העונה הכי מטורפת – השחזור בדרך?

רוב הליגות הגדולות כבר סגורות, אבל נראה שצפוי לנו סיום עונה מטורף בלה ליגה, כשברצלונה וריאל קרובות זו לזו מאוד. וכשחושבים על סיטואציה כזו שבה השתיים צמודות ולריאל יתרון במפגש הפנימי, אי אפשר שלא להיזכר באחת העונות המטורפות אי פעם בכדורגל האירופאי, עונת 2006/07 בליגה הספרדית. הנה הסיפור שלה.

19 שניות בגן עדן

הרגע הזכור ביותר מאותה עונה התרחש במחזור הלפני האחרון, 19 שניות משוגעות שבהן הובקעו שני שערים בשני מפגשים. רבים בוודאי יודעים מה קרה, אבל לאלו שלא, שווה לחכות. אלא שאותו רגע קצת השכיח את העובדה שמדובר בעונה משוגעת רוויה משחקים גדולים, מהפכים, כוכבים ושערים דרמטיים, וגם שבמירוץ הזה הייתה מתמודדת נוספת שכמעט והלכה עד הסוף.

גלאקטיקוס מכל צד

נחזור לתחילת העונה אליה הגיעה ברצלונה כאלופת אירופה, עם פרנק רייקארד על הקווים, רונאלדיניו, שהיה אז השחקן הטוב בעולם, כוכב ארגנטינאי צעיר בשם לאו מסי, וגם לודוביק ג'יולי, דקו, אטו, צ'אבי, אינייסטה, פויול, ורכש יחסית צנוע שכלל איידור גודיונסן, ושני פליטים של יובנטוס, שהורדה ליגה בפרשת הקאלצ'יופולי – ג'ינאלוקה זמברוטה וליליאן תוראם – שהגיעו לחזק את ההגנה.

ריאל מדריד נפרדה בקיץ מזידאן שפרש, אבל רשמה שינוי דווקא בעמדת הנשיא, כשרמון קלדרון מונה לאיש מספר אחד בברנבאו. ועם נשיא חדש, במיוחד בריאל, מגיע המון רכש, בטח אחרי שלוש עונות ללא אליפות. ריאל עטה גם כן על השלל מהגברת הזקנה, והחתימה את אלוף העולם ושחקן השנה בעולם, פאביו קנבארו, והקשר הברזילאי אמרסון, שהתאחד עם המאמן האיטלקי, פאביו קאפלו, שהגיע לקדנציה שנייה במדריד. ריאל התמחשה גם ברוד ואן ניסטלרוי האימתני, מהמדו דיארה, קשרה של ליון, והשאילה מארסנל את חוזה אנטוניו רייס. אם זה לא הספיק, בפגרת החורף היא גם החתימה את פרננדו גאגו, גונזאלו היגוואין ומרסלו, שהצטרפו לסגל הצנוע שכלל את קסיאס, ראול, רוברטו קרלוס, סרחיו ראמוס, רוביניו, רונאלדו (שעזב בינואר), אנטוניו קסאנו ודייויד בקהאם.

ואן ניסטלרוי ריאל מדריד
ואן ניסטלרוי. הרכש הכי משמעותי של ריאל. קרדיט לדף הפייסבוק "REAL MADRDID F.C."

 

והייתה צלע שלישית למירוץ הזה, סביליה, מחזיקת גביע אופ"א (שזכתה בתואר פעם שנייה ברציפות בתום אותה עונה), והחלה את העונה עם 0-3 גדול על ברצלונה בסופרקאפ האירופאי. חואנדה ראמוס היה האיש על הקווים לצד החבורה היעילה והקשוחה שכללה את השוער אנדראס פאלופ, דני אלבס הצעיר, צמד החלוצים פרדי קאנוטה ולואיס פאביאנו, חסוס נבאס ואנצו מארסקה האיטלקי והמגן אנטוניו פוארטה, שנפטר מאירוע לבבי בתחילת העונה שלאחר מכן.

החבל על צווארו של קאפלו

סביליה פתחה את העונה חזק וניצבה בפסגה כבר במחזור הראשון, אבל במחזור השישי הפסידה 1-3 בברצלונה עם צמד של רונאלדיניו, מה שהציב את הקטלונים בפסגה עם 16 מ-18. ריאל הגיעה למחזור השביעי עם שני הפסדים רצופים מול אתלטיקו וחטאפה כשלפניה קלאסיקו ביתי. וכמו שאתם מכירים את העניינים בברנבאו, החבל היה כבר על צווארו של קאפלו. ראול וואן ניסטלרוי דאגו להשאיר את ריאל בעניינים עם 0-2 שצימק את הפער ל-2 נקודות מהקטלונים שבפסגה (כשסביליה ביניהן).

במחזור ה-14 ריאל מפסידה 2-1 לסביליה ומתרחקת 4 נקודות מברצלונה. עד לסיום הסיבוב הסטטוס הזה נשמר כאשר כל קבוצה בועטת בדלי בתורה. אספניול, אליה עוד נגיע בהמשך, ניצחה גם את סביליה וגם את ברצלונה, אבל במדריד הדברים לא נראו טוב בכלל. הפסד 3-0 ביתי מביך לרקראטיבו ועוד אחד לדפורטיבו, הביאו למאזן של 3 הפסדים ב-4 משחקים. ריאל ממשיכה ופותחת רע את הסיבוב השני עם הפסדים לויאריאל ולבאנטה. ברצלונה וסביליה לא מצליחות לברוח ובתום המחזור ה-21 לברצלונה 43 נקודות, לסביליה 42 ולריאל 38. ואז הכל משתנה.

פאביו קאפלו
. Via UEFA Facebook page

 

החוזה הגדול בהיסטוריה

חוזרים חודש אחורה.  בינואר נפל דבר בכדורגל העולמי, כשדייויד בקהאם, שסיים את חוזהו בתום אותה עונה בריאל, הודיע כי סיכם על חוזה עם הלוס אנג'לס גלאקסי ל-5 עונות תמורת 250 מיליון דולר. יומיים לאחר מכן פאביו קאפלו אמר שבקהאם שיחק את משחקו האחרון בקבוצה. "אנחנו לא יכולים לסמוך על שחקן עם כזה חוזה במועדון אחר", אמר המאמן האיטלקי. קלדרון הוסיף: "בקהאם הולך להיות שחקן קולנוע בהוליווד. צדקנו שלא החתמנו אותו על הארכת חוזה".

אלא שבקהאם, בדרכו, לא ויתר, המשיך להתאמן ברצינות ובכל הכח. חודש חלף, וכשריאל בשיא המשבר, קאפלו הודה בטעותו והחזיר את בקהאם להרכב במשחק הקריטי מול ריאל סוסיאדד. 37 דקות בתוך המשחק הוא עשה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב, לכבוש בבעיטה חופשית.

ריאל מנצחת 1-2 ומאותו רגע היא מפסידה רק עוד פעם אחת עד תום העונה. היא מסיימת בשלוש תוצאות תיקו רצופות, כשגם שתי יריבותיה לא מצליחות להמריא. במחזור ה-25 סביליה, בתוך תקופה של חוסר יציבות, עם 2 ניצחונות ב-8 משחקים, מנצחת 1-2 את ברצלונה, עם שער ניצחון של דני אלבס ועולה למקום הראשון. ריאל בשלב הזה רק רביעית, 6 נקודות מהפסגה.

בקהאם ראמוס
קרדיט לעמוד הפייסבוק "la liga"

הקלאסיקו הכי טוב

אז הגיע מה שנחשב לאחד ממשחקי הקלאסיקו הגדולים בכל הזמנים, מחזור 26. ברצלונה מארחת את ריאל. ואן ניסטלרוי כובש, מסי משווה, ואז שוב, כשכבר בדקה ה-28 התוצאה היא 2-2. סרחיו ראמוס נוגח את היתרון של ריאל בדקה ה-73, אבל אז מגיע… מסי בדקה ה-90. השחקן האחרון לכבוש שלושער בקלאסיקו. ברצלונה ניצלת מהפסד, אבל מה שיותר משמעותי הוא שריאל משיגה את היתרון החשוב במאזן הפנימי בין הקבוצות. וסביליה? יכלה לברוח נכון? ובכן, היא הפסידה 1-0 לחימנסטיק האחרונה.

למרות השער הדרמטי, ריאל עם כוחות ממשיכה הלאה, יוצאת למספר ניצחונות, ופאנ'צר אחד בסנטנדר עם הפסד בדקה ה-90' ואז מגיע המחזור ה-33, ריאל מדריד מארחת את סביליה. ביציע כ-80,000 צופים וביניהם אבא ובנו, אחד חוגג 60 ואחד 25, במשחק עליו נרשם למחרת בעיתונים (אותם שמרתי) – "לילה שיושבי הברנבאו לא ישכחו עוד המון זמן".

זה מתחיל עם שער מדהים של אנצו מארסקה, שער שנבחר לאחד מעשרת שערי השנה בעולם באותה עונה. ריאל נראית רע, חסרת פתרונות ואז עולה יקירנו, גוטי. האנדרייטד האולטימטיבי. גוטי נכנס כמחליף במחצית השנייה ומשנה את המשחק. שני בישולים פנטסטיים והובלת המהלך של השער השלישי, מביאים לניצחון 2-3 של ריאל, במשחק הגדול בחייו. דני אלבס רק צימק בדקה ה-90'. ריאל מצליחה לעקוף סוף כל סוף את סביליה, עדיין שתי נקודות מאחורי ברצלונה.

המופע של גוטי:

 

שבוע עובר, ריאל נגד אספניול. בבית. פשוט? לא. הקטלונים מובילים 0-2, ו-1-3 במחצית. ראול מצמק, רייס משווה ואז בדקה ה-90' מגיע היגוואין וקובע 3-4! שעה עוברת וברצלונה במשחק המקביל סופגת שער שיוויון בדקה ה-90' מבטיס. באותו רגע, כשאנחנו 4 מחזורים לסיום העונה, ריאל מדריד עולה בפעם הראשונה לפסגת הטבלה, למרות הפרש שערים כללי נחות (ֹּ+45 לברצלונה בתום העונה, לעומת +26 ו-+29 של ריאל), בזכות היתרון במפגשים הפנימיים.

עוד מחזור עובר, ועוד דרמה. ריאל מובילה 0-2 על רקראטיבו, שמשווה בדקה ה-86'. אבל ריאל רגילה לניצחונות מאוחרים, רוברטו קרלוס כובש מתפרצת בדקה ה-90'. עם הלחץ הזה ברצלונה מגיעה לוינסנטה קלדרון למפגש מול אתלטיקו. האם היא תמעד? לא ממש, ברצלונה מנצחת 0-6(!).

ראול מציל את ריאל. 

כל השלישייה מנצחת גם במחזור ה-36 ואז מגיעים למחזור הלפני אחרון והדרמטי כל כך. ריאל וברצלונה בשיוויון נקודות, סביליה עם 2 מאחוריהן. ריאל משחקת בסראגוסה, ברצלונה בבית מול אספניול בדרבי מקומי.

ראול טאמודו, הסמל של אספניול (וגם של ריאל מאז אותו משחק) הדהים את הקאמפ נואו וכבש שער יתרון לאספניול. 3 דקות לאחר מכן, גם ריאל בפיגור משער של דייגו מיליטו. מסי איזן עם היד לפני המחצית עם עוד מחווה לדייגו, ובדקה ה-57' ביצע את המהפך, בדיוק ברגע שבו ואן ניסטלרוי איזן לריאל. מיליטו כבש שוב עבור סראגוסה, וכך אנחנו במצב שבו ברצלונה ביתרון 1-2 וריאל בפיגור 2-1. המשמעות היא הפרש 3 נקודות, וכמעט בוודאות אליפות לברצלונה, שצריכה נקודה במחזור הסיום מול חימנסטיק, האחרונה שירדה כבר ליגה.

אני משאיר את הבמה לנדב יעקובי, שאחראי על הרגע הכי מטורף שאני זוכר בכדורגל:

2-2 בשני המגרשים, ריאל בפסגה מחזור אחד לסיום, ראול טאמודו הופך ליקיר מדריד. . ומה עושה סביליה שיכלה להשתוות לשתיהן? 0-0 במאיורקה, ויוצאת מהמירוץ.

מחזור האחרון: ריאל צריכה ניצחון ביתי מול מאיורקה כדי לזכות באליפות. כמובן שהיא בפיגור. ואן ניסטלרוי, מלך השערים של הליגה עם 25 כיבושים, אחרי שכבש בכל שבעת המשחקים האחרונים, נפצע ומוחלף בדקה ה-33. ברצלונה משייטת כצפוי מול חימנסטיק, עם ניצחון 1-5. ריאל תאבד את האליפות? בדקה ה-66' נכנס חוזה אנטוניו רייס. אחרי 2 דקות הוא כובש מבישול של היגוואין, אבל ריאל צריכה עוד שער. כדור קרן, דקה 80', דיארה, השחקן הכי אפור בסגל הכל כך נוצץ הזה של ריאל עולה גבוה ונוגח פנימה את שער היתרון של ריאל. רייס מוסיף את השלישי כעבור 3 דקות ומבטיח אליפות קסומה ומשוגעת לקבוצה ממדריד.

שלושה ימים לאחר מכן ריאל מדריד נוחתת ב… תל אביב, לקראת משחק השלום. עבדכם הנאמן מצליח לשריין לעצמו אקרדטציה למסיבת העיתונאים ולמשחק ורואה מקרוב את הגיבורים שלו, בסיום חלומי לעונה בלתי נשכחת.

סיכום העונה של ריאל:

Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. כתבה יפה ונכונה,אבל מסי לא האחרון שכובש שלושער בקלאסיקו,
    סוארס עשה את זה שנה שעברה ב5-1.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח