ונעבור לפרסומות – סופרבול 2017

הנה זה מגיע אחד מאירועי הספורט הגדולים של השנה בארה"ב הסופרבול ה-51 במספר. הלילה יפגשו הניו אינגלנד פטריוטס והאטלנטה פלקונס למשחק שיכריע את אליפות ה-NFL, אך המשחק הזה הוא הרבה מעבר ל"רק ספורט", הוא אירוע שהפך עם השנים ליום חג של ממש לאמריקאים, שכולל בתוכו הופעות של אמנים וזוכה לרייטינג הגבוה ביותר במדינה.
האמת שהקשר שלי לפוטבול הוא מקרי לגמרי, אני מעדיף את הפוטבול שלי עגול או יחד כחלק מצרוף המילים "פוטבול מנג'ר". ומה בכל זאת? פרסומות כמובן. אחת מהמסורות הכי גדולות של הסופרבול הן הפרסומות שיחד עם הרייטינג הגבוה מגיעות מושקעות ויצירתיות. אומנם לא מעט מהמפרסמים מחכים לרגע האחרון (המחצית) כדי להציג את הפרסומת המנצחת שלהם, אך עדיין בחרתי לכם את עשרת הפרסומות האהובות עליי שיצאו לקראת "הסופר-סאנדיי".
מקום 10: גאווה ישראלית 1# – Intel

אינטל תציג את טכנולוגיית ה-FreeD 360 במהלך המשחק, טכנולוגיה שפותחה ע"י סטארטאפ ישראלי שנרכש בשנה שעברה ע"י ענקית הטכנולוגיה. בשביל להציג אותה בפרסומת הם השתמשו בקוורטרבק המשחק בניו אינגלנד פטריוטס, טום בריידי. אגב בטכנולוגיה הזאת השתמשו השנה כבר בקלאסיקו של ליגה הספרדית ומשחקי הNBA, כבוד!

מקום 9: גאווה ישראלית 2# – Wix.com
סיכוי גדול שכבר נתקלתם בפרסומת הסופרבול של גל גדות, פרסומת לWix אתר שמאפשר לאנשים לפתח וליצור אתרים בעצמם. יחד עם כוכב סרטי הפעולה ג'יסון סטיית'ם, מציגים פרסומת מלאה באקשן ומכות. מה קשר לבניית אתרים? אולי זה מסביר את המקום התשיעי. אבל פרסומת באמת מושקעת.

אה… ויש גם חלק שני אולי את זה לא יצא לכם לראות:

מקום 8: רגע מתוק – Skittles
מותג הסוכריות מציג פרסומות מושקעות מדי שנה לסופרבול. השנה הם הפיקו פרסומת משעשעת, מופרעת וקצרה, כמו שפרסומת צריכה להיות. אז מי יכול ליהנות מהסוכריות? כל המשפחה… ועוד.

מקום 7: שוויון זכויות – Audi America
מגמה מעניינת בעולם הפרסום היא לא להציג מוצר אחד ספציפי ולנסות למכור אותו, אלא להציג את יתרונות המותג. במקרה הזה מדובר בנתון שאודי ארה"ב גאים בו – שהם משלמים לכל העובדים שלהם בצורה שווה בלי הבדלי מין. סיבה טובה לפרסומת עם מסר חיובי.

מקום 6: למען הסביבה – Kia

מותג הרכב הקוריאני רוצה להוכיח כמה הרכב החדש שלו בריא לסביבה, אז הם לקחו את השחקנית הקומית מליסה מקארתי ויצרו פרסומת מצחיקה, שבאה לנסות להוכיח שאם אתה רוצה להיות לוחם למען איכות הסביבה קודם תתחיל ברכב החדש שלהם.

מקום 5: חושבים על העתיד – Ford
דיברתי קודם על כך שהפרסומות בשנים האחרונות הולכות לכיוון הצגת יתרונות המותג, ולא מכירת מוצר ספציפי. אז פורד מביאים לנו בפרסומת הזאת קטעים מעצבנים מהחיים שבהם אנחנו נתקעים, ויחד עם שיר מעולה מסבירים לנו איך פורד כמותג לא נתקעים במקום אלא תמיד חושבים על העתיד.

מקום 4: להקדים תרופה למכה – Squarespace
כל מי שאי פעם רצה להקים אתר, מכיר את התחושה המאכזבת שאתה מגלה שדומיין (כתובת האתר) שרצית כבר תפוס. ומה אם אתה איש קולנוע אדיר כמו ג'ון מלקוביץ'? הנה פרסומת שתגרום לכם ללכת ולברר האם הכתובת של שמכם כבר תפוסה.

מקום 3: הרלוונטי – Budweiser
בשנים האחרונות הציגה באדוויזר פרסומות יפות וחמודות שמכילות חיות חווה. אבל השנה ולא במקרה הם החליטו לספר את סיפור הגירתו של מייסד מותג הבירה מגרמניה לסנט לואיס ארה"ב. זו כמובן התגובה למדיניות ההגירה החדשה שמציג נשיא ארה"ב החדש, הפרסומת יצרה לא מעט רעש בארה"ב וגם זו דרך טובה לקבל חשיפה ולהעביר מסר.

מקום 2: דואגים לצופים – Tostitos
אז אחרי הרבה בירות ורכבים, לא צריך להיות גאון כדי להבין שזה לא הולך ביחד. אז בטוסטינוס החליטו שיחד עם החטיפים שלהם תגיע ערכה שתבדוק האם אתה כשיר לנהיגה, ובמקרה ואתה לא (סביר להניח) תקבל 10$ הנחה להסעת אובר. בתקווה שזה יגרום לכך שהצופים באירוע הכי נפצה השנה, לא ינהגו חזרה לביתם תחת השפעת אלכוהול ויסכנו את עצמם ואחרים. אכן זה רעיון גדול שמבין ממש את קהל היעד, אבל מחקירה קטנה שלי, גיליתי שיונפקו רק 1,000 שקיות כאלה לאנשים נורא ספציפיים, אז זה יותר גימיק, אבל עדיין ממש טוב.

מקום 1: מה  שבאמת קורה במחצית – Febreze
מחצית זה הזמן הפנוי היחיד שיש לך במהלך המשחק, בכל ספורט שיש ובמיוחד במשחק כזה מותח. אז עם כל הכבוד להופעות והפרסומות במהלך המחצית של הסופרבול, זה הזמן הפנוי היחיד ללכת לשירותים. אפילו יש אגדה אורבנית שבמספר ערים בארה"ב, קרסה מערכת הביוב בגלל העומס שיש בזמן המחצית. דבר שהתברר כלא נכון, אבל בהחלט הגיוני להגיע למסקנה שרוב האנשים מנצלים את הזמן הזה להתפנות. יחד עם עריכה ממש מגניבה יצרו פה פרסומת טובה שמשתמשת בתובנה האדירה הזאת. למה בדיוק הפרסומת? אני אתן לכם לחכות לסוף הפרסומת ולגלות.

אז אלו הבחירות שלי. יש עוד עשרות פרסומות שלא הכנסתי לכאן, ויש את אלה שעוד יפורסמו במהלך האירוע עצמו. יש פרסומות אחרות שראיתם ואהבתם, כתבו אותם בתגובות שגם אני ושאר הקוראים נוכל ליהנות.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח