הרוקי שילמד את האמריקאים שיעור נוסף בדראפט – על גוגה ביטאדזה, הסנטר של נבחרת גאורגיה

// מאת דניאל ליפשיץ – ג'אמפ בול – ישראל

לא רצינו לקשר בניהם, אבל קשה מאוד שלא. בדראפט 2018 נבחר ילד סלובני בשם לוקה דונצ'יץ' במקום השלישי, והועבר מאטלנטה הוקס לדאלאס מאבריקס. דונצ'יץ' הגיע לליגה הטובה בעולם לאחר רזומה מרשים, אך נטה לקבל זלזול מהאמריקאים. כל זאת בשל סיבה אחת – העובדה כי הוא מגיע מאירופה. האמריקאים לא האמינו ש-MVP ביורוליג באמת מעיד על משהו, והאירופאים מאידך – מתגאים על שידעו לפני כולם כי דונצ'יץ' יהיה שחקן מוצלח ב-NBA.

Credit to "Luka Doncic" Facebook page

 

תזכרו את דונצ'יץ' בצד, וכעת נתמקד בסנטר בן ה-19 של בודוצ'נוסט המונטנגרית. שמו גוגה ביטאדזה, המתנשא לגובה של 2.11, וכבר זכה להשוואות מחמיאות ליוסוף נורקיץ' מפורטלנד. כבר לפני שנה וחצי הוא זומן לסגל נבחרת גאורגיה הבוגרת, ולא בכדי. בקיץ שחלף לא מעט סקאוטרים לטשו את עיניהם, והגיעו לצפות במשחקיו של הסנטר בנבחרת המקומית. לאחר שעשה חיל בנבחרות הצעירות, הוא הציג יכולת מצוינת מול החבורה של עודד קטש: במשחק הראשון נגד נבחרת ישראל, ביטאדזה פלרטט עם דאבל-דאבל (13 נק', 9 ריב'). בהתמודדות השנייה עם הכחולים-לבנים, הוא נתן תצוגה נהדרת על הפרקט – 18 נק', 7 ריב', 2 חט', 3 חס' ועל הדרך גם אסיסט בדרך לעוד ניצחון על הישראלים. פלא שהוא נבחר למצטיין באותו משחק?

 

לאחר קיץ מוצלח מבחינתו של הסנטר הצעיר במדים הלאומיים, ביטאדזה המשיך להראות מה הוא יודע גם בליגה האדריאטית. במדי "מגה לקס" הסרבית, הוא העמיד ממוצעים של 20.2 נק' ו-7.9 ריב' למשחק. קבוצת היורוליג בודוצ'נוסט, המשחקת גם היא בליגה האדריאטית – קפצה על המציאה. הגאורגי הבינלאומי השיב בחיוב, וידע כי יכולת טובה גם בזירה האירופית – יכולה להקנות לו מקום גבוה יותר בדראפט 2019.

עד כה נראה כי המעבר בהחלט עשה לו טוב. ביטאדזה מעמיד ממוצעים של 14.7 נק' ו-7.3 ריב' ביורוליג, וב-6 משחקים הפך לאחד מהשחקנים החשובים ביותר של בודוצ'נוסט. הסנטר אף מראה יכולות הגנתיות מרשימות, הכוללות 3.2 חסימות למשחק – מה שהופך אותו לשחקן אול אראונד שלם וטוב. לאורך השנים ביטאדזה נחשב גם לאיום טוב מבחוץ, עם אחוזים טובים מהשלוש בליגה האדריאטית. ביורוליג הוא עדיין מתקשה מחוץ לקשת (25%), אך ייאמר לזכותו כי עבד על חיסרון אחר שלו, מסת השריר.

 

ביטאדזה הפך לשחקן בוגר, וההופעות ביורוליג עוזרות לו לא מעט במוק-דראפט של 2019. לפני כשנה חזו כי הסנטר ייבחר במקום ה-32, וכיום הוא מעלה את עצמו למקום ה-24 באתרי דראפט מוכרים. התחושה היא שעדיין מדובר במקום נמוך ביחס למה שמגיע לו – ביטאדזה התפתח במגה לקס, בדיוק כמו ניקולה יוקיץ' הנהדר, והעונה הוא בדרך הבטוחה להיכנס לחמישיית העונה בליגה האדריאטית. אם בליגה האדריאטית עסקינן, חשוב לציין כי הוא השחקן השלישי בהיסטוריה שהגיע (אשתקד) לממוצעים של מעל 12 נק' ו-7 ריב' בגיל 18, ביחד עם אנטה זיזיץ' וניקולה יוקיץ'.

"זה טוב שיש לי מספרים כמו של יוקיץ' וזיזיץ', אבל עדיין יש לי הרבה על מה לעבוד. אני חושב שאני יכול להשתפר עוד בזריקה מחוץ לקשת ובריבאונד ההתקפה. זה החלום שלי להגיע ל-NBA ואני בטוח שאני יכול להראות שם את היכולות הטובות שלי בזריקה, את האתלטיות שלי ואת העבודה הקשה שאני משקיע כדי להצליח."

Goga-Bitadze גוגה ביטאדזה

 

ההשפעה של דונצ'יץ' עדיין מחלחלת אל תוך אמריקה. ביבשת יודעים שטעו בנוגע לשחקן שמגיע מאירופה, ואולי מדובר בסטיגמה כלפי אלו שלא גדלו במכללות. בינתיים אנו, האירופאים, נהנים מתצוגות תכלית של ביטאדזה, ומהלעג של האמריקאים כלפי היורוליג והליגות המקומיות. האירופאים לא יקוו לבחירה גבוהה יותר (ומוצדקת) של ביטאדזה בדראפט המתקרב, אלא יקוו שכמו לוקה דונצ'יץ', גם גוגה ביטאדזה – ילמד את האמריקאים שיעור נוסף בדראפט.

כנסו ופרגנו לדף הפייסבוק הנהדר – ג'אמפ בול – ישראל

Embed from Getty Images

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח