זהירות מוקש – על הגרלת מוקדמות יורו 2020 של נבחרת ישראל

אין שום סיטואציה עבור הכדורגל הישראלי שבה הוא יכול לשמוח או "לחגוג" הגרלה, כפי שנכוונו בעבר. אבל, אפשר לומר שהגרלת מוקדמות יורו 2020 נחשבת להגרלה נוחה יחסית לאפשרויות האחרות שקיבלנו עם לא מעט מוקשים. תזכורת: ישראל מהדרג השלישי הוגרלה ביחד עם פולין, אוסטריה, סלובניה, מקדוניה ולטביה (מסודרות לפי הדרגים) כששתי הראשונות יעפילו ליורו.

הגרלת יורו 2020
קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל
  • ההגרלה נוחה בעיקר בשני הדרגים העליונים, פולין עם מונדיאל מאכזב וליגת אומות בינונית היא כנראה הנבחרת הכי פחות טובה בדרג א' (רק שער השיוויון של הולנד מול גרמניה הותיר אותם בדרג א'). אבל שלא תטעו. עם חוד אימתני שכולל את לבנדובסקי, מיליק ופיאטק, (וייז'י בז'צק על הקווים) ולא רק, פולין היא הנבחרת החזקה בבית ומועמדת בכירה לסיים בראשו.
  • אני לא יודע מה היה ברור לי יותר ביממה האחרונה, שרוקאביצה יחמיץ את הפנדל או שנוגרל מול אוסטריה. האוסטרים לא הצליחו למנף את ההצלחה בהעפלה ליורו הקודם, והיא גם כן אפשרות נוחה יחסית בדרג ב', אבל שוב, נבחרת הרבה יותר חזקה מאיתנו. המינוי של הרצוג והמפגש מול האוסטרים ייקח אותנו לאותו ערב עגום ברמת גן, אבל אולי צריך להיות קצת יותר אופטימים ולהיזכר בפעם האחרונה בה העפלנו לפלייאוף (עזבו מה קרה לאחר מכן) כשניצחנו את אוסטריה 0-5 כמעט לפני 20 שנה.
  • המזל העיר לנו פחות פנים בדרגים הנמוכים יותר. סלובניה די באמצע הדרג הרביעי ולמען האמת אני לא חושב שהיא נבחרת פחות טובה משלנו. מקדוניה ביחד עם קוסובו היא החזקה בדרג החמישי, וכבר ראינו בקמפיין הקודם שזוהי לא נבחרת שאנחנו עדיפים עליה משמעותית ובהחלט אפשר להפסיד מולה נקודות. ננסה להתנחם בכך שהמקדונים יבואו נינוחים יותר (או אולי עם יותר מוטיבציה?) מכיוון שהם כבר העפילו לפלייאוף של ליגת האומות בדרג ד'. לטביה, למרות שלא הצליחה לנצח את אנדורה בקמפיין האחרונה, היא עדיין הנבחרת הכי פחות חלשה בדרג השישי.
  •  ולמרות המוקשים הללו, אי אפשר להתלונן. איך תעזור הגרלה נוחה בדרגים הנמוכים אם בדרגים הגבוהים למשל מקבלים את הולנד וגרמניה? אבל זה הולך להיות בית מאוד צמוד, נבחרות יאבדו נקודות מול כל הדרגים. ישראל יכולה לסיים את הבית הזה במקום השני, אבל גם במקום החמישי.
    לבאנדובסקי, פולין
    Credit to "Poland – National Football Team" Facebook page
  • מעבר למוקדמות, אנחנו מסתכלים על התמונה הרחבה יותר כדי להבין איך ישראל יכולה בכל זאת להגיע לפלייאוף של דרג ג' בחודש מרץ 2020. זאת בהנחה שלא נעלה ליורו דרך המוקדמות עצמן.
  • קודם כל, ישראל צריכה לקוות שלפחות 2 מ-5 הנבחרות שסיימו מעליה (סרביה, פינלנד, סקוטלנד, נורווגיה ובולגריה) בדרג ג' יעפילו לטורניר דרך המוקדמות הרגילות. סרביה בהחלט יכולה לעשות זאת בבית ב' עם פורטוגל ואוקראינה. בולגריה (יחד עם אנגליה וצ'כיה) יכולה לסיים שנייה, נורווגיה תנסה להקדים בדרבי סקנדינבי את שבדיה כשגם ספרד באותו הבית איתן, סקוטלנד תנסה להפתיע את רוסיה (ובלגיה) ופינלנד את איטליה, בוסניה ויוון.
  • אם זה לא ילך, ישראל צריכה לקוות שלפחות 18 מ-20 הנבחרות שיעפילו דרך המוקדמות, יהיו נבחרות שמדורגות מעליה. במקום להתחיל לשבור את הראש, בואו נסתכל הפוך, זה אומר שישראל צריכה שלא יותר מ-2 נבחרות מדרג 4 ומטה יעלו ליורו. מהסתכלות זריזה על הבתים, המוקשים הם בבית א' שם מונטנגרו יכולה לסיים שנייה ובית י' שם גם ליוון סיכוי לסיים סגנית. בסה"כ, סיכויים לא נמוכים שנהיה בפלייאוף של ליגת האומות.
  • חומר למחשבה: אופ"א הינדסה שיטה די מוזרה ומסובכת שבה כל משחק חשוב ומכריע, אבל היא לא חשבה על משהו אחד, השיטה הזו יכולה להביא ל"ויתור על משחקים". ניקח לדוגמא את ישראל שלנו, נניח ו נאבד סיכוי להעפיל דרך המוקדמות, וסלובניה מדרג ב' תתמודד עם העלייה עם אוסטריה. לישראל יש אינטרס שאוסטריה תעפיל לטורניר, ולא סלובניה. מה יקרה במקרה כזה? נניח וישראל מארחת את אוסטריה במשחק האחרון ובדקה ה-90' לאוסטריה יש בעיטה חופשית. מי יפתח הפעם רגליים?
נבחרת ישראל
קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח