסטיפה ינצח. בניגוד להרבה אמני נוק-אאוט שמחכים לרגע הנכון (דריק לואיס, דאונטיי ווילדר) נגאנו מסתער מהתחלה ומול היריב הכי איכותי זה קרס.

בקרב הראשון, פרנסיס "התנפל" על מיאוצ'יץ' מהפעמון. בזכות הרקע שלו באגרוף והיאבקות, מיאוצ'יץ' התחמק מהמכות וסגר את המרחק לנגאנו. הוא הצמיד אותו לגדר, הוריד אותו לקרקע, ואחרי סיבוב אחד נגאנו שפך מנוע. בהמשך הקרב סטיפה שייט לניצחון בהחלטת שופטים אחידה (50-44).

מאז המפגש הראשון נגאנו הראה לנו מעט מידי וגם המעט היה ידוע. סטיפה כבר מצא דרך להתמודד עם הכוח של נגאנו, וכל עוד האלוף ישרוד את הבליץ בהתחלה התוצאה תהיה זהה.

ההימור שלי-סטיפה מיאוצ'יץ' בהחלטה.

*רק כדי לעשות חשק לטור הבא, דנה וויאט אמר שהמנצח יפגוש בקרב הבא שלו את ג'ון ג'ונס שעושה את הבכורה במשקל הכבד (והוא גם הלוחם האהוב עלי).

האירוע המרכזי ישודר בספורט 5 לייב בלילה שבין שבת לראשון בשעה 05:00.

MMA
Credit to "MMA mania" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח