לא נבל, אבל בטח לא גיבור

אחד מאירועי הכדורגל הבולטים בשבוע האחרון היה אותו גליץ' של סון יונג-מין מטוטנהאם. התוצאה של אותו גליץ', ב"עזרתו" של סרז' אורייה, היא הפציעה של אנדרה גומש.

אנדרה גומש פציעה
Via Everton FC Facebook page

הקורבן הלא נכון

פציעה לא קלה. לא לצפייה, בטח לא לשחקן, שיעדר זמן לא ידוע מהמגרשים. מאמנו, מרקו סילבה, טען שאולי גומש יחזור לשחק כבר העונה. זה יהיה מפתיע אם זה יקרה, אולי סילבה כבר לא יהיה המאמן של אברטון כשזה יקרה. לא בטוח איזה שחקן גומש יהיה כשהוא יחזור. ראינו כבר הכל, ולא מעט פעמים ששחקן שובר קרסול בצורה כזו, הוא לא בהכרח אותו שחקן כשהוא עולה על המגרש שוב.

אחת ההתפתחויות המוזרות של השבוע הזה הייתה ההבלטה של סון בתקשורת כמעין הדמות הטרגית של המקרה ודחיקתו של גומש אל הצללים. ההתמקדות בפנים של סון וההתנהגות שלו אחרי הפגיעה והפציעה. הדיבורים מכל הכיוונים על כמה סון לא התכוון למה שיקרה. ציטוטים של אבא של סון, שמדבר על כך שחינך את בנו לא לנצל פציעות של היריב כדי להשיג הצלחה אישית. כותרות לגבי הודעות הטקסט בין סון לגומש. על שיימוס קולמן שנכנס לנחם (WTF) את סון אחרי המשחק בחדר ההלבשה. את המחווה של סון אל גומש אחרי שכבש עבור התרנגולים בליגת האלופות מול הכוכב האדום.

קצת חשבתי על כל זה בימים האחרונים. זה התחבר לי טוב לטור המצויין של שגיא להמן – "כל מה שאני יודע על כדורגל" – מהכיוון שאולי עודף הסימפטיה אל סון בעקבות פציעה שהוא היה חלק מרכזי ממנה נובעת מאיך שהוא וכדורגלנים אחרים מדרום קוריאה נתפסים אצל קהל הכדורגל הרחב: ממושמעים, צנועים, חרוצים, נחמדים. זה גם משהו ששמענו כמה פעמים השבוע מכל מיני שדרנים, פרשנים ושאר אושיות ספורט, שקשה לי להאמין שבאמת יודעים משהו על סון הבן אדם מעבר למה שהם רואים, שומעים וקוראים: "מי שמכיר את סון, יודע שהוא לא התכוון לזה."

לא נבל, אבל לא גיבור

יש משהו שנכון לא רק לכדורגל, אלא גם לחיים: אנשים הרבה פעמים לא מצטערים על המעשה וההחלטה שהם קיבלו, יותר על התוצאה. מן הסתם זה נתון לפרשנות, אבל הגליץ' של סון, לדעתי, לא היה גליץ' של לחלץ כדור. אני לא חושב שהוא קיווה לרסק לגומש את הרגל, ובעצם הנחיתה של אורייה בסופו של דבר הייתה זו שסובבה את הקרסול, אבל סון זינק די בחוסר אחריות עם הרגליים קדימה, מאחורי השחקן. זו אכן סוג של freak injury, אבל הפעולה של סון לא הייתה בדיוק הגנתית טהורה או מלאה בנאיביות.

 

עוד נדבך בכל המקרה הזה היה השופט, שחשב לשלוף צהוב בהתחלה ואח"כ הפך את זה לאדום, שיותר מאוחר בוטל ושם את החותמת הסופית על סון כמעין גיבור טרגי שממש במקרה נקלע לסיטואציה.

לא לכל פציעה קשה יש נבל שצריך לסקול בכיכר העיר ולהוקיע. לפעמים דברים פשוט קורים. אבל לי מרגיש שאופן סיקור הפציעה הזו קצת סטה לכיוון הלא נכון. יש פה קורבן אחד, שהוא גומש, שכנראה הלכה לו העונה, ומי יודע, אולי גם הקריירה. וסון? הוא יופי של שחקן, כזה שבאמת קל לחבב גם אם אתה לא אוהד של טוטנהאם, אבל אולי קצת הגזימו עם הצבתו במרכז מיני-תעמולה להצגתו כמי שנפגע באירוע הזה, כמעט כמו הבחור שכולם הזדעזעו לראות צורח על הדשא.

סון
Via Tottenham Hotspur Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. האמת, לא מסכים עם הדעה. אני לא מאוהדי טוטנהאם בכלל, או סון בפרט. אבל בעיני, חסר קצת קונטקסט לרעיון של הטור. כמו איזה סוג של שחקן הוא סון, את מה שהוא מייצג בכדורגל האנגלי בעיקר אבל לא רק (על אף מה שתיראת על שחקנים דרום קוריאניים גנריים, סון הוא דמות מוכרת מאוד תקשורתית באנגליה ואחד המתראיינים המעניינים בליגה). וכן, גם מי שגורם שלא בכוונה לאירוע כזה משמעותי, יכול לחוות טלטלה גם מבלי להיות זה שיצא עם פציעה קשה. בקיצור, הנקודה הגיונית, פשוט המקרה הספציפי הזה לא בדיוק קולע לסיטואציה (גיבור הוא ממש לא, מסכן? מעורר רחמים? עם זה אני יכול להסכים… אם הייתי גורם לכזה נזק, מניח שהייתי חווה טלטלה רגשית דומה) .
    שיימוס קולמן, אחד הקפטנים והמנהיגים הבולטים בשנים האחרונות בפרמייר ליג, אני חושב שהוא יודע מה עושה. אם עשה את המעשה שעשה – אני נותן לו קרדיט על הבנת הסיטואציה והקונטקסט של האירוע. המעורבים, ההערכה שיש ביניהם, מהי אגרסיביות של פרמייר ליג, ומתי זה חוצה את גבול הספורטיביות, ובמיוחד – מהי פציעה מחרידה…

    https://youtu.be/J0gNP5hjqQ8

    ואגב לגבי אדום או לא – עוד במהלך השידור טענו פרשנים ושופט עבר שמדובר בטעות ואר מהבוטות שהיו העונה בליגה האנגלית. על אף התוצאה הבאמת עצובה של התיקול. כך שביטול האדום היה אקט של צדק. מזל שלא שמרו על הטעות, בשביל למנוע מסון להצטייר כגיבור טראגי. זה היה יותר חמור מהכל.

    • מבין את הזווית הזו, אבל כמוך, לא מסכים איתה. עדיין חושב שבגלל הקונטקסט והתדמית של סון מתייחסים אליו בסלחנות יתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח