דרוש סמנכ"ל רכש

קיץ 2017, ב"ש חוגגת אליפות שנייה ברצף בצורה משכנעת והצהרת הכוונות של אלונה ברקת והמועדון היא הסתערות על שלב הבתים של ליגת האלופות. תכנית הרכש לעונה שבפתח כבר קורמת עור וגידים ושני מגינים תוקפים, דור אלו ואורן ביטון נרכשו מבעוד מועד כבר בחודש ינואר והמשיכו לשחק בקבוצותיהם עד לתום העונה וכעת מצטרפים אל שורות האלופה.

Spanish League - טיק טיק

ברק בכר מתכנן לבצע שינויים בצורת המשחק של הקבוצה ובעזרת שני המגינים החדשים שהצטיינו בבישולים בעונה החולפת באמצעות הרמות האחד מאגף ימין והשני משמאל הוא מחפש חלוץ 9 גבוה דומיננטי. תכנית הרכש שאמורה בשלבים אלו לעלות מדרגה ולהצניח את ה"אסים" החדשים של הקבוצה מתחילה ונמשכת ברגל שמאל. לאחר שמננדס הארגנטינאי מעדיף לחתום במקסיקו, הקבוצה מתפשרת על תומאש פקהארט הצ'כי והוא נקרא לדגל מא.א.ק אתונה.

בהמשך, בגזרת הקשר הימני, מצולמת דוקו-ריאליטי בשם "הבוזגלוס" וכשאלונה מבינה שחוץ מטלנובלה, המגעים עם אבא יעקב לא יניבו פרי, היא מנסה לצרף את עומר אצילי במקומו, אך הקשר המחוזר מעדיף לחזור לארץ למדי מכבי ת"א. שוב נשלפת תכנית מגירה והקשר הספרדי קואנקה, שעברו כנראה גדול מעתידו, מוחתם בשכר שיא מבחינת המועדון. בלבטים קשים, הובאן, שהיה אחד מסמלי המקצוענות ואהוב הקהל, משוחרר כדי לפנות מקום לזר ולמשבצת שהוא פינה מוחתם דן איינבינדר. המשך הסאגה מלווה בהחתמה של גיא מלמד ביודעין שהוא סוחב פציעה עד לחודש נובמבר ופרשת שיר צדק והסמים האסורים מאלצת את המועדון להחתים בלם נוסף ובעקבותיו מצטרף גם חאתם עבד אלחמיד לקבוצה.

מאור בוזגלו
בוזגלו. הטלנובלה הסתיימה, אבל המחליף לא משכיח אותו
Credit to Maor Buzaglo Facebook Page

7 שחקנים חדשים הצטרפו לאלופה בעונה הנוכחית, אף אחד מהם אינו שחקן הרכב פותח באופן קבוע!! שיאן הדקות מבין שחקני הרכש הוא דן איינבינדר, שקשה לומר שיכולתו שידרגה את הקבוצה מעבר לתרומתו של הובאן שבמקומו הוא הצטרף. במשחק הליגה האחרון מול בית"ר ירושלים איינבינדר הוא היחידי שפתח בהרכב מבין השבעה, שלושה נוספים (קואנקה, מלמד ופקהארט) נכנסו כמחליפים לאחר הדקה ה-80!! ושלושה כלל לא שולבו. כל השחקנים שנרכשו מלבד אורן ביטון, שנפצע כבר בתחילת העונה וגיא מלמד שהשתלב מעט רק לאחרונה, קיבלו הזדמנויות להוכיח את יכולותיהם ולהרים את הקבוצה לגבהים חדשים כדוגמת שלב הבתים של ליגת האלופות וכולם פישלו או הציגו יכולת פושרת במקרה הטוב. הרכש היקר הספיק עד כה למקום אחרון בשלב הבתים בליגה האירופית ולמקום שני בליגת העל ואת הקבוצה ממשיכים לסחוב השחקנים המובילים מעונות האליפות.

השאלה הגדולה שמרחפת ממעל היא האם ראשי המועדון, שבוודאי מכירים בטעויות הרכש שביצעו מאז הקיץ, יאזרו אומץ וכבר בינואר הקרוב יפרדו ממספר שחקנים ויצליחו להביא במקומם שחקנים שוברי שיוויון כפי שהצליחו בעבר. נראה שהמועמדים הבולטים ביותר להיות מוחלפים במוקדם או במאוחר הם פקהארט וקואנקה שמורגש שלא השתלבו היטב מבחינה חברתית, דקות המשחק שהם זוכים להן דלות וכך גם תפוקתם במגרש. פקהארט כבש עד כה שני שערים ובישל פעם אחת, קואנקה כבש 3 פעמים בכל המסגרות וזכה לפתוח רק 3 פעמים, כאמור מעט מאוד לעומת הציפייה וההשקעה בהם.

האם קברניטי האלופה מכירים במציאות שהקבוצה חייבת לבצע שינויים מידיים לקראת המשך העונה והשנים הבאות על-מנת להמשיך ולהיות פקטור מוביל במאבקי האליפות בליגת העל? מלבד המאכזבים שהוזכרו, שמם של מספר שחקנים צוינו כמועמדים לעזיבה/פרישה עד סוף העונה ביניהם טוני נוואקמה, מוחמד גאדיר, דודו גורש, מהראן ראדי, אליניב ברדה, שעוד בטרם חג החנוכה הוכיח שנס גדול היה פה וניב זריהן שבעניינו גדולה התעלומה מהידוע לגבי התנהלותו המקצועית והשתלבותו בקבוצה.

באר שבע, סהר
(קרדיט צילום: עמוד הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL)

הפועל ב"ש נחשבת לקבוצת צמרת החל מעונת 2013/2014, עת נחת חזרה בבירת הנגב הקפטן אליניב ברדה ומאז כ-10 שחקנים מרכזיים הצטרפו (בוזגלו, מליקסון, אוגו, נוואקמה..) והיוו את העוגן בהישגי הקבוצה כולל שתי האליפויות בשנתיים האחרונות. עד העונה הבאה מחצית מהשחקנים הללו, שהיו בורג מרכזי בהישגי הקבוצה בשנים האחרונות, אינם כבר או לא יהיו חלק מסגל הקבוצה ונראה שחלון ההעברות הקרוב בחודש ינואר הופך לנקודת מפתח עבור המועדון כדי למצוא את כוכבי העתיד שיובילו את הקבוצה בשנים הקרובות. הרכש החדש עוד יספיק לקבל "חפיפה" בחצי העונה הקרובה, להתחכך במנהיגי הקבוצה ולספוג מהווינריות שלהם.

נכון לעכשיו טעויות הרכש מהקיץ עדיין נסבלות, האלופה אמנם לא תמשיך לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית למרות בית קל יותר מבשנה שעברה, אך היא עדיין נמצאת חזק במאבק האליפות בליגה. ייתכן שכח האינרציה ביחד עם טרנר מסביב וברק בכר על הקוים מאפשרים את זה, אך מוטב שכשיישמע ה"גונג" לפתיחת חלון העברות בעוד כחודש הפנקס של אלונה יהיה מוכן ופתוח, כי לא רק העונה הנוכחית עומדת על הכף.

הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL ולדף הרשמי של הפועל באר שבע
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח