הפציעה של אנסו פאטי – מכה לברצלונה או הזדמנות לשחקנים אחרים?

במחשבה ראשונה, החדשות האחרונות מברצלונה לא מבשרות טובות לחובבי אנסו פאטי ולאוהדי הקבוצה. לפי הדיווחים מספרד, הכוכב הצעיר, שרק חגג 18, קרע את המיניסקוס וייעדר מהמגרשים לתקופה של ארבעה חודשים.

אין ספק שמדובר באובדן גדול לברצלונה – על אף גילו הצעיר, מאז תחילת העונה הקודמת רק שלושה שחקנים כבשו עבורה יותר שערים ממנו (13): מסי (37), סוארז (21) וגריזמן (17). בנוסף, מדובר במלך שערי הקבוצה העונה בליגה (4) ובשיאן השערים לשחקן לפני גיל 18 בליגה הספרדית – 11. לברצלונה הייתה סיבה טובה להעניק לו חוזה חדש עד 2024 עם סעיף שחרור בגובה 400 מיליון אירו כדי להרחיק את המתעניינות.

ליונל מסי, אנסו פאטי, קוטיניו, ברצלונה
Credit to FC Barcelona Instagram Page

 

עם זאת, כשנזכרים איך פאטי החל את דרכו בקבוצה הבוגרת, אפשר לקוות כי מדובר דווקא בחדשות טובות. באוגוסט 2019, כשמסי וסוארז החלו את העונה פצועים, ארנסטו וואלוורדה (זוכרים אותו?) נאלץ להשתמש בילד בן 16 וחצי במקומם. מעטים שמעו את שמו קודם לכן ומי שראה אותו לראשונה במשחק נגד בטיס תהה אם מי שיצא עם יתר השחקנים מחדר ההלבשה הוא לא ילד ממביאי הכדורים.

כאמור, מאז אותו משחק פאטי קיבע את מקומו כשחקן סגל לגיטימי (33 הופעות בעונה הקודמת, 15 מהן בהרכב). העונה הוא גם עלה רשמית לסגל הבוגר ותפס בעלות על המקום בהרכב אחרי העזיבה של סוארז (שותף בכל 10 המשחקים של ברצלונה העונה ופתח ב-8 מהם). מסתבר שכישרונות צעירים יכולים להצליח, עם מעט מזל והרבה אמון…

אז אמנם ברצלונה איבדה את המבקיע המוביל שלה בפתיחת העונה (חמישה שערים בששת המשחקים הראשונים), אך בדיוק כמו בשנה שעברה – מדובר בהזדמנות לשחקנים אחרים להוכיח שהם ראויים ללבוש את החולצה בצבע אדום-כחול. "החשודים המיידיים" הם דמבלה וטרינקאו, אבל גם גריזמן יוכל לשוב למעמד המתאים למידותיו (ואף מילה על מספר 9 החדש, מרטין ברייטווייט).

 

טרינקאו עוד לא הראה הרבה העונה, אך דקות המשחק שהתפנו עבורו יכולות לספק לו את הביטחון הדרוש כדי להציג את הכישרון שהביא אותו לקבוצה. דמבלה נראה טוב במשחקים האחרונים ורשם 3 שערים ובישול בקצת יותר מ-300 דקות העונה. אם רק יישאר בריא (החמיץ 80 משחקים בשלוש עונותיו הראשונות בברצלונה) וממושמע, יזכה בהזדמנות כמעט אחרונה להמשיך להתרוצץ על הדשא של הקאמפ נואו.

וגריזמן – הוא לא יקבל תנאים טובים יותר להתחיל להצדיק את 120 המיליונים ששולמו עבורו לאחר שרשם שבע עונות ליגה רצופות עם מספר שערים דו ספרתי (9 בלבד בעונה שעברה). חוץ ממסי, הוא הסקורר היחיד שנותר בסגל ומוכרח לנצל את המצבים שלו ביעילות רבה יותר. עוד עונה דלה בכיבושים, ואת ברצלונה לא יעניינו התירוצים ביחס לעמדה הלא נוחה – הוא אולי ימצא את עצמו בקבוצה אחרת.

ואם הכוכבים יסתדרו – טרינקאו יביא את הברק, דמבלה את הקסם וגריזמן את השערים – החזרה של פאטי (ושל קוטיניו בקרוב) והיכולת של פדרי ייצרו לקומאן כאב ראש חיובי בקביעת השותפים של מסי בחוליית ההתקפה. אבל אם זה לא יקרה, כשהקפטן רק מתחיל להיכנס לעניינים – לא בטוח שקומאן ישרוד בלי השערים של פאטי. איזו שנה וקצת שהוא עבר, מעוד "ילד" לאחד השחקנים החשובים בקבוצה…

אנסו פאטי, ברצלונה
Credit to "FC Barcelona" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח