המכביזם ניצח את חיפה

לפני כשבועיים יניב קטן כתב שמכבי חיפה יותר טובה ממכבי תל אביב, היום הוכח שהוא טעה.

חשוב לציין שבאמת ראינו משחק ענק היום, משחק שנדיר לראות בכדורגל ישראלי, משחק מרגש, הפכפך ואמוציונאלי בטירוף, תכלס, בגלל משחקים כאלה אנחנו כל כך אוהבים את המשחק הזה.

הרבה דיברו וידברו על המשחק הזה מבחינה סטטיסטית, ינתחו את השליטה של הצהובים במחצית הראשונה, ינתחו את 10 הדקות המדהימות של חיפה באמצע המחצית, ידברו על הגול של עוואד, שכנראה לא נכנס לו גם באימונים בלי שוער, על המיסמצ‘ הברור בין המגנים של מכבי לאלה של חיפה, על זה שגולסה היה השחקן הטוב במגרש ועל שכטר שהביא הופעה מרשימה ביותר, גם על סיינסבורי, שיש שטענו שלא נראה בלם כזה בישראל, עוד ידברו הרבה.

גולסה, היה הכי טוב על המגרש (מתוך עמוד הפייסבוק של מהלת הליגה)
גולסה, היה הכי טוב על המגרש (מתוך עמוד הפייסבוק של מהלת הליגה)

אבל הניתוח הזה הוא קל, כולם ראו אותו, אני רוצה לכתוב על המכביזם של מכבי תל אביב, הווינריות הזאת שלא נותנת למכבי לצאת בתיקו עם חיפה גם במשחק מטורף שכזה, גם כשנראה שמכבי גמורה מנטלית אחרי ה3-3 ואחרי הטירוף של הקהל הירוק, עדיין מכבי מצליחה להגיע משום מקום – אצילי במסירה מדהימה וגול שכולו מכביזם של יונתן כהן, שחקן בית של המועדון. 

שימו לב לנתון הבא – מכבי תל אביב סיימה עם 5 צהובים (אחד ליונתן כהן על הורדת חולצה) מתוך חמשת הצהובים, שניים מהם היו ב-26 דקות הראשונות שמכבי תל אביב שלטה במשחק לחלוטין. הלחימה הזאת על כל כדור, גם במחיר של צהוב מוקדם זה המכביזם. מהעבר השני, מכבי חיפה, שימו לב, עם כרטיס צהוב אחד בלבד, במשחק עונה! 

נקודה נוספת היא השחקנים השולטים – אצל מכבי תל אביב הישראלים נתנו משחק מדהים ושחקן בית של מכבי שם צמד שערים שניצחו את המשחק. הישראלים מבינים מה המשמעות של משחק כזה, קשה להסביר לזר את ההיסטוריה בין הקבוצות ואת החשיבות של משחק כזה. הטבלה לא מספיקה בשביל זה.

ונקודה אחרונה וחשובה ביותר כדי להמחיש מכביזם מה הוא – יונתן כהן, הוא לא הבריק במשחק, הוא היה סביר רב המשחק, בדקות רבות חזיזה שיחק טוב ממנו, אבל יונתן כהן הביא את הווינריות שלו, הבקיע צמד שערים שהפכו תיקו ליתרון והביאו ניצחון מתוק בדקה ה-90 ולא בפעם הראשונה. אני מזכיר לכם את הגול שלו בדקה ה-88 בטדי מול ביתר בגביע בשנה שעברה.

יונתן כהן 4:3
כהן. זה מכביזם.
קרדיט לצלם דין מיארה

אחרי שדיברנו על מכביזם, בואו נדבר על ההפך ממכביזם. שמעתי את אוהדי חיפה אחרי המשחק מרוצים, נתלים בזה שנטע לביא לא שיחק (אני מזכיר שהוא קיבל כרטיס צהוב אחרי שהקבוצה שלו כבר הובילה בבטחה 3-0, זה ההפך ממכביזם) אבל פוקס לא היה כל כך גרוע, לא הרגשתי שהוא היה חלש משמעותית מנטע לביא, אבל תכלס, ניפגש עוד פעמיים, אני מאחל לאוהדי חיפה שפעם הבאה יפסידו עם הרכב מלא.

ועוד נקודה לגבי הקהל של חיפה – הוא מקבל את ההפסד, הם שמחים שהצליחו להבקיע למכבי שלושה שערים, זה ההישג מבחינתם וזה רבותיי, זה ההפך ממכביזם. 

יחד עם הביקורת, יש לציין פה את התצוגה המרשימה של הקהל הירוק שהראה שאפשר להרים תצוגת עידוד מרשימה גם בלי לפגוע באנשים אחרים ובלי לשרוף יציעים באצטדיון, שאפו על התצוגה.

[ads 1]

לסיכום, אני מבין את הטעות של יניב קטן שאיתה התחלתי את הטור. קטן היה שחקן וקפטן בקבוצה שהייתה ווינרית, אני זוכר שפחדתי לפני משחקים נגד מכבי חיפה הגדולה, קטן זוכר את הימים ששחקני חיפה היו מתאבדים על המגרש, שהיה להם את הווינריות, אבל קטן, אני כאן כדי להביא לידיעתך – הווינריות הזאת חזרה למקום הטבעי שלה, למכבי, זה המכביזם.

סלפי של מכביזם (מתוך עמוד הפייסבוק של מנהלת הליגה)
סלפי של מכביזם (מתוך עמוד הפייסבוק של מנהלת הליגה)
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. הצהוב של נטע לביא זה לא ההיפך ממכביזם.
    זה פשוט כי כדורגלנים ישראלים לא יודעים חשבון ברמה של גן חובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח