הדרבי הפרטי של יואב כץ

רגע לפני ששנת 2018 תבוא לסיומה, ביום שני תגיע הפועל חיפה לטדי בשביל לסגור חשבון עם מאמנה לשעבר ניר קלינגר. הרוחות בין שני המועדונים ובמיוחד בהפועל חיפה מסרבות להירגע והקבוצה מגיעה לנצח דרבי פרטי משלה.

ניר קלינגר הפועל חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגה מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

 

מאז עזיבתו הבלתי צפויה ובעלת הטונים הצורמים של קלינגר את עמדת המאמן בהפועל חיפה, מונה כבר מאמן חדש שמצליח בתפקידו בדמות שרון מימר, חיפה הספיקה לאבד סיכוי לאחוז בגביע המדינה שוב, אבל לא נרגעה או שכחה את ה'יברח' שעשה לה האקס שהפך למאמנה של ביתר ירושלים.

ברור שקלינגר לא יקבל את פרס הג'נטלמן או בעל הטאקט של השנה למרות שניסה להציג כלפי חוץ תחושת מיצוי ושאיפה למקום בעל יותר אמצעים. יש דרך וצורה לעשות דברים ועזיבתו לא נעשתה בצורה הראויה ביותר בלשון המעטה. הצעה מביתר ירושלים של משה חוגג הספיקה לו כדי לקום ולרוץ אל עבר בית וגן מבלי למצמץ. הפיצוי הכספי שהציע קלינגר היה לא רלוונטי – כץ סירב בתוקף וטען שצעדיו הם לא אתיים ולא מקצועיים. גם לטענותיה של בית"ר שלא נעשתה פנייה ישירה או עקיפה לקלינגר, כץ בחר שלא להאמין.

 

לימים כבר היה נראה שהפועל חיפה המשיכה הלאה. לפני ההדחה המהירה מגביע המדינה נרשמו משחקים טובים כשמימר על הקווים שלה, המתוק בהם היה הניצחון בדרבי החיפאי שם גם נאמרה אמירה מפיו של כץ שהצליחה להמליח את מתיקות הניצחון:"המלך מת, יחי המלך החדש", אמירה שכוונה לקלינגר. אמירה אומללה שמוכיחה שקלינגר נטש והפקיר, אבל יואב כץ הוא לא טלית שכולה תכלת כשבחר בביטוי שמסמל תקיעות וכעס במקום באמירה שתסמל התחזקות למרות הכול.

מצד שני, אפשר לנסות להבין את הדחיפות של כץ להתבטא כך, ניר היה מאוד דומיננטי בהפועל חיפה. כשעזב המועדון היה בפאניקה, התגובות היו קשות, אנשים הרגישו שהם איבדו מנהיג ותהו איך ממשיכים הלאה. ניר עשה לעצמו דין והפועל חיפה כעסה. העניין לכאורה סגור, הפועל חיפה ממשיכה הלאה, אבל יש עוד פינה אחת לסיים, לקחת 3 נקודות יקרות מהמאמן לשעבר.

הפועל חיפה, גביע המדינה, יואב כץ
יואב כץ בשיא ההצלחה עם קלינגר.
קרדיט לההתאחדות לכדורגל בישראל – The Israel Football Association

 

צריך להבין שבסופו של דבר, הסיוט של כץ הם בעלי בית עשירים שמשתמשים בהפועל חיפה כבית גידול להשבחת שחקנים. כך אלונה ברקת לקחה לו מתחת לאף את חנן ממן, שמואל שיימן ועדן בן בסט, כך משה חוגג לקח לו את קלינגר וידו עוד נטויה כשהיעד הבא הוא שוערו הנפלא של כץ, ארנסט שטקוס. אם יואב יתגמש, זה יהיה כבר בינואר הקרוב. אם יואב יתעקש, יצטרכו לחכות בבית וגן עד הקיץ, המועד בו שטקוס מסיים חוזה. אוהדי הפועל חיפה חוששים מאיבוד השוער הליטאי ואוהדי ביתר ירושלים מפנטזים על היום בו יגן על שערם בטדי.

אם להאמין ליואב כץ זה לא יקרה, אבל ספק אם אוהדי הקבוצה יבחרו להאמין הפעם לבעלי הפועל חיפה. הרי הם למדו דבר או שניים – נאמר שקלינגר לא הולך לשום מקום והוא על הקווים בבית וגן, שחנן ממן לא רלוונטי לב"ש והוא כבר שנה שלמה מתייבש על ספסלו של בכר בטוטו טרנר וששיימן יישאר אדום והוא כבר הספיק לעבור, להיכשל בב"ש ובימים אלה הוא מאכזב בהגנה של ביתר. "ריד מיי ליפס", משפטו הידוע של יואב כץ כבר לא משכנע, אז ריד מיי ליפס, שטקוס לא יישאר בהפועל חיפה בעונה הבאה.

 

לסיום, בהפועל חיפה יש הרגשה של התייחסות למשחק ביום שני כאל דרבי פרטי, סוג של הזדמנות לצעוק בשקט על המגרש לעבר קלינגר "נטשת – שילמת". הם יודעים שבשביל להגיע לרגע הזה, מימר והשחקנים שלו יצטרכו להגיע עם מוטיבציה מיוחדת לנצח. ניצחון כזה שיצליח למחוק הדחה כואבת מהגביע, אבל יותר מכל – ניצחון שסוגר חשבון יקר עם האקס שלהם ניר קלינגר.

ניר קלינגר, ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של בית"ר ירושלים, עיצוב גרפי: נעם אביטבול
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח