כוכב חדש בשמי מילאן

עם חילופי הנהלה בפעם השנייה בשנתיים האחרונות, בלתי אפשרי להתעלם מהשינוי במילאן בחודש האחרון. פאולו מלדיני האגדי הוחזר, פנים חדשות נראות במילאנלו והציפיות – בשמיים. היגוואין, קאלדרה ובקיוקו תפסו את תשומת הלב של רוב האנשים, אבל מתוך כל החתמות הקיץ של מילאן, דווקא לסמו קאסטייחו יש את הפוטנציאל להפוך לחשוב מכולם.

samu castillejo
Credit to "AC Milan" Facebook page

סמואל קאסטייחו אזווגה נולד וגדל באזור הנמל של העיר מלאגה למשפחה של פועלים, מה שגרם לו לפתח את מוסר העבודה האדיר שלו. אחרי שעבר באקדמיה של מלאגה, הוא הוקפץ בגיל 16 לקבוצת המילואים בליגה השלישית, שם כבש 16 שערים וגרם לקבוצה להחתים אותו על חוזה של 320,000 יורו לעונה, ל5 שנים. את העונה הבאה הוא כבר התחיל על ספסל הבוגרים אחרי כמה הופעות נהדרות במשחקי הידידות בתחילת העונה. הוא סיים את העונה ההיא, 14/15, עם 39 הופעות בהם הספיק להבקיע את שערו הרשמי הראשון ולבשל עוד חמישה שערים.

עם מספר הופעות דומיננטיות, היה קשה להתעלם ממנו, כשאפילו איסקו צייץ שקאסטייחו הוא ״הפנינה של מלאגה״. בקיץ 2015 קאסטייחו עבר לויאריאל ב8 מיליון יורו אחרי התעניינות מאתלטיקו מדריד וסימאונה, שהתרשם ממוסר העבודה שלו. קאסטייחו עבר שתי עונות לא פשוטות עם חמישה שערים ושבעה בישולים בסך הכול בכמעט 90 הופעות, ורק חלק קטן מההופעות האדירות שהציג במלאגה. עונת 17/18 הייתה כבר סיפור אחר לחלוטין, כשסמו התחיל להשתלט על משחקים ולהראות את הדומיננטיות שלו עם 6 שערים ו8 בישולים ב38 הופעות, כולל הופעה בארצנו הקטנה מול מכבי תל אביב במסגרת הליגה האירופית.



קאסטייחו הוא שחקן ורסיטילי. אפילו שהוא שמאלי, אי אפשר להגיד שרגל ימין שלו חלשה. הוא תופקד במגוון עמדות בקישור בשלוש השנים האחרונות, ונראה שאין לו העדפה מיוחדת. ניתן לראות בהרבה מהמשחקים שהוא מתחיל את המשחק בעמדה מסוימת ומושך לכיוון האמצע כדי לשנות את המשחק. לא חסרה לו יצירתיות וחוכמת משחק, ונראה שבמהלך העונה האחרונה הוא גם שיפר את הסיומת' שהיוותה הבעיה המרכזית שלו בתחילת הקריירה.

קאסטייחו לא מפחד לנסות לעבור שחקנים ומבסס את המשחק שלו על מהירות אדירה בשילוב של תרגילים והטעיות. מהירות מסוג זה חסרה מאוד למילאן, שלא הייתה מסוגלת לצאת להתקפות מתפרצות מהירות ואפקטיביות כדי לשחרר את הלחץ שהופעל עליהם בחלק מהמשחקים בעונה שעברה. שילוב של קאסטייחו וסוסו מתבקש, ואם צמד הספרדים ילמד לשחק ביחד, נוכל לראות החלפת אגפים ביניהם או עומס באגף מסוים תוך כדי משחק שיגרמו לבלאגן בהגנת היריבות.



כאמור, מעל להכל נמצא מוסר העבודה היוצא מן הכלל של קאסטייחו, שחוזר אחורה ועוזר למגנים שלו להתמודד מול שחקני הקבוצה היריבה, ולא מפחד לנסות להכניס רגל כשצריך. העבודה שלו בלי הכדור והעובדה שהוא יודע למלא אחר הוראות טקטיות בהחלט עובדות לטובתו. גטוזו יוכל לנצל את מוסר העבודה של סמו על מנת להפוך אותו לאיש למשימות מיוחדות. בין אם זה מימין, משמאל או מהאמצע, קאסטייחו יגרום לצרות לכמעט כל יריב שיתמודד מולו,

סמו קאסטייחו לא מתאים לליגה האיטלקית. לפחות לא לסרייה A הקשוחה וההגנתיות של פעם. נגד הגנות הברזל הצפופות המהירות שלו פשוט לא הייתה אפקטיבית. אבל לסריה A של השנים האחרונות, עם שיאי שערים וקבוצות שמעיזות יותר, סמו קאסטייחו מתאים נהדר. הרוסונרי מביאים שחקן כישרוני עם פוטנציאל אדיר ויכולות שחסרות להם, שעם מוסר העבודה שלו יכול להתפתח לשחקן טופ מאוד משמעותי לקבוצה בשנים הקרובות.

סמו קאסטייחו samu castillejo
Credit to "samu castillejo" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח