כל מה שאני יודע על כדורגל

אני כבר כמעט בן 20, מה שאומר שאני רואה כדורגל משהו כמו 15 שנה, והרגיש לי שהגיע הזמן לסכם את כל מה שאני מכיר על כדורגל, כולל הכל, כן זה יהיה ארוך אבל זו משימה חשובה למען הדורות הבאים, אז הנה אנחנו מתחילים:

מה שיש לשחקן הברזילאי ברגליים לא היה לאף שחקן בהיסטוריה. הוא נולד וגדל בפאבלות של ריו, כן כן, ככה הוא למד כדורגל, כמו שצריך, לא באקדמיות מפונפנות אלא ברחוב, הוא נשם כדורגל כמו שאמורים לנשום. הפרשנים יגידו שיש לו כדורגל "שמח" גם אם הוא יקבל אדום מלוכלך, יש לו חשבון אינסטגרם עם מיליוני עוקבים וקטעים שלו מקפיץ כדור בגינה מסתובבים בכל הרשתות החברתיות, הדבר היחידי שמונע ממנו להתקדם זה שיש שני דברים שהוא אוהב יותר מכדורגל: לנוח ופיז'ואדה.

ניימאר, ברזיל, סרביה
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

 

כשהשחקן הארגנטינאי היה בן 15 דיברו עליו כעל כשרון יותר גדול ממסי, אלא שכבר במשחק הבוגרים הראשון שלו (שהיה איזה דרבי רותח בליגה הארגנטינאית כמובן) הוא שבר את הצלעות של שחקן היריבה ונשלח לשנתיים לכלא, תקרית שזיכתה אותו בכינוי המקורי "אל לוקו". משחק היום באיזה קבוצת מרכז טבלה בליגות הגדולות והשם שלו עולה לכותרות מדי פעם "זוכרים אותו? לא תאמינו איפה הוא היום!", כמו כן אין שאלה והוא הסיבה הכי גדולה שנבחרת ארגנטינה לא מצליחה.

מסי, ארגנטינה
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

אף אחד לא אוהב את השחקן הגרמני, כלומר, זה די ברור, הוא גרמני. גדל בשאלקה/ הופנהיים/ גלדבאך/ לברקוזן אבל עבר לבאיירן פחות או יותר ברגע שהוא למד למסור כדור. נכון שלא מדובר על שחקן מלהיב במיוחד אבל הוא ממש יציב בביצוע המשימות שלו ולכן המחמאה הכי גדולה שתשמעו עליו זה "סוס עבודה". כל מה שכתוב פה נכון אלא אם הוא משחק בברצלונה/ריאל ואז הוא השחקן הכי טוב בעמדה שלו בעולם.

מערב גרמניה, איטליה 90, רודי פלר
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

לשחקן האפריקאי יש יכולות פיזיות יוצאות דופן, לבנאדם יש מהירות של יוסיין בולט, כוח של מוחמד עלי וזינוק של זאק לוין בתחרות ההטבעות 2016, העובדה שהוא אוכל את הבלמים לארוחת בוקר ויש לו כבר 30 שערים העונה לא תפריע לפרשנים לספר לנו שהוא "לא טכני" ו"חסר וחוכמת משחק". אם הוא בישראל אז הוא אוטומטית מעל הרמה של הליגה.

מאבוקה, מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה.

כשמחפשים בויקיפדיה את המילה "קלאסה" מוצאים תמונה של השחקן האיטלקי, מותגי אופנה איטלקיים יושבים עליו בול, הוא אוהב יין ואוכל טוב ויש לו כבוד עצום למסורת. הוא תמיד אומר שתיקול טוב שווה מבחינתו יותר מדריבל או מספרת וש0-0 זו התוצאה שהוא תמיד חלם עליה. שר את ההמנון עם דמעות בעיניים ובאופן כללי הוא מאוד מאוד מרגש וזה לא משנה את העובדה שהוא כנראה די גזען. נשוי לדוגמנית רכב/ מגישת טלוויזיה ואיש משפחה אוהב.

בופון
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

 

השחקנים הבלקנים מתחלקים לשני סוגים:

הסוג הראשון אלה שחקנים קשוחים, אלימים שכרטיס אדום הוא לא משהו שזר להם, היו מעורבים פעם בקטטה עם אוהדי היריבה ואל תתפלאו אם באחת מתקופות ההשעיה שלו ימצאו אותו מוביל ביציע את האולטראס של קבוצתו המקורית. בוא נגיד שאתם לא רוצים להיפגש איתו בסמטה חשוכה.

הסוג השני הוא סימפטי, מצחיק, שמביא מצב רוח לקבוצה. בדרך כלל כולם אוהבים אותו והתואר העיקרי שמשתמשים כדי לתאר אותו זה "גבר גבר". בוא נגיד שאתם רוצים לשבת איתו בפאב, לראות משחק ולקלל את השופט ביחד.

השחקן הספרדי הוא ההפך מהאפריקאי, תמיד יהללו את חוכמת המשחק העילאית ואת הטכניקה הנדירה שלו, אפילו אם הוא משחק בקבוצת תחתית שחטפה הרגע שביעייה בקאמפ נואו.

השחקן האנגלי הוא אוברייטד, אפילו אם הוא כבש 100 שערים בפרמיירליג. אלה כללי המשחק, אם הוא היה רוצה להיות טוב באמת הוא היה צריך להיוולד צרפתי.

ג'יימי וארדי
Credit to "Premier League" Facebook page

שחקן פורטוגזי הוא שחקן פורטוגזי, לא פורטוגלי, פורטוגזי.

והשיעור הכי חשוב: ברגע שמאמן מצליח אוטומטית יספרו עליו שהוא מעריץ/למד מפפ גווארדיולה, גם אם הוא מבוגר ממנו ב20 שנה.

וזה כל מה שלמדתי בחיי על כדורגל, כל פיסת מידע שלא כתובה פה כנראה לא מספיק חשובה מכדי לדעת אותה, ובכל זאת אני אשמח ללמוד עוד ולשמוע ממכם את פרטי מידע שכאלה

יוהאן קרויף, פפ גווארדיולה
Via FC Barcelona Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

7 תגובות

  1. זה ״כל מה שלמדת בחיים על כדורגל״? אפיון של שחקנים ממדינות שונות? מה עם התייחסות להיסטוריה? טקטיקה? כדורגל קבוצות? כותרת מפוצצת לטור מאוד רדוד ומאכזב. חבל.

  2. חשבתי שאצא עם ידע או לפחות קצת צחוק אחרי קריאת הטור הזה, כולה שיתפת כמה סטיגמות על שחקנים ממדינות שונות בעולם. אם זה כל מה שלמדת בחיים על כדורגל מדובר בבעיה רצינית.
    חבל שאתר פצצה כמו הזווית מעלה חארטות כאלה.

  3. השחקן הספרדי יש לציין, עבר באקדמיה של ריאל/בארסה ונחשב לשחקן הבא כבר עוד מהאולטרסאונד שלו.
    כיום הוא פותח את עונתו ה73 בראסינג שקרכלשהו.
    אחח איזה שחקן הוא יכל להיות..

  4. א. לא יודע אם זה טור אמיתי או רק בצחוק – אבל מה שבטוח – גזעני
    ב. לגבי השחק האיטלקי ה"גזעני" שמעדיף כדבריך תיקול טוב על פני דריבל או מספרת ו"מפנטז" על 0:0 – אנא קבל את מה שאני למדתי על כדורגל מפי הציטוט של השחקן האיטלקי עם הכי הרבה קלאסה, פאולו מלדיני:
    Paolo Maldini: "If I have to make a tackle then I have already made a mistake."

  5. טור נפלא, מאוד נהניתי לקרוא ??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח