הארי קיין, אמן התנועה ללא כדור

רבות דובר על הארי קיין ועל היכולת המדהימה שלו להבקיע שערים. שדרים, פרשנים, מאמנים, שחקנים ומאמנים, כולם מחמיאים לחלוץ של טוטנהאם על החוש לשערים שלו. שחקני החוד תמיד זוכים לפוקוס, ולקיין יש המון כזה.

לפעמים, בגלל ההערכה הרבה על עצם הכיבושים, החלוצים הגדולים חווים התעלמות כלשהי מהעבודה הסיזיפית והיצירתית שלהם, זו שמביאה אותם לכיבוש מספר רב כל כך של שערים. ההתמצאות המבריקה באיזורים המסוכנים ברחבה מובילה לעבודה פשוטה יותר של השחקן היוצר (הפליימייקר), ויצירת ההתנערות משחקני ההגנה והאפשרות לקבלת כדורים מול השער, לא פחות חשובה מיכולתם של המבשלים לסדר את מצבי ההבקעה.

להארי קיין יש יכולות נהדרות וחוש נדיר להתמצאות ברחבה. להלן מספר דוגמאות לעבודה יוצאת הדופן שלו שאיננה זוכה לפוקוס הראוי:

הארי קיין אנליזה

בדוגמא לעיל למשל, מוצא קיין נקודה רכה בהגנת ווטפורד. הוא מתמקם בשטח הריק מכיסוי מאחורי הבלם ששומר אותו, ומסמן לטריפייר שהוא רוצה את הכדור לשטח הריק. הוא מקבל מטריפייר את הכדור ומבקיע.

הארי קיין אנליזה



דוגמא נוספת להכתבת מסירה על ידי קיין מוצגת בתמונה מטה. הארי קיין מכתיב מסירה של דלה עלי על ידי זיהוי ותקיפה של החלל הריק שמשאירה הגנת ווסט ברומיץ', ויוצר אופציית מסירה נהדרת.

הארי קיין אנליזה

הוא מקבל מעלי צ'יפ מצויין מעל כל הגנת היריבה – ומבקיע.

הארי קיין אנליזה

בדוגמה הבאה, קיין פורץ אל החלל הריק שמאפשרת ההגנה, תוך שהוא שומר את זווית גופו פתוחה למסירה. הדבר מאפשר לו לקבל את הכדור ולבעוט בנגיעתו הראשונה.

הארי קיין אנליזה

הוא מקבל את כדור העומק ובנגיעה מסיים ברשת.

הארי קיין אנליזה

יכולתי להמשיך ולהדגים לכם על עוד תנועות עומק ורוחב שמבצע חלוצה של נבחרת אנגליה, אבל אני חושב שהנקודה ברורה. השערים של חלוצים כמו הארי קיין לא ניתנים לכיבוש בלי התנועה הנהדרת והחכמה ללא כדור. השילוב של סיומת נפלאה יחד עם חכמה ותזמון של התנועה, הופך את קיין ודומיו לשחקנים שהם.

הארי קיין
Credit to England football team Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח