המשחק שלא נהיה בו – לקראת סקוטלנד נגד סרביה

// מאת עומר כץ

בסקוטלנד ובסרביה כבר בקושי זוכרים מתי ההמנון הלאומי שלהן התנגן כמה דקות טרם שריקת הפתיחה למשחק במסגרת היורו. בנבחרת מהאי הבריטי מחכים כבר 25 שנים לשחק סוף סוף באליפות היבשתית ובכללי כבר 23 שנים בטורניר גדול ואילו במדינה מהבלקן מחכים להופעה של הנבחרת הלאומית ביורו כבר 21 שנים. אבל ביורו 2021 יש מקום רק לנבחרת אחת מבין השתיים הנ"ל.

רונאלדו מונדיאל 1998
הפעם האחרונה של סקוטלנד – מונדיאל 98.  קרדיט לדף הפייסבוק "FIFA WORLD CUP"

 

דור שלם כבר הספיק להתחלף ב-2 הנבחרות הנ"ל. מה קרה מאז בנבחרת סרביה (שביורו הקודם שהשתתפה עוד שיחקה תחת השם יוגוסלביה)?את פרדראג מיאטוביץ', סאבו מילושביץ', סלבישה יוקאנוביץ' (שאימן במכבי ת"א ב-2015) ויתר הכוכבים בדור הקודם החליף דור מעט צנוע יותר, אבל רעב לא פחות, אשר כולל שחקנים כמו לוקה יוביץ' שמשחק בריאל מדריד, אלכסנדר מיטרוביץ' מפולהאם ועוד הרבה צעירים ילידי שנות ה-90 אשר כולם, פרט ל-2, משחקים מחוץ לסרביה.

ומה לגבי סקוטלנד? חבל הארץ מצפון הממלכה המאוחדת ערך את הופעתו האחרונה באליפות אירופה אי שם באנגליה 1996, ובכללי לא העפיל לשום טורניר גדול מאז המונדיאל בצרפת ב-1998. את השחקנים שייצגו אותה ב-2 הטורנירים הנ"ל החליף דור חדש, אשר נכון להיום כולו משחק באי הבריטי – בליגה המקומית או באנגליה השכנה, כשהרוב כמובן משחקים בפרמייר ליג. המפורסם מבין כולם הוא כמובן אנדרו רוברטסון, מגנה השמאלי של ליברפול.

 

אם תשאלו את אוהדי סרביה למה חשוב ביותר לנצח את המשחק המכריע בין השתיים ב-12 לנובמבר, הם כנראה יאמרו לכם שמעבר להזדמנות להעפיל סוף סוף ליורו, זו גם הזדמנות לתקן את העובדה שהמשחק האחרון שלהם בבמה הזאת בראייה לאחור היה ב-6:1 הכואב להולנד, אי שם ברבע גמר יורו 2000. ואוהדי סקוטלנד? הם כנראה יגידו לכם שהם רוצים שברזומה של הנבחרת שלהם לא יהיה רשום סוף סוף שהמשחק האחרון שלהם אי פעם בטורניר גדול היה בתבוסה המשפילה 3:0 למרוקו אי שם בבית א' במונדיאל 1998.

ב-12 לנובמבר סרביה תארח את סקוטלנד לקרב על כל הקופה ולמשחק ה-11 עד היום בין 2 הנבחרות. המאזן הכולל במשחקים בין 2 הנבחרות לאורך כל השנים (כולל התקופה שבה סרביה הייתה חלק מיוגוסלביה), הוא 2 ניצחונות לכל נבחרת ו-6 תוצאות תיקו, ש-2 מהן שוחקו במונדיאלים 1958 ו-1974 (1:1 בשניהם). המשחק האחרון בין השתיים שוחק גם כן בסרביה, במסגרת מוקדמות מונדיאל 2014, ואז זה נגמר ב-0:2 למארחת.

האם גם הפעם הנבחרת מהבלקן תצא עם ידה על העליונה? או שהנבחרת מהאי הבריטי תחגוג העפלה לטורניר גדול לראשונה מזה כ-23 שנים? את התשובה הסופית נדע בלילה שבין ה-12 ל-13 לנובמבר.

נבחרת סקוטלנד, פנדלים
Credit to "UEFA EURO 2020" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח