הספינה ששוקעת בעיר הנמל – מ.ס אשדוד מחכה לנס

// מאת אביחי דלאל (ישראל ספורט)

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2018-2019, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. והפעם, אביחי דלאל על הקבוצה של ג'קי בן זקן.

אם שואלים את חובבי הכדורגל הישראלי על ההימור לשתי היורדות לליגה הלאומית, הרב המוחלט יגיד הפועל חדרה ומ.ס אשדוד. אני אתמקד בקיץ האחרון בעיר הנמל של הקבוצה מהעיר שלי – מועדון ספורט אשדוד.

עם פתיחת הקיץ הנחיתה הקבוצה את המאמן בלגויה (בובי) מילבסקי, שחקן עבר במועדון והמאמן הראשון אי פעם שהצליח להעלות את נבחרת מקדוניה הצעירה ליורו. על פניו נדמה שמילבסקי הוא הדמות הנכונה להצעיד את אשדוד למעלה. מ.ס אשדוד החלה את ההכנה שלה לליגה במחנה האימונים בסלובניה ושם גם הצליחה להשיג תוצאות יפות ולהרשים. למרות זאת, בגביע הטוטו ראינו קבוצה שונה מזו של מחנה האימונים – התוצאות היו מאכזבות ובמוצ"ש האחרון זה הגיע לשיא עם הפסד מביך להפועל חדרה. מילבסקי טוען שהקבוצה עדיין לא בנויה והשאלה הנשאלת היא האם זה חכם להגיע לליגה כשהסגל עדיין לא מושלם, על אחת כמה וכמה שהמטרה העיקרית של אשדוד, לפחות העונה, היא להישאר בליגה?

מס אשדוד, בלגויה (בובי) מילבסקי
מילבסקי. משימה קשה קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מ.ס אשדוד

עזבו: עידן מקדש (שוחרר), אדר אוואט (הושאל לנס ציונה), ויקטור גנב (שוחרר), אור אינברום (חזר מהשאלה והושאל לבית"ר י-ם), בלסינג אלקה (לוצרן), וובה בראון (חזר מהשאלה ונמכר לקריית שמונה), שחר פיבן (חזר מהשאלה למכבי תל אביב), איגור פיליפנקה (חזר מהשאלה וחתם בבאטה בוריסוב), דור ג'אן (חזר מהשאלה והושאל לבני יהודה), מאוריסיו קורדיירו (שוחרר), רועי בקל (פרש), ירדן קרישטול (שוחרר), משה אוחיון (פרש ומונה לעוזר המאמן).

הצטרפו: פיליפ קזנביץ' (בוראץ צ'אצ'אק), רומן הבראן (רויאל מוסקרון),רן רובין (הפועל מרמורק רחובות), דודו ביטון (הפועל עכו), בן רייכארט (הפועל עכו), לאונרד אווסו (דרימס), דור גלילי (הפועל פתח תקווה), רועי משפתי (חזר מהשאלה מראשון לציון) ויוסיפ איבאנצ'יץ' (הפועל חיפה)

בכמה מילים: אם יש משהו שאפשר להבין מגביע הטוטו זה שההגנה האשדודית שבירה 11 שערים ב-5 משחקים הם לא מספר שאפשר להתעלם ממנו. זה לא סוד ומאמן הקבוצה מילבסקי דואג לעדכן כי הוא מחפש צמד בלמים שיצטרפו לשורות הקבוצה. אני לא חושב שההתנהלות של הקבוצה בקיץ האחרון הייתה חכמה במיוחד בעניין הבלמים כשלפני שהבינו אם המחליפים של הקבוצה ראויים דאגו לשחרר את ויקטור גנב וגם ניר ברדע נשלח לחפש קבוצה.

במצב שבו הגנה חלשה הפתרון יכול להיות התקפה טובה ואני לא בטוח שזה מה שיש באשדוד. מאוריסיו קורדיירו שוחרר, בלסינג אלקה נמכר לאחר שלוצרן הפעילו את סעיף השחרור שלו והאלטרנטיבה היא פיליפ קנזביץ', רומאן הבראן, דודו ביטון וביום רביעי הצטרף גם יוסיפ איבנצ'יץ'. את צמד הזרים קשה לשפוט לאחר מספר מועט של משחקים, אבל הכלים ההתקפיים הנוספים בדמותם של חן עזריאל, דין דוד ודודו ביטון לא יספיקו לקבוצה שנתפסת כקבוצת תחתית עם הגנה דלילה כל כך. גם מילבסקי הבין את זה והחליט לצרף לסגל בימים האחרונים של החלון את איבנצ'יץ' שינסה לחזק את השורות לפחות בחלק ההתקפי.

כמו שנראה בסקירת הסגל של הקבוצה, קיים חוסר איזון בולט בין מערכי הקבוצה:

שוערים: בגזרת השוערים למילבסקי יש ראש שקט. יואב ג'ראפי הוא אחד השוערים היותר מוכשרים וטובים בליגה, הוא מבוקש במספר קבוצות כבר כמה שנים והוא ללא ספק יגיע לקבוצות בכירות יותר. בנוסף, רועי משפתי חזר מעונת השאלה מצוינת בראשון לציון ולאשדוד יש את מאמן השוערים מהטובים בארץ, איתי זילפה, כך שאין ספק שלפחות בעמדה הזו יש שקט באשדוד.

הגנה: כאמור, ההגנה של אשדוד דלילה, זה לא יהיה פייר לשפוט אותה עד שלא יגיע החיזוק. למחזור הפתיחה זה ממש לא יספיק על אחת כמה וכמה שהקבוצה משחקת נגד בני יהודה, קבוצה בסדר גודל שלה לפחות על הנייר. כרגע צפויים לפתוח קרלו ברוצ'יץ', בן אל אדרי, עמית ביטון וטום בן זקן כרביעיית ההגנה האשדודית. ברוצ'יץ' מגן שמאלי טוב ותו לא, במהלך הקיץ חיפש קבוצה אחרת, הוא מיצה את אשדוד. בן אל אדרי גדל במחלקת הנוער כקשר אחורי וכשעלה לקבוצת הבוגרים שיחק בעיקר כבלם, עמית ביטון המשיך בקבוצה והוא בקושי שיחק אשתקד וטום בן זקן משחק טוב מבחינה הגנתית, אך בדור הכדורגל המודרני שבו המגנים תוקפים אנחנו מתקשים לראות אותו תורם בשליש הקדמי. בקבוצה נבחן בימים אלו הבלם רפאל דיארה הצרפתי, אולי הוא ייצב את החוליה הבעייתית.

יואב גראפי, מ.ס אשדוד
ג'ראפי. תהיה לו עבודה קשה השנה.
קרדיט לדף הפייסבוק של יואב ג'ראפי

קישור: אם יש משהו שאפשר להגיד הוא שיש לאשדוד קישור טוב. יובל יעקובוביץ' היה אחד השחקנים היותר טובים של אשדוד מאשתקד, דן ביטון הוא שחקן בעל רגל שמאל נהדרת ובעיטות נייחות מסוכנות ובגביע הטוטו הוא רשם לזכותו שני בישולים ושער, תום מונד וגדי קינדה חוזרים מהפציעה ועשויים לשדרג עוד יותר את הקישור של אשדוד. כמו כן, אשדוד החתימה את לאונרד אווסו הגנאי. על פי משחקי ההכנה וגביע הטוטו הוא עדיין לא התבלט במיוחד.

גם בן רייכרט חתם באשדוד. אני לא יודע כמה זה חכם להחתים שחקן בן 24 שירד כבר 3 פעמים לליגה הלאומית. העונה הטובה היחידה שלו היתה ברמת השרון ומאז הוא נודד ואיתו גם תדמית של "ילד בעייתי" בחדר ההלבשה. כישרון הוא הוכיח שיש לו, אבל הוא עדיין אחד מסימני השאלה הכי גדולים של מ.ס אשדוד העונה.
למרות השחקנים, שעל הנייר נראים מרשימים, על פי משחקי גביע הטוטו דווקא הקישור האשדודי היה אחד מנקודות התורפה והיה חסר בו איזון בין משחק ההגנה להתקפה. מילבסקי יצטרך לפתור את זה.

התקפה: החולייה ההתקפית של אשדוד כוללת כמה שחקנים עם פוטנציאל.
בנצי מושל הוא שחקן מהיר ומחורר רשתות במחלקת הנוער שעד עתה לא הצליח להביא את היכולות שלו לידי ביטוי בקריירה הבוגרת, אך אחד הדברים היותר חשובים אצלו שהוא שחקן ורסטילי, כלבויניק ויכול לשחק במספר עמדות. דין דוד הוכיח בעונה של אשדוד בליגה הלאומית שכדורגל יש לו, אך העונה האחרונה הורידה לשחקן את הביטחון. הוא מיעט לשחק אבל עושה רושם שאשדוד זקוקה לו יותר מתמיד.

חוץ מהשחקנים עם הפוטנציאל, לאשדוד יש שני שחקנים עם עתיד מאחוריהם בעלי קריירה מעט דועכת וסיפור דומה. דודו ביטון וחן עזריאל בעבר סיפקו עונות גדולות, אך בשנים האחרונות הם לא מצליחים לשחזר את ההישגים הגדולים שלהם. יהיה מעניין לראות אם דווקא השנה הם יתחילו את המסע שלהם חזרה לבמות המרכזיות של ליגת העל.

בנוסף, פיליפ קנזביץ' ורומן הבראן נכנסים לנעליים הגדולות שהותירו אור אינברום ובלסינג אלקה. הבראן בוגר מחלקת הנוער של פ.ס.ז' ופיליפ קנזביץ' לא הותירו חותם באף אחת מהקבוצות בהם שיחק. יוסיפ איבנצ'יץ' שהצטרף ידע רגעים יפים בהפועל אשקלון וקצת פחות יפים בהפועל חיפה וסביר להניח שמילבסקי חיפש חלוץ די מוכח בקרבות התחתית והליגה, ללא קבוצה בשלב הזה של העונה. אם איבנצ'יץ' ידע להתחבר לקבוצה בצורה טובה אשדוד הרוויחו שחקן טוב.

קהל: אנחנו חוזרים על זה מדי שנה, הקהל חזר למגרשים באשדוד. יש 5 קבוצות שמשחקות בליגות א' עד ג' ושם גם נמצא הקהל שעזב את הקבוצה המאוחדת. צוות המדיה של מ.ס אשדוד פועל לילות כימים על מנת להגדיל את כמות הקהל והעונה אוהדים שיגיעו עם מנוי למשחקי הבית והחוץ יוכלו להשתמש במנוי עם נקודות למימוש רכישה של מנויים בעונות הבאות ומוצרי עידוד בחנות המועדון.

לסיכום: בובי מילבסקי צריך לעבוד קשה על מנת להכין את הסגל בצורה הטובה ביותר בליגת העל. הגרלת המשחקים של ליגת העל סיפקה פתיחה יחסית נוחה נגד הכתומים של בני יהודה במחזור הראשון, אבל המשחקים לאחר מכן ילכו ויעשו קשים יותר. במצב הנוכחי הישארות בליגה תהיה אחת ההפתעות הגדולות ביותר שראינו בליגת העל.

מ.ס אשדוד
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון ספורט אשדוד – הדף הרשמי"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח