הקיטור ברכבת מבאר שבע

בתחנה בבאר שבע עמד קטר, אגרסיבי אך שקט, ממוצא פורטוגלי עם עבר בליגת אלופות במדי בנפיקה ליסבון והוא התחנה האחרונה בדרך אל השער של ב"ש גם בליגת העל וגם במסגרת האירופאית. לב"ש העונה מספר עוגנים נוצצים שגורמים לקבוצה להיראות טוב, להשיג תוצאות מעולות ולהוביל את הליגה בבטחה. מאור מליקסון הוא היהלום, לנאווקמה אפשר להוציא כדור רק עם שני לוחמי MMA ואלת בייסבול, שהר שורף בלמים כאילו רודף אחריו גל צונאמי ובוזגלו כבר עבר להתאמן על סיבוב לחיבורים עם עיניים קשורות.

בשביל ליהנות על המגרש נדרש שקט ורוגע וצריך בעל בית שנותן ביטחון לשאר השחקנים, ב"ש קנתה אחד כזה בקיץ האחרון – מיגל ויטור. נכון, לב"ש חוליית הגנה טובה מאוד שכוללת את שיר צדק, בן ביטון וקורהוט, שלושתם שחקני נבחרת וכולם יחד מספקים ביטחון מהחוליה האחורית, אך ויטור לא פעם מכסה על האחרים בעזרת ראיית משחק חכמה ומשחק ראש משובח, אך לא פחות חשוב, הוא עושה את העבודה בלי הערות או נפנופי ידיים, שכל כך מוכרים באזורינו, אלא בשקט ועם חיוך על הפנים. הוא מחייך לשופט ששולף לו כרטיס צהוב, לחלוץ שתיקל וגרם לו קושי בעמידה יציבה לדקות הקרובות וכמובן לקהל שמרעיף עליו אהבה.

מיגל ויטור גדל והחל את הקריירה שלו באימפריה הפורטוגלית בנפיקה ליסבון כשעלה מקבוצת הנוער לבוגרים בעונת 2007-2008 כשהוא רק בן 18 עם המון ציפיות לעתיד גדול. בעונה שלאחר מכן קיבל דקות משמעותיות במדי הקבוצה הבוגרת עם 15 הופעות בהרכב הפותח בליגה ו-22 הופעות בסה"כ כשהוא נמנה על סגל הנבחרת הצעירה של פורטוגל. בעונת 2009-2010 שימש כשחקן מחליף וקיבל דקות מועטות בעונה שהסתיימה באליפות וגביע של בנפיקה. בעונת 2010-2011 הושאל לעונה אחת ללסטר סיטי ששיחקה אז בליגת המשנה, ויטור חזר לבנפיקה עונה לאחר מכן בתור שחקן רוטציה עם מעט דקות משחק כשבסיום העונה הקבוצה סיימה במקום השני כסגנית של פורטו. בעונת 2013-2014 ויטור הועבר בהעברה חופשית לפאוק סלוניקי במדיה שיחק בשלוש העונות הבאות כבלם הרכב ראשון בהן הקבוצה סיימה במקומות שני, שלישי ורביעי בהתאמה כשאולימפיאקוס זוכה באליפות בשלושת העונות הללו. כאמור מהעונה הוא ה(ק)ויטור ברכבת הדוהרת של הפועל ב"ש.

מיגל ויטור הפועל באר שבע
קרדיט לאתר הרשמי של הפועל באר שבע

העונה האירופית הייתה חשובה מאוד להפועל ב"ש. לאחר שזכתה באליפות, האלופה רצתה להוכיח שיש לה מה למכור בזירה האירופית ושאת התוצאות המביכות והספיגה בצרורות היא מסוגלת להשאיר בעבר הרחוק עמוק בארכיון. לשם כך נדרשה הגנה יציבה עם מינימום טעויות גם בדקות גורליות ומול קבוצות עם ניסיון אירופאי עשיר. כשויטור שיחק במסגרת מוקדמות ליגת האלופות הקבוצה לא ספגה בשני מפגשים מול אולימפיאקוס ומול סלטיק בטרנר במשחק הירואי בו ב"ש הראתה עליונות ברורה מול הסקוטים והייתה קרובה כחוט השערה להעפלה היסטורית לליגת אלופות. במשחק הראשון בסלטיק פארק ויטור לא שותף בשל פציעה והחיסרון שלו הורגש במיוחד בדקות הגורליות בהן ב"ש צימקה ל-3:2 והייתה זקוקה לקור רוח שלו מול גלי ההתקפות של סלטיק. למעשה רק במחזור השלישי בשלב הבתים מול ספרטה פראג ב"ש ספגה לראשונה במסגרת האירופית כשויטור פותח בהרכב הראשון. בליגה ב"ש ספגה עד כה רק 3 שערי שדה לאחר 10 מחזורים.

מיגל ויטור הפועל באר שבע
Credit to Adi Peretz from the "Hapoel Beer Sheva FC" Facebook page

למרות מיקומו כשחקן האחורי ביותר לפני דודו גורש, ויטור מרגיש בנוח גם בחלק המגרש של היריב וכשצריך הוא תורם מספרים גם בחלק הקדמי. את השער הראשון של ב"ש במסגרת שלב הבתים הוא כבש מול אינטר בסן-סירו, ברזומה שלו שלושה שערים במדי לסטר ועוד 8 שערי ליגה (ושניים בגביע) ב-3 עונות במדי פאוק. העונה רק בתחילתה וכבר באמתחתו 2 שערים ו-2 בישולים, אחד מהם, בשבת האחרונה, לא היה מבייש גם את מסי לאחר שהקפיץ כדור מעל שחקן הגנה והשכיב את השוער לפני שמסר למיכאל אוחנה מול שער חשוף.

ויטור מעוניין לחזור לבמה המרכזית באירופה שם החל את דרכו, ביום חמישי, אם יוכיח עצמו שוב מול אינטר, ב"ש תשאיר לעצמה סיכוי להמשיך הלאה את העונה האירופאית מעבר לשלב הבתים. ויטור כנראה הבין שמקבוצות המכונות עיטים (בנפיקה) ונשרים (פאוק) המשייטות בגובה רב הוא מצליח פחות להתבלט ושאם הוא מעוניין לפרוץ קדימה הוא זקוק לקבוצה עם רגליים על הקרקע (ודבשת על הגב).

תגובה אחת