טום בריידי רוצה לנצח גם את הזמן

לשאר הטורים בספיישל סופרבול  52

אנחנו, כהורים, מאחלים תמיד לילד שלנו את הכי טוב בעולם.
לדוגמא שיהיה עשיר, או ספורטאי מצטיין, או חכם, חריף ונחוש להצליח, או נשוי לאישה יפיפייה ומצליחה.
ואם לילד שלכם יהיו את כל הדברים האלו ביחד? תגידו שהוא מושלם? שאין דברים כאלה?
אז זהו, יש אחד כזה, הוא משחק פוטבול וקוראים לו טום בריידי.

בריידי נגד גודל

כך פתחתי את הטור שכתבתי לפני קצת יותר משנה על טום בריידי, הקוורטרבק של קבוצת ניו אינגלנד פטריוטס.
מאז בריידי זכה בסופרבול החמישי שלו וסגר כמעט סופית את הדיון מיהו שחקן הפוטבול הטוב ביותר בכל הזמנים, לפחות לעשרים שנה הקרובות.
ביום ראשון הקרוב הוא יופיע בסופרבול השמיני שלו, שזה הרבה יותר הופעות מרוב קבוצות הליגה.
עד כדי כך ההישגים שלו גדולים, בעיקר בפלייאוף שבו הוא מחזיק בכל שיא אפשרי, שאם הייתם מחלקים את הקריירה שלו לשני חלקים/שחקנים, כל אחד מהשחקנים הללו היה מדורג בין עשרת הגדולים בכל הזמנים, מכיוון שאין הרבה ק"ב שהופיעו ארבע פעמים במשחק הגדול.

טיקטיק מונדיאל

לפני שנה חשבתי שהמטרה שלו היא לזכות בעוד תואר ולהיות "הגדול מכולם", והיום אני משוכנע שהמטרות שלו שאפתניות בהרבה, ואת חלקן הוא אינו מסתיר.
בריידי הצהיר בשנים האחרונות שהוא מתכנן לשחק עד גיל 45 לפחות. כבר היום, כשהוא בן 40, ומשחק בטופ של הטופ בספורט פיזי וקשוח, הוא חריג בכל קנה מידה ואני לא זוכר שום ספורטאי שמתקרב לכך. אולי רונאלדו או לברון יגיעו לכך עוד מספר שנים. אולי.

בשנה האחרונה בריידי התמקד בשלושה תחומים עיקריים: הישגים וניצחונות על המגרש, לגרש את היורש החתיך והמוצלח שלו מהקבוצה וקידום המותג הפרטי שלו, TB12, שמסמל את פילוסופיית החיים שלו.
בריידי פתח מרכז בריאות וספורט גדול קרוב לאיצטדיון של הפטריוטס שמשמש אותו, חלק מחבריו לקבוצה וכל מי שמוכן לשלם ולחיות על פי תורתו.

בריידי, בליצ'ק
Via NFL Facebook page

בריידי והמנטור שלו, אלכס גואררו, טוענים שניתן להאריך את הקריירה ולשמור על רמה גבוהה לאורך זמן רב באמצעות שילוב של אימונים מתאימים, תזונה נכונה, אימונים קוגניטיביים ואורח חיים הוליסטי בריא. הסיפורים על כך שבריידי אוכל אך ורק מזון בריא והולך לישון בשמונה בערב ידועים כבר שנים רבות. אין בתיאוריה הרבה חדש, אלא שבריידי טוען שהשיטה שלו אמורה לצמצם את הסיכון לפציעות ולקצר את זמן ההחלמה, אם חס וחלילה נפצעים. הוא קורא לזה – pliability (גמישות).
האימונים שלהם שונים מהשיטות המקובלות ומטרתם היא להגיע לשרירים רכים וארוכים וכך גם עמידים יותר בפני פציעות.

יש לבריידי אתר אינטרנט פעיל שמספר בשבחי התוכנית וכמובן מוכרים בו מוצרים רלוונטיים לאימון ותזונה.
אם בריידי הוא הדוגמא להצלחת התוכנית, הרי שהיא מושלמת, מאחר והוא טוען שהיום הוא במצב פיזי טוב יותר מאשר בתחילת הקריירה שלו לפני שמונה עשרה שנים, וכשאני משווה תמונות שלו אז והיום, אני נוטה להסכים איתו.

לאחרונה הוא השיק סידרת דוקו-ריאליטי (tom vs. time) שבה הוא נותן הצצה קטנה ונדירה לחייו הפרטיים וכמובן מפמפם את עיקרי תורתו. הוא מדבר בה על המחוייבות המוחלטת שלו למשחק, על הצורך באיזון בכל תחומי החיים ועל חשיבות מנוחה מתאימה. במקביל הוא גם פירסם ספר על השיטה (The TB12 Method: How to Achieve a Lifetime of Sustained Peak Performance), שהגיע מיד לראש טבלת רבי המכר של אמזון.

אז בריידי רוצה לשחק עד גיל 45 או עד אינסוף אם אפשר ובינתיים הוא בכיוון הנכון.

טום בריידי
Credit to "New England Patriots" Facebook page

אני חושב שבנוסף לכך הוא רוצה להוכיח שהשיטה שלו יכולה להתגבר גם על פגיעות המוח מהם סובלים מרבית שחקני הפוטבול. התופעה נקראת CTE והיא אובחנה לראשונה לפני מספר שנים. המחקר העיקרי שנעשה בנושא הראה שהתופעה פוגעת ברוב המוחלט של השחקנים, והיא מאופיינת בדיכאון, דמנציה, בלבול ואיבוד הזיכרון.
בפגרת הקיץ האחרונה אמרה אישתו של בריידי, הדוגמנית המצליחה ג'יזל בונדשיין, שהוא סבל במהלך העונה שעברה מזעזוע מוח והמשיך בכל זאת לשחק, למרות איסור מוחלט של הליגה, שמחייבת את כל השחקנים לעבור נוהל מסודר של התאוששות שאורך לפחות שבועיים, במקרה שאובחן אצלם זעזוע מוח. בראיונות שקיים אחר כך בריידי הוא לא הכחיש ולא אישר את הידיעה והתחמק בדיפלומטיות מתשובה. בתום בדיקה הנהלת הליגה הודיעה שלא נמצאו ממצאים המצביעים על זעזוע מוח ואם היתה מגלה שהוא אכן הפר את הנוהל היא היתה מענישה אותו ואת הקבוצה בחומרה.

אומנם בריידי יודע לשמור על עצמו במגרש היטב, אולם גם הוא כבר ספג לא מעט חבטות לראשו במהלך הקריירה, אם כי נכון לעכשיו נראה שאין לכך השפעה על תיפקודו בתוך המגרש ומחוצה לו. אני בטוח שאחרי שהוא יפרוש, אם בכלל, הוא יציג את פילוסופיית החיים שלו כפיתרון גם לתופעת ה CTE.

בעבר וגם היום קשה לי להתחבר לבריידי שהוא סוג של רובוט על המגרש, והכל אצלו מושלם ומתוקתק, אבל כאחד שחווה את משבר גיל הארבעים מזמן, אני מוריד את הכובע ואת הקסדה, בפני אדם שפשוט עושה את המקסימום בשביל להצטיין בתחום שבו הוא עוסק כל כך הרבה זמן.

בצבא היינו אומרים ש"עדיין לא נולד הבן … שיעצור את הזמן".
יתכן וטעינו.

לשאר הטורים בספיישל סופרבול 52

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח