חיו ותנו לחיות

מאז שאני זוכר את עצמי ואת הכדורסל הישראלי ישנה באוויר איזושהיא טענה נגד מכבי. אם זו שיטת הפלייאוף, יתרון ביתיות, מוני ושמעון מרמים והפעם המתאזרחים שלה. פתאום כולם צדיקים גדולים ויוצאים נגד פארמר שהעדיף לשחק בטורקיה בזמן המלחמה ונגד רוצ'סטי חובב הכנסיות.

שאלת המתאזרחים היא בהחלט שאלה נכונה ונושא שצריך להיבדק במלוא הרצינות. זאת בעיה שקיימת אצלנו בתור מדינה, בתור עם, והיות והכדורסל (והספורט בכלל) הוא פשוט השתקפות של המדינה, הבעיה קיימת גם שם. אם המקטרגים רוצים ממש להיכנס אל תוכן הבעיה, אז למה בכלל מאשרים למתאזרח לשחק בנבחרת ישראל? למה אין לאף אחד טענות נגד יותם הלפרין וגל מקל שלא רוצים לחזור לשחק בישראל בגלל מיסים? מה מצפים מקבוצות שמשחקות באירופה? גם ככה אנחנו בקושי מצליחים לעמוד שווה מול שווה נגד אריות היבשת.

אני מבין איך מכבי נתפסת בעיניי המתחרים, אני מבין את ניקור העיניים ואני מבין גם את תחושת אי התחרות. בין אם למכבי היו צריכים לאשר את פארמר ורוצ'סטי היא שאלה שכרגע לא רלוונטית מכיוון ששני השחקנים קיבלו אזרחות ישראלית ממדינת ישראל ולא מאיגוד הכדורסל. כך או כך, שאר הקבוצות פשוט צריכות להתעסק בעצמן וזהו. באמת, נמאס כבר מהאשמות נגד מכבי ושמעון, מספיק.

נכון, למכבי יש כרגע יותר כסף ושום דבר לא ישנה את זה, אז מספיק ליצור חוקים נגד מכבי, הגיע הזמן ליצור חוקים לטובת הליגה, חוקים נגד מכבי משולים לפלסטר במקום ניתוח, זה פשוט לא אפקטיבי כי הוא לא מטפל בבעיה, רק בהשלכות שלה. חוקים כאלו יצטרכו להשתנות בכל פעם מחדש עד אין סוף. אני תומך בקידום הכדורסלן הישראלי, אבל זה משהו שצריך להיעשות בצורה מסודרת מהיסוד ולא דרך איזושהיא חלטורה נגד מכבי.

בתור אוהד מכבי קשה לי מאוד להגיד את זה, אבל אחרי שנים של ניסיונות כושלים להשתלח במכבי עם כל מיני תירוצים מצחיקים, ברגע שבירושלים הפסיקו להתעסק במכבי, הפועל הפכה להיות קבוצה אימתנית ומצליחה, כזאת שגם מכבי חוששת ממנה לפעמים. זה לקח חשוב לשאר קבוצות הליגה, תשקיעו בגידול שחקנים תשקיעו במסורת ובעבודה קשה, זה ישתלם הרבה יותר מאשר עוד חוק קיקיוני נגד מכבי.

Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח