כל מה שצריך לדעת על הסיבוב הראשון שחלף בליגת העל

רגע לפני תחילתו של הסיבוב השני, החלטתי לעשות לכם סדר במה שקרה עד עכשיו בעונת 20/21 בליגת העל שלנו. בתפריט – ציון הסיבוב, שחקן הסיבוב והצפי לסיבוב השני של כל קבוצה. יוצאים לדרך.

מכבי חיפה
באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה

 

מכבי חיפה, ציון סיבוב: 9.5

הירוקים חזרו לעצמם סוף-סוף ומראים לנו שהשנה הם פקטור משמעותי במאבק האליפות. ברק בכר מאמנה הצעיר של חיפה, שהצליח שנים רבות בהפועל ב"ש, הגיע השנה לצפון כדי להשיג למכבי חיפה את האליפות ה -13 שלה, אחרי כעשור שהקבוצה לא מצליחה לקחת את התואר הנחשק. חיפה מבקיעה העונה 28 שערים ב – 13 משחקים. בנוסף הקבוצה ספגה 11 שערים בלבד.

שחקן הסיבוב: ניקיטה רוקאביציה. אין עוד הרבה מה להגיד על הסקורר הבלתי נגמר הזה. 13 שערים יש לאוסטרלי העונה. מספרים שהיו רק לערן זהבי בשלבים המוקדמים של העונה. רוקאביציה ממשיך ביכולת הנפלאה שלו מהעונה שעברה, רק בגרסה יותר מפלצתית ורומסת.

צפי לסיבוב השני: לדעתי, מכבי חיפה תמשיך ביכולת המופלאה שלה ותשמור על המקום הראשון גם עד סוף הסיבוב השני.

 

מכבי ת"א, ציון סיבוב: 8.5

האלופה פתחה את העונה לא טוב בלשון המעטה, אך במשחקים האחרונים מתחילה לחזור לעצמה. בליגה האירופית היא תהיה ב 32 הגדולות, כשבינתיים בליגה הצהובים העונה רק עם 23 נק' מתוך 39 אפשריות, לא מצליחים לשמור על משחק ההגנה הטוב כמו בשנה שעברה. עם זאת, מכבי עוד לא אמרה נואש על האליפות, למרות שהשנה יש לה מתחרה ראויה ביותר על התואר היוקרתי. המאבק בין שתי הגדולות יהיה לטעמי עד למשחקים האחרונים של הפלייאוף העליון, שם התל אביבים יוכלו אולי לקחת נקודות לחיפאים, מה שמעט קבוצות הצליחו ויצליחו לעשות העונה.

שחקן הסיבוב: יונתן כהן. השחקן בן ה– 24 נותן קבלות מדהימות עד כה, 8 שערים ו 5 בישולים. אין ספק שהוא גם מחזיק בתואר השחקן הישראלי הטוב בליגה עד כה.

צפי לסיבוב השני: לדעתי, הצהובים ישתפרו ויפגינו יכולת הרבה יותר טובה על המגרש. יחד עם זאת, לא יצליחו לצמצם את הפער מהחיפאים, אך ימשיכו לשמור על המקום ה – 2.

יונתן כהן מכבי תל אביב
קרדיט לדין מיארה מסוד צלמים

 

מכבי פ"ת, ציון סיבוב: 8.5

העולה החדשה היא הדבר הכי מפתיע ומרענן שקורה השנה בכדורגל הישראלי. הקבוצה של הלוזונים נראית פשוט נפלא ומציגה כדורגל צעיר ואיכותי נגד כל קבוצה שהיא פוגשת. גם היא, כמו מכבי ת"א, עם 23 נק' עד כה ומעניין מאוד האם היא תצליח להישאר בפלייאוף העליון. וכמובן, אף להופיע באירופה בקיץ הקרוב. עוד נתון מעניין הוא שהקבוצה, ביחד עם ק"ש, ספגה את מספר השערים הנמוך ביותר – 10 שערים.

שחקן הסיבוב: ליאל עבדה. הצעיר המוכשר של פ"ת, כבש העונה 4 שערים ובישל 3, בכך הפך לאחראי למחצית משערי הקבוצה העונה. לצערם של אוהדי פ"ת ולשמחתם של הלוזונים, עבדה עתיד לעזוב לדינמו קייב עבור סכום כסף גדול. עוד בינגו גדול של משפחת לוזון.

צפי לסיבוב השני: אם באמת עבדה יעזוב, הקבוצה תרד ביכולת שלה ותרד למקום 4-5 בקץ הסיבוב הבא.

 

מ.ס אשדוד, ציון סיבוב: 8

עוד הפתעה נעימה העונה היא הקבוצה של רן בן שמעון. אשדוד משחקת כדורגל מהיר ויפה לעין ויחד עם זאת עומדת על 22 נק' עד כה. אשדוד מראה לנו העונה, שילוב של ותיקים וצעירים שלכולם במשותף מטרה אחת – פלייאוף עליון.

שחקן הסיבוב: רועי גורדנה. הקשר הוותיק מחזיק העונה בשני תארים – מקום ראשון בליגה במאבקי קרקע מוצלחים וגם מלך הדריבלים של הליגה. אין ספק שגורדנה הוא הלב של הקבוצה.

צפי לסיבוב השני: לטעמי, מ.ס אשדוד תסיים את הסיבוב השני בפלייאוף העליון, אם כמובן תשמור על היכולת הטובה שלה כמו בסיבוב הראשון.

 

הפועל ב"ש, ציון סיבוב: 7

הדרומיים של אבוקסיס, בעונה מוזרה של עליות וירידות. הקבוצה נראית לא יציבה, למרות הסגל העמוק והמפואר שיש לה. ההדחה של ב"ש מאירופה עשתה לה רק טוב, כי כשהיא הייתה חלק מהליגה אירופית, היא נראתה מותשת ולא הצליחה לצבור נקודות הן במפעל האירופי והן בליגת העל.

שחקן הסיבוב: ז'וסוואה. הפורטוגלי סוחב את כל הקבוצה על הגב שלו. יש לו חמישה שערים העונה והוא מפיק גם כדורי עומק מצוינים לחברים שלו. אם הפועל ב"ש תשיג מקום 3-4 השנה, הרבה מזה יהיה בזכותו.

צפי לסיבוב השני: הרבה תלוי בזרים של הקבוצה – ז'וסוואה, ויטור ואקולטסה. אם השלושה יצליחו לסחוב את הקבוצה על גבם, אני מאמין שהקבוצה תצליח להישאר בפלייאוף העליון.

 

הפועל ק"ש, ציון סיבוב: 7.5

הצפוניים של קובי רפואה פתחו את העונה בצורה דמיונית מבחינתם. רצף ניצחונות גדול שם את הכחולים בצמרת הטבלה, אך כעבור כמה משחקים הקבוצה נכנסה למצב ההפוך וצברה רצף שלילי. הקבוצה מהצפון ספגה 10 שערים בלבד העונה, הכי מעט בליגה יחד עם מכבי פ"ת.

שחקן הסיבוב: עידן נחמיאס. הבלם הצעיר מחזיק את ההגנה של ק"ש והוא הגורם המרכזי לאיך שהקבוצה נראית הן במגרש והן בטבלה.

צפי לסיבוב השני: אין לדעת מה יהיה עם ק"ש בהמשך העונה, אבל אם היא תיפתח את הסיבוב השני כמו שפתחה בראשון, היא אולי תצליח להשתחל העונה לפלייאוף העליון.

 

הפועל חיפה, ציון סיבוב: 6.5

הקבוצה הצליחה להשיג העונה 18 נק' מתוך 39 אפשריות. נתון לא רע לקבוצה של סילבס, בעיקר לאחר הפתיחה הרעה. לחיפאים יש סגל טוב שכולל בתוכו שחקני התקפה מעולים, קישור אגרסיבי והגנה טובה.

שחקן הסיבוב: נס זמיר. מלך שערי ובישולי הקבוצה, ללא ספק זוכה בתואר השחקן הכי יעיל שלה העונה. ואולי יקרה לו נס והמספרים הנהדרים ימשיכו גם בסיבוב הבא.

צפי לסיבוב השני: לדעתי, הפועל חיפה לא תצליח להשתחל לפלייאוף העליון העונה. אבל לא תהיה חלק ממאבקי הירידה העונה הזאת.

 

מכבי נתניה, ציון סיבוב: 6.5

הקבוצה של אטוולד, מציגה כדוגל התקפי ביותר העונה. 22 שערים ב – 13 משחקים שמים אותה במקום השלישי בטבלת מלכת הכיבושים של הליגה. הבעיה של נתניה היא שהיא לא מאוזנת העונה. מצד אחד היא ניצחה 7-0 גדול את סכנין הפצועה ומהצד השני, הפסידה להפועל חדרה.

שחקן הסיבוב: במקרה של נתניה יש שניים כאלה: יונס מלדה, מלך שערי הקבוצה עם 7 שערים ו-2 בישולים וגבי קניקובסקי, עם 4 שערים ו 5 בישולים בנתיים. בזכות השניים האלה הקבוצה מצליחה לכבוש כמות רבה של גולים, לא פחות מ 18 שערים יצרו השניים לקבוצה עד כה

צפי לסיבוב השני: גם נתניה לדעתי לא תסיים בפלייאוף העליון, אבל היא תצליח להתחמק ממאבקי הירידה.

מכבי נתניה 2020/21
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי נתניה

 

הפועל חדרה, ציון סיבוב: 6

הקבוצה של מימר פתחה רע מאוד את העונה, עם רצף שלילי גדול מאוד ויכולת בינונית מינוס. אבל בזמן האחרון קורה לקבוצה משהו מדהים והיא שומרת על רצף של שישה משחקים ללא הפסד. במחזור הקרוב היא תפגוש במכבי חיפה ואם גם ממנה תצליח לקחת נקודות, זו באמת תהיה הפתעה יוצאת דופן והישג גדול לחדרה.

שחקן הסיבוב: מרשל אודה. החלוץ הניגרי של הקבוצה, מחזיק בתואר מלך השערים שלה עם 5 שערים עד כה.

צפי לסיבוב השני: אם חדרה תצליח לשמור על היכולת מהמשחקים האחרונים, היא תצליח לשרוד השנה בליגה.

 

בני יהודה, ציון סיבוב: 5

הקבוצה משכונת התקווה היא אחת מהמאכזבות הגדולות העונה. הכתומים עם ארבעה הפסדים מתוך חמשת המשחקים האחרונים – נתון מאכזב מאוד לקבוצה שפתחה לא רע את העונה.

שחקן הסיבוב: מטייה ליואיץ'. למרות שבמשחקים האחרונים הקשר מרבה להחמיץ, בעיקר מהנקודה הלבנה, הוא נקודת האור של בני יהודה עם 5 בישולים העונה.

צפי לסיבוב השני: אם בני יהודה לא תביא חיזוק משמעותי בחלון העברות של ינואר, היא יכולה למצוא את עצמה מסובכת במאבקי התחתית העונה. בסופו של דבר לדעתי הקבוצה תשרוד בליגה.

 

בני סכנין, ציון סיבוב: 4

הקבוצה מהצפון פתחה את העונה בצורה מזעזעת – הפסדים רבים וכואבים, בעיקר בגלל סגל דל שהקורונה הציבה לקבוצה. 8 שערים בלבד יש לקבוצה העונה – הכי מעט בליגה, יחד עם זאת היא גם סופגת הכי הרבה  – 22 שערים. במשחקים האחרונים סכנין נראית קצת יותר מסודרת.  הקבוצה השיגה שני ניצחונות מרשימים על ק"ש ועל הפועל חיפה.

שחקן הסיבוב: אוסמה חלאיילה. למרות מצבה העגום של הקבוצה, הבחירה בשחקן הייתה קלה. חלאיילה אחראי על 5 מתוך 8 השערים של הקבוצה. אני מאמין שבקבוצה יעשו קופה גדולה על השחקן בשנה שנתיים הקרובות.

צפי לסיבוב השני: קשה לראות את סכנין לא במאבקי הירידה. אך אם תמשיך ביכולת הטובה שלה, תוכל קצת לברוח מהקו האדום ואף להבטיח את הישארותה העונה בליגת העל.

בני סכנין
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של בני סכנין – Bnei Sakhnin F.C.

 

בית"ר ירושלים, ציון סיבוב: 3.5

הירושלמים נמצאים נקודה מעל הקו האדום. רק 13 נק' מתוך 39 אפשריות. נתון משפיל עבור קבוצה עמוסת כוכבים כמו: ורד, עטר, אוחנה, שועה ועוד. דראפיץ וברדה הגיעו למועדון על מנת לשים אותו בתמונת האליפות כמו שרצה בעלי הקבוצה, משה חוגג, כאשר הביא את כל הכוכבים האלה. בית"ר נראית רע מאוד. שלושה ניצחנות בלבד העונה, כאשר הקבוצה גם לא מרבה לכבוש. המאמנים מנסים כל מיני שיטות, אבל כלום לא עובד להם למרות הסגל העמוק שקיבלו כאשר הגיעו לבירה.

שחקן הסיבוב: איתמר ניצן. נקודת האור היחידה של הירושלמים העונה היא בעמדת השוער שספג רק 12 שערים עד כה.

צפי לסיבוב השני: בעקבות הכסף הגדול שעתיד להיכנס מהבעלים השותף החדש של חוגג, השיח' חמד בן חליפה, מצופה לראות מבית"ר חלון העברות מעניין מאוד בינואר המתקרב ובא. שמות כמו עומר אצילי, דור מיכה, בן שהר וחאתם אל חמיד, כבר פתחו את בורסת השמות בבירה. אם אחד או שניים מהמועמדים הללו באמת יגיע לבית"ר, אין ספק שאת העונה היא תסיים במקום הטבעי שלה – הפלייאוף העליון.

 

הפועל כפ"ס, ציון סיבוב: 3

הקבוצה מהשרון בבעלותו של יצחק שום, נראית העונה כמועמדת בטוחה לירידה. 12 נק' בלבד מתוך 39 אפשריות ורצף של שישה משחקים ללא ניצחון, נותנים את התחושה שהיא גם תרד, אם לא יקרה לה נס. מי היה מאמין שהניצחון האחרון של כפ"ס היה על מכבי חיפה, במשחק גדול שלה בו ניצחה 3-2, אבל מאז הקבוצה רק במגמת צניחה וגם מנוהלת לא טוב, בצורה שלא מתאימה לליגת העל. בקבוצה הביאו את אלישע לוי, כדי ליצור סדר ולהתחיל לצבור יותר נקודות.

שחקן הסיבוב: לוואגה קיזיטו. גם פה הבחירה הייתה ברורה וקלה. לשחקן יש העונה 5 שערים ו 2 בישולים והוא אחראי לרוב שערי הקבוצה. גם קיזיטו לא יישאר הרבה זמן בכפ"ס ואני מאמין ששום ימכור אותו בכסף רב, כבר בסיום העונה.

צפי לסיבוב השני: לדעתי, הפועל כפ"ס תהיה במקום האחרון העונה, גם בסוף הסיבוב השני וגם בסוף העונה. ובכך תנשור לליגה הלאומית שם נמצא מקומה האמיתי.

 

הפועל ת"א, ציון סיבוב: 2

רחמים. זו המילה שנשמעת כאשר אומרים את שם הקבוצה כיום. רחמים על האוהדים, השחקנים, המאמן ועל כל מי שקשור לקבוצה הזו. 9 נק' אומללות בלבד הן מה שהפועל הצליחה לגרד העונה, הכוללות בתוכן רק ארבעה שערים בכל הסיבוב הראשון! ניר קלינגר בסיום כל משחק, עומד חסר אונים לעיני המצלמות. הקבוצה שלו נראית קטסטרופה על הדשא, למרות שיחסית לסגל שלה היא אמורה להיות במקום גבוה יותר בטבלה.

שחקן הסיבוב: אושר דוידה. קשה היה לי לבחור שחקן בולט לטובה בקבוצה שהבקיעה 4 שערים וספגה 17. דוידה הצעיר עם שער אחד העונה, אך לא בגלל זה בחרתי בו. גילינו העונה כישרון גדול, שחקן עם דריבל ומהירות טובים מאוד, שעם קצת יותר שפשוף וניסיון גם יהפוך את היכולת הטובה שלו לשערים.

צפי לסיבוב השני: במחזור הקרוב תפגוש הפועל את כפ"ס, למשחק העונה בין שתי הקבוצות הגרועות בליגה. בין אם הפועל תנצח ובין אם לא, רק נס יציל אותה מירידת ליגה נוספת. המועדון הענק הזה חייב לעבור שינוי של 180 מעלות ולהתחיל הכל מהתחלה. בתקווה שיחזור למקום בו הוא צריך להיות, בצמרת הליגה, כמו שהיה שנים רבות.

*****

לסיכום, ליגת העל מספקת לנו עונה מפתיעה במיוחד כמו כל השנה הזו. יהיה מעניין מאוד לראות מי תיקח את האליפות, אילו קבוצות תהיינה באירופה וכמובן, מי הקבוצות שבסוף העונה תנשורנה לליגה הלאומית. מוכנים או לא? הסיבוב השני כבר בפתח.

קהל הפועל תל אביב דרבי
קרדיט לצלם דין מיארה מסוד צלמים
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח