חצי הכוס המלאה של מכבי

אפשר להסתכל בקלות על חצי הכוס הריקה – להתבאס מזה שלקח לנו, אוהדי מכבי תל אביב, 360 דק‘ עד שראינו גול ששחקן מכבי כובש בבלומפילד, אפשר להתבאס מזה שהבקענו הכי מעט שערים מבין חמשת המקומות הראשונים בליגה ואפשר להתבאס מזה שניצחנו רק בחצי מהמשחקים בבלומפילד עד היום וגם זה מול קבוצה עם 10 שחקנים וקבוצה ששיחקה 90 דקות עם רז מאיר.

אבל, אני בוחר היום להסתכל על חצי המלאה, ויש כזאת, הנה חמשת הנקודות שלי לכוס המלאה:

1. הגנה – מכבי שברה את שיא הדקות הרצופות ללא ספיגה ושברה את שיא המשחקים ברצף ללא ספיגה מתחילת העונה, רבותיי, שמונה משחקים ללא ספיגה זה לא הולך ברגל.

לא רק שמכבי לא סופגים, אפילו לא מצליחים לתקוף אותם, טננבאום שובר שיאים מבלי לגעת בכלל בכדור, בחלק מהמשחק אפילו ראיתי אותו רץ בספרינטים כדי לא להתקרר יותר מידי.

ההגנה של מכבי עושה עבודה נהדרת, היא מורכבת משלושה זרים שללא ספק הופכים אותה להגנה הטובה ביותר שהייתה בישראל בשנים האחרונות, הם אפילו גורמים לטיבי לחזור לימיו הגדולים.

היו הרבה ספקות לגבי ג‘ראלדש, אבל אני חושב שהוא תחליף ראוי לדסה, הוא טוב יותר בהגנה והוא מתחיל להראות ניצוצות גם בהתקפה.

אין מה להוסיף על סאבוריט, הוא שחקן ברמה מעל הליגה, גם בהגנה ובהתקפה.

זאיר אמאדור שקצת חטף מהתקשורת והקהל עושה עבודה נהדרת, הוא פיזי ומהיר ומצליח להעלים את כל החלוצים שהיו נגדנו עד עכשיו.

טננבאום. כל הכבוד על השיא
טננבאום. כל הכבוד על השיא (עמוד הפייסבוק של מנהלת הליגות)

2. שחמט של איביץ – איביץ נפגש 5 פעמים עם באר שבע של בכר והוא עם מאזן מדהים של 3 ניצחונות ו2 תיקויים  ויחס שערים של 9-1 לטובת מכבי ואיביץ.

גם היום, איביץ פשוט עשה שחמט לבכר. למען האמת, לא היה הרבה תחכום אצל איביץ, הוא עשה את הטריק מהעונה הקודמת – לחץ גבוה, גבוה מאוד, שחקני מכבי דחפו קדימה וכמעט לאורך 90 דק‘ היה לחץ של החלק הקדמי של מכבי אל מול החלק האחורי של ב“ש.

בכר בא לשחק על 0-0, גם בקרנות של ב“ש, נשארו שחקני ב“ש מאחורה ובקרנות של מכבי כל ה-11 של ב“ש נשארו בתוך הרחבה של האדומים, אפילו לא היה ניסיון להתקפה מתפרצת.

כשויטור קיבל את האדום (המוצדק לגמרי), בכר הבין שהוא בצרות אבל קפא וכנראה חיכה ולמחצית ושילם מחיר, גול בדקה ה-45 (עמוק בתוספת הזמן), מהמכה הזאת בכר כבר לא ידע להתאושש, הוא ניסה להחליף חלוץ בחלוץ ורק בסוף זרק את ממן במקום מגן אבל גם זה לא עזר.

איביץ עם חילופים מצוינים הכניס עוד עוצמה בהתקפה עם שכטר, אצילי וגולסה וזה הוביל גם לגול השני בשלב מאוחר יחסית, השער יכל להגיע לפני, הפספוס של אצילי מ3 מטר זה עניין של חלודה שצריך להסיר.

אני מקווה שאיביץ גם הסיק מסקנה לגבי בלקמן – הקבוצה נראת טוב יותר כשהוא לא משחק, הוא עושה יותר נזק מתועלת והיום הייתה ההוכחה לכך.

3. חזרת הפצועים – סוף סוף הפצועים של מכבי מתחילים לחזור, ולי אישית זה פתח את התאבון, אמנם אצילי היה חלוד מאוד ואפילו החטיא גול של מאה אחוז אבל הוא הוסיף את הלחץ שלו והמהירות שלו בחלק הקדמי,  גולסה הכניס הרבה כח ומהירות באמצע וגם שיפר את משחק המעבר של מכבי בין ההגנה להתקפה.

אני בטוח שהחלודה קצת תרד ואצילי וגולסה יחזרו לעצמם ואיתם ההתקפה שלנו תשתפר.

בנוסף, אני גם מחכה לניקוליץ, אני מקווה לגלות שהוא זר טוב שייתן חיזור ולחזרה של ייני שישפר את משחק המעבר וייתן לנו עוד אופציות בהתקפות מתפרצות.

לגבי השוער היווני, שייקח את הזמן בינתיים טוב לי עם טננבאום.

גולסה ומיכה בדרך לחגיגה עם שכטר
גולסה ומיכה בדרך לחגיגה עם שכטר (עמוד הפייסבוק של מנהלת הליגות)

4. גלזר – האמת, אין הרבה מה להרחיב, גלזר פשוט במשחק מושלם ללא טעויות, הגדולה של גלזר שלא רק שהוא מצוין, הוא גם גורם לברסקי להראות טוב יותר ומשרה עליו ביטחון.

גלזר היום הזכיר את הקשרים האחוריים האיטלקיים של שנות ה-2000, גטוסו ופירלו, הוא מגיע כמעט לכל כדור ראשון, הוא מכניס המון ראבק וראיית משחק הגנתית מעולה.

הלוואי ורק ימשיך ככה. גלזר למעשה הוכיח שמרכז השדה של מכבי לא תלוי בפרץ ואפשר להסתדר גם בלעדיו, אני מקווה שזה דווקא ידרבן את פרץ וייתן לו מוטיבציה לחזור ליחכולת הטובה של העונה שעברה כדי לקבל חזרה את חלוצת ההרכב.

5. האווירה והקהל – האווירה בבלומפילד נהדרת, כשהקהל מגיע, ובינתיים הוא מגיע, יש אווירה מצוינת.

התפאורה הייתה מדהימה, הרעש לא הפסיק והאצטדיון פשוט רעד. בלומפילד מתקן ברמה גבוהה מאוד שפשוט עושה חשק לבוא לראות משחקי כדורגל, ראיתי גם המון ילדים ונשים ביציע והלוואי וזה ימשיך.

אני מקווה שנשבור את השיא הבית של ב“ש ונהפוך את בלומפילד למבצר.

אגב, כאן המקום לציין את אוהדי ב“ש שלאורך כל המשחק עודדו את הקבוצה שלהם בלבד ונמנעו מלקלל ולהשמיץ את מכבי.

בנוסף, זה מקום טוב לגנות את רימון העשן שנזרק ביציע הפועל ב“ש וזה אחרי שפעמיים נזרק רימון עשר ביציע של מכבי, מנהלת הליגה חייבת להתייחס לזה ברצינות ולהעניש בחומרה את האוהדים, כן, גם אם נקבל משחק רדיוס.

הקהל עשה את העבודה
הקהל עשה את העבודה (עמוד הפייסבוק של מנהלת הליגות)
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח